Hallo iedereen,
Ik ben sinds kort begonnen met programmeren in Javascript via een online training. Nu had ik een opdracht gekregen waarbij als je op een knop drukt, mijn functie uitgevoerd wordt.
Betreft volgende code:
Context:
Ik heb een busje, welke gespawned wordt binnen mijn Google Maps API. Met dit busje kan ik rijden in mijn 3D wereld. Ik heb een array met personen, deze worden random gedropped in mijn 3D wereld. Deze mensen kan ik oppikken met mijn busje. Daarna moeten ze bij hun bestemming afgezet worden. Deze functie verzorgt het afzetten van de personen die in mijn busje zitten.
Er zijn een paar voorwaarden waaraan voldaan moet worden (bijv. dat als je bij een bestemming in de buurt bent, deze binnen bereik van het busje is etc.). De code werkt prima, maar ben benieuwd of ik het niet allemaal wat te omslachtig gecode heb.
Als voorbeeld ben ik benieuwd of er een makkelijkere manier is om te kijken of mijn array vol is (zie begin van functie), nu heb ik het idee dat ik zeer omslachtig bezig ben.
Tevens heb ik een vraag over de opbouw van mijn laatste stuk code. Ik indent 5 keer voordat er pas echt code uitgevoerd gaat worden.
Pas aan het eind van de functie kijk ik adv. bepaalde waarden wat voor error (of message eigenlijk) ik moet uitspugen naar de gebruiker.
Concreet ben ik dus een n00b die graag van zijn eventuele gemaakte fouten wilt leren, en andere ervaren programmeurs evt. een leuke maandagochtend wilt geven (mocht mijn code wel heeeel slecht wezen).
Mijn dank is groot!
Ik ben sinds kort begonnen met programmeren in Javascript via een online training. Nu had ik een opdracht gekregen waarbij als je op een knop drukt, mijn functie uitgevoerd wordt.
Betreft volgende code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
| function dropoff() { // declare seat check var seatcheck = 0; // loop through all seats, increment when a seat is null for (seats in shuttle.seats) { if (shuttle.seats[seats] === null) { // increment counter seatcheck ++; } } // return if seatcheck equals the number of possible seats if (seatcheck === shuttle.seats.length) { $("#announcements").html("The shuttle is empty! Please pick up some students first."); return; } // define count variable for dropped off users var count = 0; // loop through houses array for (var house in HOUSES) { // assign d to distance between every destination house and shuttle var d = distance(HOUSES[house].lat, HOUSES[house].lng, shuttle.position.latitude, shuttle.position.longitude); // if house is in range if (d <= 30.0) { // loop through passenger list aboard the shuttle for (var i in shuttle.seats) { // only taken spots in shuttle if (shuttle.seats[i] != null) { // if a user's house is in range if (shuttle.seats[i].house === house) { // remove user from view table for (var j in viewarray) { if (shuttle.seats[i] === viewarray[j]) { viewarray[j] = null; } } // drop off user shuttle.seats[i] = null; // increment count variable count ++; // update chart chart(); } } } } } // inform user how many if (count == 1) { $("#announcements").html("dropped off " + count + " user."); } // inform user how many else if (count > 1) { $("#announcements").html("dropped off " + count + " users."); } // if there isn't a house in range else if (d > 30.0 && count == 0) { $("#announcements").html("There is no house within range of the shuttle!"); } } |
Context:
Ik heb een busje, welke gespawned wordt binnen mijn Google Maps API. Met dit busje kan ik rijden in mijn 3D wereld. Ik heb een array met personen, deze worden random gedropped in mijn 3D wereld. Deze mensen kan ik oppikken met mijn busje. Daarna moeten ze bij hun bestemming afgezet worden. Deze functie verzorgt het afzetten van de personen die in mijn busje zitten.
Er zijn een paar voorwaarden waaraan voldaan moet worden (bijv. dat als je bij een bestemming in de buurt bent, deze binnen bereik van het busje is etc.). De code werkt prima, maar ben benieuwd of ik het niet allemaal wat te omslachtig gecode heb.
Als voorbeeld ben ik benieuwd of er een makkelijkere manier is om te kijken of mijn array vol is (zie begin van functie), nu heb ik het idee dat ik zeer omslachtig bezig ben.
Tevens heb ik een vraag over de opbouw van mijn laatste stuk code. Ik indent 5 keer voordat er pas echt code uitgevoerd gaat worden.
Pas aan het eind van de functie kijk ik adv. bepaalde waarden wat voor error (of message eigenlijk) ik moet uitspugen naar de gebruiker.
Concreet ben ik dus een n00b die graag van zijn eventuele gemaakte fouten wilt leren, en andere ervaren programmeurs evt. een leuke maandagochtend wilt geven (mocht mijn code wel heeeel slecht wezen).
Mijn dank is groot!
Alles kan, zolang het maar mogelijk is...