Fullscreen game + touchscreen muziek?

Pagina: 1
Acties:

• RRV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-01 13:10
Beste Tweakers

Zoals velen vind ik het fijn om naar muziek te luisteren tijdens een game.

Nu heb ik echter het idee om mijn media speler op een externe monitor te laten werken, zodat ik mooi overzichtelijk kan kiezen welk nummer, artiest, e.d.

Momenteel gebruik ik hiervoor een Philips Brilliance 150 p3, maar die ondersteunt geen touch, en aangezien ik tijdens de game mijn muis "kwijt" ben, heeft die verder geen nut.

Maar nu is mijn vraag, is het mogelijk om tijdens een game een externe touchmonitor te gebruiken zonder dat ik de game laat minimaliseren?

Ik weet niet of het enige hulp is, maar mijn externe monitor staat aangesloten op het moederbord, de hoofdmonitor op de videokaart.

Alvast bedankt hiervoor!

Vriendelijke groeten

Renz

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik weet niet zeker of dat mogelijk is, maar kan je wel vertellen hoe ik het zelf doe.

Ik heb namelijk zelf ook altijd muziek aan tijdens het gamen en vind het alt tabben erg hinderlijk, omdat de hele game dan minimaliseert. Ik los dit op door elke game in 'windowed' of 'borderless' mode te spelen. Hierdoor blijf ik op monitor 1 wel in de game en kan ik op monitor 2 andere muziek aanklikken zonder problemen!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-01 14:01
RRV schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:09:

Maar nu is mijn vraag, is het mogelijk om tijdens een game een externe touchmonitor te gebruiken zonder dat ik de game laat minimaliseren?
Mischien is het een idee om te gaan werken met een Virtual machine in VM ware of virtualbox.
Ik heb zelf een apparte VM, deze kan ik een appart beeldscherm en usb toetsenboord/muis en geluidskaart geven.

op deze manier kan ik dmv de GPU games fullscreen afspelen, terwijl op de andere monitor een film/youtube/muziek kan worden afgespeeld die aangestuurd word met een appart usb toetsenboord.

Ik kan mij voorstellen dat wanneer je een VM aanmaakt en hier het touchscreen+touchinput aan toe wijst dit gewoon ook werkt.
Het geluid hoef je dan niet appart af te laten spelen door een andere geluidskaart oid. aangezien je dit waarschijnlijk door dezelfde headset/speakerset wil afspelen.

• RRV
Dank je voor het antwoord.

Ik heb dat ook nog een hele tijd gedaan, maar ondervonden dat dit bij sommige games niet handig werkt.

• KaleVis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Je kan ook een iPad (mini) of andere tablet naast je zetten in een dock. Je kan dan op die tablet Spotify of iTunes openzetten. Handige oplossing dacht ik zo.

• RRV
nldbobg schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:07:
[...]

Mischien is het een idee om te gaan werken met een Virtual machine in VM ware of virtualbox.
Ik heb zelf een apparte VM, deze kan ik een appart beeldscherm en usb toetsenboord/muis en geluidskaart geven.

op deze manier kan ik dmv de GPU games fullscreen afspelen, terwijl op de andere monitor een film/youtube/muziek kan worden afgespeeld die aangestuurd word met een appart usb toetsenboord.

Ik kan mij voorstellen dat wanneer je een VM aanmaakt en hier het touchscreen+touchinput aan toe wijst dit gewoon ook werkt.
Het geluid hoef je dan niet appart af te laten spelen door een andere geluidskaart oid. aangezien je dit waarschijnlijk door dezelfde headset/speakerset wil afspelen.
Dat zou inderdaad ook een oplossing zijn. Maar is dit niet wat omslachtig werken?
Moet je de VM niet telkens opnieuw opstarten en "klaarzetten" telkens je de pc gebruikt?

Zelf ken ik het principe van de "muis" van een touch-systeem niet voldoende om te weten wat er juist in te stellen valt.

• RRV
KaleVis schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:10:
Je kan ook een iPad (mini) of andere tablet naast je zetten in een dock. Je kan dan op die tablet Spotify of iTunes openzetten. Handige oplossing dacht ik zo.
Feit, maar dat werkt dan ook weer omslachtig, ik heb dit nog geprobeerd maar mijn Surface werkt daar niet lekker genoeg voor. En dan zit ik nog met het probleem dat zowel mijn pc als tablet door dezelfde luidsprekers moeten en waar ik graag met één simpele druk op de knop alles mute of luider/stiller zet.

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-01 14:01
RRV schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:11:

Moet je de VM niet telkens opnieuw opstarten en "klaarzetten" telkens je de pc gebruikt?

Zelf ken ik het principe van de "muis" van een touch-systeem niet voldoende om te weten wat er juist in te stellen valt.
Tja het is wat omslachtig, maar ik zie anders geen mogelijkheid om het touchscreen signaal geen invloed te laten hebben op de game.

Je moet wel elke keer de VM opstarten, maar als je deze niet uitzet maar gewoon pauzeert is deze na 10sec weer draaiend.
1 klik voor vmware/virtualbox 1 klik voor hervatten Duurt totaal zo'n 13 seconde.(gokje)

+ geluid kan allemaal vie dezelfde speaker/headset

[ Voor 3% gewijzigd door nldbobg op 25-08-2014 15:17 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01 15:59

garriej

Ik las ondertieten.

Je kunt ook een toetsenbord kopen met media knoppen, weliswaar niet ideaal(alleen maar volgende - vorige nummer). Maar je heb toch geen tijd om een liedje helemaal op te zoeken, anders zou je ook wel kunnen alt-tabben.

• RRV
nldbobg schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:16:
[...]

Tja het is wat omslachtig, maar ik zie anders geen mogelijkheid om het touchscreen signaal geen invloed te laten hebben op de game.

Je moet wel elke keer de VM opstarten, maar als je deze niet uitzet maar gewoon pauzeert is deze na 10sec weer draaiend.
1 klik voor vmware/virtualbox 1 klik voor hervatten Duurt totaal zo'n 13 seconde.(gokje)
Momenteel heb ik geen touchscreen, dus zal er ook geen kopen aangezien Windows niet direct een manier heeft om dit te laten werken.

Toch bedankt voor jullie input! Dit kan misschien nog iets zijn voor in de toekomst.

• RRV
garriej schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:18:
Je kunt ook een toetsenbord kopen met media knoppen, weliswaar niet ideaal(alleen maar volgende - vorige nummer). Maar je heb toch geen tijd om een liedje helemaal op te zoeken, anders zou je ook wel kunnen alt-tabben.
Ja, dat heb ik.

Daar zitten wel een aantal functies op (next, previous, play/pauze, stop, shuffle en nog een paar random dingen), maar die zijn inderdaad te beperkt voor hetgeen ik wil.

• linuxfreak23
  • Laatst online: 07-08-2024
Een late reactie, sorry.
Maar als je geld teveel hebt, kun je ook dit eens proberen: pricewatch: Razer DeathStalker Ultimate Elite Gaming Keyboard
Een toetsenbord met een klein touchscreen waarop je youtube of een media player kunt draaien.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 20:57
Windowed Full screen spelen met 2/3/4 schermen en gewoon op je Windows toets drukken en je kan zo ff browsen in je Spotify / Youtube etc en zo weer terug in je game.

Zonder dat je window dichtgaat van de game
Pagina: 1