Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IPTV, aanbieden via derde partij.

Pagina: 1
Acties:

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik heb diverse klanten die gebruik maken van zakelijk glasvezel. Nu krijg ik regelmatig de vraag of het toch niet mogelijk is om tv te gaan kijken via deze verbinding. (vaak wachtkamer tv / etc).

De zakelijke Glasvezel aanbieders leveren geen dienst hiervoor. Is het mogelijk om via andere aanbieders toch IPTV aan te kunnen sluiten? Ik vermoed dat de meeste hier complete VLAN inrichtingen voor hebben, maar ben benieuwd of er ook aanbieders zijn die IPTV kunnen aanbieden op een andere manier, zonder dat je daar een internet verbinding hebt afgesloten.

Maakt iemand hier gebruik van? of kent iemand een partij die dit kan leveren.... zijn er nog alternatieven?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:34
Welke zenders zou je willen aanbieden? NPO1, 2, 3 (voorheen NED1,2,3) zijn gratis online te kijken: http://www.npo.nl/live

• erikvanhoutert
nee het betreft echt een zender pakket. Dus NPO + SBS / RTL, etc.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Digitenne

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Puc van S.
  • Laatst online: 09:46
Let overigens op dat je niet zomaar voor (commerciële) activiteiten een consumenten pakket mag gebruiken om tv uit te zenden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• erikvanhoutert
nee het is ook echt zakelijk gericht.. dus opzoek naar een partij die iptv levert, provider.

Digitenne e.d. is geen optie.

• shure-fan
  • Laatst online: 29-11 21:22
even doorvragen: Erik, Waarom is digitenne geen optie?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Slechte beeldkwaliteit, slecht ontvangst? :*)
shure-fan schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:45:
even doorvragen: Erik, Waarom is digitenne geen optie?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Ziggo Zakelijk heeft sinds kort een dienst voor IPTV over glasvezel, maar ik vermoed dat dat voornamelijk op ziekenhuizen en andere grote klanten gericht is. Je kan het even navragen :)

If it ain't broken, tweak it!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Op welk netwerk? Lang niet alle glasvezelnetwerken zijn open voor derden.

Daarnaast is IPTV meestal multicast, en op lang niet alle netwerken is dat gewenst / mogelijk.

Ik weet dat er ook (zakelijke) glasvezelnetwerken zijn waar je op de 2e vezel een CATV feed kan krijgen (dus conventioneel kabelTV, analoog en DVB-C)

Maar bedenk wel dat een feed van TV slechts 1 deel is, er komt ook een hoop bij kijken mbt rechten en vergoedingen.

En als het om bv wachtkamers gaat, dan is een narrowcasting systeem een stuk eleganter, daar kun je RSS feeds mee combineren, eventueel een tv livestream, eigen presentaties enz. Dan kan alles over de bestaande internetverbinding.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Op het eigen zakelijk glasvezelnetwerk.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1