Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-07 19:47
Ik heb een servertje draaien met 2 WD GreenPower Raid Edition2 schijven. De RAID array is nu degraded dus kun je normaliter het beste de kapotte schijf vervangen met eenzelfde schijf.

Nu kan ik deze disks (WD5000ABPS) uiteraard nergens meer krijgen, dus vroeg ik me af wat ik er het beste voor in de plaats kan zetten. Het is een 5400-7200rpm schijf, zo'n variabel geval. Tegenwoordig noemt WD dat IntelliPower, echter weet ik niet of ik zoets gewoon kan combineren...

Graag advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Ik heb een tijdje een raid gedraaid met verschillende schijven, dit werkte gewoon zoals het moest, ik denk dat dat bij jou ook het geval zal zijn.

Maar best practice is natuurlijk 2 de zelfde, al gaat dat niet in jou situatie.

Houd er wel rekening me dat de schijf even groot of groter is(als hij groter is heb je echter niks aan die extra storage).

[ Voor 43% gewijzigd door garriej op 25-08-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 00:00

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

je kunt inderdaad elke willekeurige schijf van minimaal dezelfde opslagcapaciteit toevoegen.

Welke schijf je dan het beste kunt kopen kun je opzoeken via google...benchmarks nakijken enz.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-07 19:47
OK, thanks, performance etc doet er nog niet eens zo veel toe, meer dat de array blijft leven ;). Denk dat gewoon vervangen door een huidige WD Green dan misschien nog wel het beste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt wel een andere schijf gebruiken maar het geheel zal zich aanpassen aan de traagste schijf.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04
Misschien beter om een WD Red te pakken. Die zijn wat meer geoptimaliseerd voor gebruik in RAID sets (uit zich vooral in sneller foutmeldingen geven ipv eindeloos blijven proberen - is waarschijnlijk meer relevant voor stripe sets en niet zozeer voor mirrors, maar misschien handig als je in de toekomst wilt uitbreiden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28
Martijn schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:49:
Het is een 5400-7200rpm schijf, zo'n variabel geval. Tegenwoordig noemt WD dat IntelliPower, echter weet ik niet of ik zoets gewoon kan combineren...
Green is gewoon een 5400 tpm schijf met een fancy naampje om dat te verbergen. 'k Zou gewoon een nieuwe Green of Red (ook 5400 tpm) pakken, eventueel een wat grotere. Mocht die andere GP later ook kapot gaan kun je zo eenvoudig upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Variabel toerental bestaat inderdaad niet; intellipower is gewoon een truc om niet te hoeven zeggen dat het om een 5400rpm schijf gaat, wat onwetende consumenten onterecht associëren met trage performance.

Verder is TLER evengoed nodig voor mirrors - of je RAID set nu striping toepast of niet is irrelevant.
Pagina: 1