Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Groei WhatsApp is gelijk gebleven na aankondiging overname F

Pagina: 1
Acties:

• Fealine
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 08:45
nieuws: Groei WhatsApp is gelijk gebleven na aankondiging overname Facebook

"Daarmee heeft de groei zich doorgezet met ongeveer 25 miljoen actieve gebruikers per dag"

Hier wordt waarschijnlijk bedoeld een groei van 25 miljoen actieve gebruikers per maand?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In dezelfde categorie, die grafiek die bij het artikel staat, lijkt heel leuk en interessant, maar in de praktijk is hij dat niet.

De x-as is niet lineair, maar wordt wel zo gepresenteerd en de interpolatie lijkt je denken dat er een afvlakking is in groei, terwijl die er helemaal niet is (heeft ook te maken met de non-lineaire x-as).

Een grafiek waarbij de x-as daadwerkelijk lineair is zou al een hele vooruitgang zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• MadIceXIII
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09-2022
Fealine schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:37:
nieuws: Groei WhatsApp is gelijk gebleven na aankondiging overname Facebook

"Daarmee heeft de groei zich doorgezet met ongeveer 25 miljoen actieve gebruikers per dag"

Hier wordt waarschijnlijk bedoeld een groei van 25 miljoen actieve gebruikers per maand?
Mee eens. Anders zou een groei van 400 miljoen worden bereikt in 16 dagen. ;)

Lex Poetelia Papiria.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Haha ja, dank: aangepast
De x-as is niet lineair, maar wordt wel zo gepresenteerd en de interpolatie lijkt je denken dat er een afvlakking is in groei, terwijl die er helemaal niet is (heeft ook te maken met de non-lineaire x-as).
Ja, ik probeerde Datawrapper dat wijs te maken, maar hij wilde input met cijfers niet als x-as wilde nemen; ik kan dat handmatig helaas niet aanpassen. Ben ermee aan het spelen, hoop dat ik het snel kan oplossen :)

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

arnoudwokke schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:48:
[...]
Ja, ik probeerde Datawrapper dat wijs te maken, maar hij wilde input met cijfers niet als x-as wilde nemen; ik kan dat handmatig helaas niet aanpassen. Ben ermee aan het spelen, hoop dat ik het snel kan oplossen :)
Dan kan je beter een fixed grafiekje erin zetten als plaatje, met een tabel ernaast. Dan geef je dezelfde informatie, maar dan wel goed ;)

(ik probeer hier het woord misleidend niet te gebruiken, maar dat is het stiekem wel, ook al is het onbedoeld :) )

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Staat nu een betere grafiek :)

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Al beter inderdaad :) (creatieve oplossingen houd ik van).

Als je nog een manier zou hebben om de datapunten te markeren, zodat duidelijk is waaruit de lijn is opgebouwd zou het nog beter zijn. Maar ik gok dat je die mogelijkheid niet hebt?

Pagina: 1