3de scherm aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:35
Ik wil graag 3 monitoren op mijn computer aansluiten. Helaas vormt dit nogal een probleempje met de aansluitingen op mijn computer.

De huidige situatie:
PC (HD5750 videokaart)
24" monitor aangesloten via DVI vanaf de videokaart.
40" TV aangesloten via HDMI vanaf de videokaart.
Deze beeldschermen hebben dezelfde resolutie en staan ook gekloond opgesteld.

Wat ik wil bereiken:
Ik wil nog een 3de monitor toevoegen. Een standaard 19" TFT paneeltje. Dit omdat ik de laatste tijd steeds meer video's bewerk en dan is de extra schermruimte wel handig. Ik wil dit scherm dus gebruiken als uitbreiding van mijn 24"monitor terwijl de TV nog steeds gekloond is op het hoofdscherm. Het beeldscherm dat ik ga gebruiken heeft een DVI en VGA aansluiting.

Wat is het probleem:

Ik heb gelezen dat mijn videokaart 3 beeldschermen kan aansturen. (al dan niet in eyefiniti) Hiervoor moet je alleen gebruik maken van de displayport aansluiting. (kan ik dan wel mijn bureaublad uitbreiden?)

Opties 1: Ik koop een actieve displayport -> DVI adapter. Deze zijn alleen wel prijzig en ik weet niet zeker of dit dan wel goed gaat werken.

optie 2: Ik heb nog een videokaart liggen (AMD 4350). Deze past alleen niet in mijn PC omdat ik maar één PCIe x16 slot heb. De videokaart in de PCIe x1 slot steken werkt fysiek niet want hij past er niet in... (Duh). Is er een mogelijkheid om deze videokaart er toch in te krijgen? Ondertussen al geprobeerd met een PCIx1 naar PCIx16 extender die ik uit china gehaald heb. Helaas flippen de drivers helemaal zodra ik de extra videokaart er in steek

Optie 3: is er nog niet, weten jullie misschien nog een oplossing. (het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:51

nimmer

hai :O

Op mijn videokaart zitten gewoon 2 DVI aansluiting (+ displayport) en HDMI ik kan zelf probleemloos 3 schermen aansluiten op deze manier. Als ik een plaatje bekijk van jou videokaart, heb je zelf ook 2 DVI aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/PublishingImages/photography/product/360px/ATI-Radeon-HD-5750.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ik heb ergens gelezen dat de displayport en HDMI op de PCB aangesloten zijn als 2 aansluiting. Dus je kan er maar twee gebruiken. Ik zal het even proberen om te controleren.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
Volgens mij bestaan er HDMI splitters, als je je TV en 24" monitor daarop aansluit kun je die 19" TFT op de vrije DVI poort aansluiten lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:14

Nibbz

Postmaster General

JeroenF schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:44:
Ik heb ergens gelezen dat de displayport en HDMI op de PCB aangesloten zijn als 2 aansluiting. Dus je kan er maar twee gebruiken. Ik zal het even proberen om te controleren.
Normaal zijn de 2 DVI's apart en HDMI & Displayport zijn geshared

Dus 2 schermen op de 2 DVI poorten, en 1 scherm op of HDMI of Displayport. Zo sluit je er 3 aan

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Nibbz schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:14:
[...]

Normaal zijn de 2 DVI's apart en HDMI & Displayport zijn geshared

Dus 2 schermen op de 2 DVI poorten, en 1 scherm op of HDMI of Displayport. Zo sluit je er 3 aan
De handleidingen van AMD lijken het hier niet mee eens te zijn. Die geven aan: kies 2 non-DP-aansluitingen en 1 DP-aansluiting om 3 schermen aan te sluiten. Welke het zijn maakt niet uit, tenzij er in de handleiding van een specifieke videokaart wel beperkingen zijn aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Heb het net even geprobeerd om het aan te sluiten. (dus 2x DVI en 1x HDMI.) Maar dit werkt jammer genoeg niet. Hij herkent wel alle 3 de beeldschermen maar ik moet er 1 op uitgeschakeld laten staan anders werken ze niet.

Dit komt uit de handleiding van mijn videokaart:
Multi-Display Support
Your ATI Radeon HD 5750/5770 graphics card provides multi-display functionality
through its various display connections. The graphics card can output to a
maximum of three displays using the following set of connections:
• Two DVI-I Dual Link connections and one DisplayPort connection.
• One DVI-I Dual Link connection, one HDMI connection, and one
DisplayPort connection.
• One DVI-I Dual Link connection, one VGA connection (via a DVI-I Dual Link
connection and DVI-to-VGA adapter), and one DisplayPort connection.
• One VGA connection (via a DVI-I Dual Link connection and DVI-to-VGA
adapter), one HDMI connection, and one DisplayPort connection.
Gaat niet werken dus..
Nilsepils schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:09:
Volgens mij bestaan er HDMI splitters, als je je TV en 24" monitor daarop aansluit kun je die 19" TFT op de vrije DVI poort aansluiten lijkt me :)
Dat is echt een super idee! Jammer genoeg heeft mijn 24" monitor geen HDMI dus gaat het ook niet werken. Even kijken wat voor verloop kabeltjes van DVI-HDMI er te koop zijn.

EDIT: Volgens mij moet het gaan werken als ik zo eentje koop om te splittne en dan nog deze om naar mijn monitor te gaan. Of mis ik nu iets?

[ Voor 9% gewijzigd door Pindakaas op 25-08-2014 16:43 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
DVI naar HDMI kabels zijn er zat, dus dat moet geen probleem zijn, dan ben je met 30 euro klaar ofzo :)

edit:
yes, ziet er goed uit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Nilsepils op 25-08-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Top, Ga ik morgen even langs de winkel!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Mocht het niet werken dan kun je een active dp naar dvi halen
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter qua prijs valt het wel mee. Weet niet waarom je dat prijzig vindt.

Volgens mij heb ik deze, maar moet ik thuis ff kijken. Ik gebruik het voor eyefinity en werkt gewoon perfect.

Je moet minimaal 1 dp aangesloten hebben anders zal het waarschijnlijk niet werken, volgens de handleiding

[ Voor 20% gewijzigd door Bullus op 25-08-2014 17:48 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 06:32
Bullus schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:43:
Mocht het niet werken dan kun je een active dp naar dvi halen
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter qua prijs valt het wel mee. Weet niet waarom je dat prijzig vindt.

Volgens mij heb ik deze, maar moet ik thuis ff kijken. Ik gebruik het voor eyefinity en werkt gewoon perfect.
Ik heb deze ook, werkt prima, net zo duur als een hdmi splitter dus. Daarvan vraag ik me af of het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Werkt dat ook gewoon zonder een eyefiniti setup?

Ik heb een winkel om de hoek zitten waar ik vaak wat korting krīg maar weet niet of die ook een DP converter hebben.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Volgens mij heb je een actieve nodig.
Ik kan mijn 2 schermen ook clonen of uitbreiden.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 25-08-2014 18:21 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Okee, ben vandaag naar de winkel geweest.

Een actieve DP adapter hadden ze jammer genoeg niet. Een passieve wel. (althans, stond helemaal niks op de verpakking over actief of passief.). Bij thuiskomst bleek deze dus de monitor wel te zien maar net zoals de vorige keer kan de computer er maar 2 tegelijk aanzetten.

Nu net omgewisseld voor een HDMI splitter en een HDMI -> DVI kabeltje. Alles aangesloten maar helaas kan de computer het alleen aansturen als 640x480. Kan vervolgens in windows of CCC de resolutie en frequentie ook niet aanpassen.

Wanneer ik de computer opstart met de splitter er tussen maar met alleen mijn beeldscherm aangesloten. Ziet hij mijn beeldscherm wel gewoon goed. Zodra ik dan de TV er ook in steek en het hele geheel instel op 50Hz gaat alles prima. Probleem is dus alleen dat ik dan de hele tijd de hdmi stekker er uit moet halen als ik de PC aanzet. Niet echt de bedoeling...

Iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen. Of kan ik misschien beter alweer naa r de winkel om het terug te brengen en een actieve DP adapter op internet te bestellen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 06:32
JeroenF schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:26:
Okee, ben vandaag naar de winkel geweest.

Een actieve DP adapter hadden ze jammer genoeg niet. Een passieve wel. (althans, stond helemaal niks op de verpakking over actief of passief.). Bij thuiskomst bleek deze dus de monitor wel te zien maar net zoals de vorige keer kan de computer er maar 2 tegelijk aanzetten.

Nu net omgewisseld voor een HDMI splitter en een HDMI -> DVI kabeltje. Alles aangesloten maar helaas kan de computer het alleen aansturen als 640x480. Kan vervolgens in windows of CCC de resolutie en frequentie ook niet aanpassen.

Wanneer ik de computer opstart met de splitter er tussen maar met alleen mijn beeldscherm aangesloten. Ziet hij mijn beeldscherm wel gewoon goed. Zodra ik dan de TV er ook in steek en het hele geheel instel op 50Hz gaat alles prima. Probleem is dus alleen dat ik dan de hele tijd de hdmi stekker er uit moet halen als ik de PC aanzet. Niet echt de bedoeling...

Iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen. Of kan ik misschien beter alweer naa r de winkel om het terug te brengen en een actieve DP adapter op internet te bestellen.
Ja. Je hebt, zoals meermaals gezegd, een actieve adapter nodig. _Zonder gaat niet werken!_ Zoals je inmiddels al proefondervindelijk hebt gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Dat zeker. Vindt het alleen raar dat die HDMI splitter oplossing ook niet werkt

don't mind me

Pagina: 1