• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Heren,

Ik wordt er gek van, en ik kan het gewoon niet vinden. Mijn HTPC (Windows 7) sluit telkens af na X minuten idle. Vanochtend remote even wat dingetjes zitten doen op m'n HTPC. Ik ga een uurtje pauze houden en kom terug: uit. Apparaat is vervolgens ook niet meer te WOL'en.

Het lijken geen unexpected shutdowns, want ik kan geen memory dumps vinden of iets dergelijks.
Het energieschema staat al op Hoge Prestatie's, en alles wat hem automatisch zou kunnen shutdownen staat naar mijn idee uit.

Ik heb zelfs een keer een artikeltje gevonden om in een registersleutel een wijzigingen te maken m.b.t. automatisch shutdownen, maar ik heb niet het idee dat het helpt.

Wie oh wie weet een handig tooltje om dit te kunnen traceren?

M'n HTPC staat in m'n televisiemeubel achter een gesloten deurtje, maar als het apparaat te warm zou worden zou ik dat toch ergens in een log moeten kunnen zien?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Start -> uitvoeren -> eventvwr

Menu links: Windows-logboeken -> systeem -> zoeken naar het tijdstip van de shutdown en kijken wat voor reden er bij staat. Bron is waarschijnlijk "kernel-power" of "power-troubleshooter".

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 25-08-2014 14:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02 22:29
Heb je gekeken in het schema hoge prestaties of hij niet alsnog ingesteld staat om uit te gaan/hibernaten na een x aantal minuten?

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Jesserr schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:13:
Heb je gekeken in het schema hoge prestaties of hij niet alsnog ingesteld staat om uit te gaan/hibernaten na een x aantal minuten?
Nee staat allemaal uit ("Never"). Ook harde schijf uitschakelen etc. Ik dacht dat ik al een keer in EventVwr heb gekeken, maar volgens mij stond er toen niks bij de source. Zal vanavond nog eens kijken.

Vreemde vind ik vooral dat ik hem ook niet meer kan WOL'en. Blijkbaar is het een dermate erge shutdown, dan de NIC ook geen power meer heeft o.i.d.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En nog wat aan nieuws terug te melden of is de "oorzaak" nog steeds niet achterhaald?

Testing, one, two ...