Toon posts:

Externe harde schijf hernoemt zichzelf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Enkele maanden geleden heb ik mij een Macbook Air aangeschaft. Ik had voordien redelijk wat films, dus heb ik deze op een externe harde schijf geplaatst (WD My Passport Ultra). Voor het afspelen van mijn films gebruik ik Plex en SAB om ze binnen te halen. Nu is het probleem dat mijn externe zichzelf telkens hernoemt bij het inpluggen. Ik verwijder ze telkens op de juiste manier, maar het probleem blijft zich opnieuw voordoen. Het gaat van /Volumes/my passport/ naar /volumes/my passport 1/ enz. Enkel wanneer ik mijn Macbook herstart (met externe eraan gekoppeld), krijgt hij de 'juiste' benaming nl. /volumes/my passport/.
Dit is natuurlijk zeer onhandig want telkens ik een film wil bekijken, moet ik mijn Macbook herstarten..
Iemand die hier een oplossing voor kan bieden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Als je SAB gebruikt om naar die disk te laten uitpakken/schrijven etc, dan houd het systeem die /Volumes/my passport in gebruik op het moment dat je je schijf unmount/mount - hij word immers "gebruikt".

Dit kun je als het goed is ook zien via je terminal (unmount de disk) en doe een "mount" dan krijg je de lijst van mountpoints te zien - ik vermoed dat je daar ook de passport tussen ziet. Of bij een "ls -al /Volumes".