Robocraft (Windows/ (Linux/OSX zeer binnenkort verwacht))

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Robocraft is een spel gebasseerd op World of tanks dit is terug te zien aan het verdien model en deels aan de interfase.

Het spel bevindt zich momenteel in beta fase. Het idee van het spel is dat door middel van blokken en wapens een robot bouwt en daarmee de strijd aan gaat.

Doordat je zelf je eigen robots kan ontwerpen levert dit tal van mogelijkheden op. Het spel kent dan ook naast wielen, Hovers ook heuse vliegtuig onderdelen.

Er zijn mensen bij die er echte kunstwerken van maken
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/jujt4i.png
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/27xe45f.png

het spel kent momenteel:
1 game mode: destroy het andere team of capture de punt
2: aangekondigd 30 bots van tier 7 tot en met 10, gaan het opnemen tegen 1 grote bot (wordt ook 1 speler)

3 type wapens:
SMG: dit is een gun waarmee je relatief snel kan schieten maar hoe langer je schiet hoe onnaukeriger hij wordt
RAIL Gun: Dit is een soort sniper wapen met lange laadtijd en een hoge range en hoge damage
Plasma launcher: Dit is een wapen waarmee je een plasma bal op de tegenstander schiet, dit wapen heeft een kortere range is onnauwkeuriger maar doet enorm veel damage.

Electronic plates: Dit zijn schilden die herladen na 15 seconden niet aangevallen te zijn. Deze schilden neutraliseren damage van wapens van het zelfde of lager niveau dan het schild. De electronic plates komen in verschillende vormen en de linker en rechter versie moeten los onderzocht worden.

armour: Het spel kent momenteel 10 verschillende soorten standaard armored cubes elke tier in zijn eigen kleur met eigen stats.

Moving:
Het spel kent verschillende bewegings- onderdelen:
1: wielen
2: hovers: deze onderdelen laten je robot zweven
3: Thrusters deze onderdelen geven een krachtige druk een bepaalde kant op
4: 2 verschillende soorten vleugels

Helium cubes: Deze komen in drie soorten en kunnen er voor zorgen dat je robot hoog in de lucht kan zweven.

Bouwlimits: Het spel hanteert als resources cpu gemeten in penta flops hoewel de eenheid slecht gekozen is (hoe kan armour nou rekenkracht gebruiken). Elke speler begint met een standaard cpu limit uit mijn hoofd was dit 475. Door games te spelen neemt je speler level toe waarna ook je cpu limit toeneemt. Momenteel is de cpu limit 1511.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/iei5c9.png

Men start in tier 1, door een tier 1 robot te gebruiken kunnen tier 2 onderdelen unlocked worden door het verzamelen van sterren. Deze sterren wordt verkregen door een punt te capturen (dit gaat in vier fases welk elk 1 ster oplevert) De snelheid van captures neemt toe na de hand van het aantal personen op de punt. Deze snelheid neemt toe tot er 4 personen op een punt staan.

Een andere manier om sterren te verzamelen is door iemand te killen of te assisteren of door een punt te defenden. Dit doe je door zelf ook op de punt te gaan staan of hem te vernietigen.

om vervolgens tier 3 onderdelen te unlocken moet je tier 2 etc. met een paar uitzonderingen op tier 10.

Elk onderdeel heeft ook de attributen ranking points als je genoeg van deze punten op je robot hebt zitten komt die in een hogere tier terecht.

Om de onderdelen te kunnen gebruiken moet je ze kopen, dit kan met rp die je na de hand van je prestatie verdient aan het einde van een match. Een match duurt max 7:30
Vanaf tier 5 kan er verlies gemaakt worden, maar ook de winsten worden steeds hoger dat dit zich best opheft
Met premium kun je geen verlies maken zelfs niet op tier 10.

Promotie codes zelf niet getest:
Promotional Code Date Bonus Who Can Use?
PREMIUM-213298 August 22, 2014 Free 1 day premium Everybody
WGN-893211
STEAMLAUNCH-1000RP July 8, 2014 1000RP New user only

Important: Codes marked as “New user Only” must be entered into the Promotional Code field when the account is created on the website. If the promo code isn’t entered on the account creation screen it won’t work. They don’t work for existing users, i.e. they don’t work on the login screen.

Download de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
WITHIN NEXT FEW WEEKS

MAC OSX and LINUX

We have completed the work to get the Mac and Linux versions up and running and they are in test now and will launch very soon via Steam.

PLACEMENT GLITCH HACKS

Everyone has seen them. The guy who put his Rail guns too close together, or the guy that overlapped the EP or Thrusters to create uber armour, or the guy who managed to put cubes in front of the gun with the barrel poking through. We’ve reworked the way that the placement collision detection works so this is not possible. Overlapped cubes will be coloured red so you can tell where you have to tweak your Robot. If you have used placement glitches to build your current Robot, the new system will ask you to tweak your Robot before allowing you to enter battle.

SPOTTING and ROBOT CLASSIFICATION

The spotting system as it currently stands is only half done. Soon we will launch the other half, which is as follows:

Robots will be classified, so rather than hearing “Enemy spotted” you will hear things like “Rail Drone Spotted” or “Plasma Bomber Spotted” or “Gunbed Spotted”
Robot classifications will b e shown as icons above the enemies head as well, in place of the current small hexagon icon
Robot classification icons will show both the armour class (based on the dominant armour in an enemies chassis) and the weapon class
This way when a spot occurs you will be able to see and hear the class of Robot you have spotted, and you will be able to modify your strategy accordingly
We will also be adding a ‘spot cool down indicator’ in the HUD, so if you miss, you know how long you have to wait before pushing ‘Q’ again for a 2nd attempt
STRAIGHT AFTER THAT

ROBO-LEAGUES

Our first short season on the Robo-leagues will launch with qualification starting at T6
Qualify for a league and get a coloured username in the chat, and the [QX] tag added to your username (‘X’ defines highest Tier you have qualified in)
Reach the top 25% in each Tier’s league and receive ‘Elite’ status
Elite status also gets you an ‘EX’ tag and a unique colour for your chat username
Elite status in any league also unlocks new cosmetic cubes that you receive for free that can add to your Robot to show your Elite status
MINI-BOSS BATTLES

Unlock a new game mode from T7-10
A new button unlocks to allow you to chose to play in ‘Mini-Boss Battles’
Mini-Boss battles pit 4 x high Tier Robots vs. 20 mid Tier Robots in a ‘King of the Hill’ style game mode
STRAIGHT AFTER THAT

MEGABOTS

We are working hard to bring you these as soon as possible now. We want to get you this inside a couple of months
Mega-Motherships, Mega-SMG’s, Mega-Wheels, and Mega-Pilot seats all feature
Place 10,000 CPU and play as the boss vs. 30 low Tier players
Both Low Tier players and Bosses will receive extra RP and TP for being involved in these epic battles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

Afgelopen weekend mee begonnen, maar wat is dit een verschrikkelijk verslavend en bijzondere game. Vooral de (veelal idiote) creaties die anderen produceren blijf ik me over verbazen.

Overigens kun je prima een bouwwerk maken zonder voortstuwing die dienst doet als basedefence. En dat werkt best aardig, maar is wel vrij saai...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb dit een week of 3 geleden gespeel met wat mensen op een LAN. Best tof en dat je zelf je voertuig kan bouwen leid tot de raarste creatie's. Enige minpunt, imo, is dat het party systeem toen in ieder geval soort van bugged was en dat je met niet meer dan 2 andere in een party kan.

Viel bij ons trouwens wel op dat een dikke muur aan de voorkant belangrijker is dan goede zijbescherming, dus voordat we het wisten reden er muren over het speelveld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01
speel het nu zelf ook 4 dagen ofzo en ben livestreamende @ www.twitch.tv/holyitsdadon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Gropah schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:47:
Ik heb dit een week of 3 geleden gespeel met wat mensen op een LAN. Best tof en dat je zelf je voertuig kan bouwen leid tot de raarste creatie's. Enige minpunt, imo, is dat het party systeem toen in ieder geval soort van bugged was en dat je met niet meer dan 2 andere in een party kan.

Viel bij ons trouwens wel op dat een dikke muur aan de voorkant belangrijker is dan goede zijbescherming, dus voordat we het wisten reden er muren over het speelveld :P
Inderdaad, misschien zijn de devs nog wel te overtuigen dat ook de impacthoek van belang is. Nu rijden er inderdaad een soort bakstenen met guns rond ipv esthetisch verantwoorde killing machines.

Maargoed, wat ik wel gemerkt heb is dat het farmen van puntjes toch een stuk gemakkelijker is als je niet in het allerhoogste tier gaat zitten, maar een tank bouwt die bijvoorbeeld T1 wielen heeft en T3 guns + T3 armor. Dan kun je in T2 behoorlijk huis houden zonder compleet overpowered te worden door mensen die hetzelfde truucje een tier hoger uithalen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
Het spel is inderdaad erg verslavend.

De invalshoek wordt volgens mij inderdaad nog niet echt meegenomen.
Ik zelf ben in vijf dagen van tier 1 naar tier 10 gerushed en heb nu bijna volledig zwart armour.

De strategie die ik hiervoor heb gebruikt. Is om niet te veel waarde te hechten aan armour.
Bouw een bot met 8 wielen, wielen geven de meest kost efficiente upgrade.

Inversteer niet elke tier in de zelfde dingen. Kies de ene keer voor wapens dan thrusters dan weer voor e schilden en dan weer keer voor armour. Uiteindelijk heb ik tier tien bereikt met 8 wielen 4 tier 9 guns yellow armour met groen wat hoge level thrusters en vervolgens alle rest dingen zoals oude e schilden, thrusters en guns en wielen (in de lucht) er aan gehangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/s720x720/10648175_372273862926335_1165408198498495262_o.jpg

Er ikomt weer een grote content update aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
1 hour to go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
and it's live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchassasin
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-12-2020
Verdacht rustig in dit topic, terwijl het wel een super leuke game is. Ik was even helemaal klaar met world of tanks, gezeik met de de noob teams, stats etc. Nu relaxed aan het bouwen en rijden in robocraft.

Ik heb nu al 80 uurtjes erin gestopt, ben nu bij tier 7 met mijn plasma tankje en ben bezig met gele blokjes aan het verzamelen.

Voeg me toe: TankAce505

Edit: om het topic een beetje kleur te geven een piccie van mijn plasma sturmgeschutz
Afbeeldingslocatie: http://i769.photobucket.com/albums/xx333/nitrogek/robo_zpsa456b47e.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door dutchassasin op 14-10-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

verdorie, ik had al plasmaguns maar die moet ik nu opnieuw unlocken?
Ik ben level 12 nu, maar dat lijkt niet echt op te schieten na een paar potjes. Ik ben aardig cpu bound nu.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchassasin
  • Laatst online: 14-12-2020
Gmount, die plasma's op een hogere tier doen meer schade dan die je nu hebt.
Klopt vooral in het begin belemmert de cpu je in het bouwen, maar als je levelt krijg je steeds een beetje meer cpu erbij. Een goede schatting is deze tabel : http://robocraft.wikia.com/wiki/CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Toch maar eens kijken naar dit spel tijdens een opkomend mini-lan met een stel vrienden. Meeste van ons houden wel van bouwen en voorheen speelden we ook WoT.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik speel het spel nu ook, en moet zeggen dat het best leuk is! Soms ook echt zitten lachen, soms schiet je op je vijand, en wat er over blijft is een blokje, stoeltje en de bestuurder. Meestal laat ik hem even lijden en dan schiet ik hem kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:51

bonzz.netninja

Niente baffi

Gisteren voor het eerste de hele dag gespeeld. Meteen verslaafd :) Het is echt geniaal. Lekker laagdrempelig beginnen maar genoeg mogelijkheden om het interessant te houden. Genius!

Mijn karretje (vroege prototype)
https://www.dropbox.com/s...4%2015%2024%2034.jpg?dl=0

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:51

bonzz.netninja

Niente baffi

Het verbaasd me enorm dat robocraft niet een enorm tweakers topic heeft. Kom op jongen!
- free to play
- Tankjes bouwen
- Vliegtuigen bouwen
- Eindeloze creaties mogelijk
- elkaar verrot knallen!

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Mja, ik verbaasde me er ook over hoe stil het hier is. Ik speel het nu voor ongeveer een week en zit net in tier 6. Het is een schitterende game (alhoewel soms frusterend :) ). Je kunt heel ver komen met free-to-play, en je hoeft absoluut niets te betalen om verder te komen. Ik heb net een maand premium aangeschaft om de developers te steunen. Voor $5 dollar per maand is het een stuk goedkoper dan de meeste MMOs die ik gespeeld heb.

In eerste instantie vond ik het ook raar dat gewone blocks 'CPU'-kracht kosten, maar voor mezelf heb ik het uitgelegd dat je de robot in een virtuele omgeving bouwt die alles moet simuleren. Dus hoe meer blokken etc je gebruikt hoe meer de CPU die het virtuele bouw-systeem verzorgt moet werken. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Blue2k op 12-11-2014 23:58 ]

• Skunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 21:26
Het is een zeer vermakelijk spel leuk om tussen door te spellen of soms de hele dag xD zit zelf nu in tier 6 ik unlock altijd alles voordat ik naar de volgende tier ga.
Mijn vriendin zei eerst niks voor mij, maar ze heeft 1x op me account gespeeld en moest daarna gelijk een eigen account.
Mijn ingame naam is Skunko3o voor de mensen die me toe willen voegen in een platoon spelen is altijd leuker ^^

a.k.a. Skunko3o | Skunk-o3o

• Blue2k
Mijn ingame naam is Blueyond. Ik zit in Seattle dus mijn online tijden zijn waarschijnlijk niet optimaal, maar ik heb graag wat mensen in m'n friends-list die nu leeg is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Heb het spel vandaag ook even uitgeprobeerd. Heeft zeker potentie, leuks is het bouwen (ook al nog niet gedaan ivm net begonnen :P). Het gevecht zelf voelt voorlopig nog wat minder tactisch aan dan bijv. een WoT.

Ingame nick: Onversaegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
In latere tiers wordt het allemaal wel wat tactischer met de vliegende bots en crawlers. Al moet ik zeggen dat ik nogal moeite heb om wat anders te bouwen dan een platform met veel guns er oven op. Heb een tijdje geprobeerd rond te vliegen, maar werd steeds meteen uit de lucht geschoten... Heb tot nu toe met lasers het beste gedaan. Je kunt vol voor de aanval gaan, of een beetje achterblijven en vliegende bots uit de lucht halen. Heb even geprobeerd als healer te spelen, maar de meeste rondes bleef ik samen met een andere healer over en bleven we elkaar maar healen totdat we waren kapot geschoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piot
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 11:19
Afgelopen weekend ook dit spel uitgeprobeerd. Tot nu toe moet ik zeggen dan het spel best vermakelijk is. De creaties van andere spelers zijn soms hilarisch :P. Al merk wel dat het spel op sommige punten nog wat finishing touches nodig heeft.

De eerste paar tiers bieden nog niet echt veel variatie. Het wordt in mijn ogen pas interessant vanaf de plasma wapens / hover blades, aangezien je dan echt wat anders kan bouwen dan een plateau met zo veel mogelijk SMG's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De eerste tiers bieden zat variatie. De beperking zit hem meer in de fantasie en kennis van de spelers. Het klopt dat je in het begin veel gun beds tegen komt, maar die zijn uiterst inefficiënt, en iemand met een goede build gaat daar dan ook doorheen als een heet mes door de boter.

In Tier 1 tot 3 winnen over het algemeen de kleine builds met hoge armor, veel wielen voor veel snelheid en wendbaarheid, met 6 turrets op het dak. Zodat je bot maar een klein profiel heeft om op te schieten, door de hoge armor moeilijk kapot te schieten is en door zijn snelheid nog eens lastiger te raken is. Ik krijg ook het idee dat schuine blokjes helpen een deel van de smg kogels te deflecten, maar heb dat nooit kunnen aantonen.

Waarom de gun beds zo'n slecht ontwerp zijn? De guns staan op palen van 1 blokje breed. Als je zo'n blokje weet kapot te schieten verliest die bot een wapen. Feitelijk maken ze het je dus zo makkelijk als mogelijk is om een wapen er af te schieten. In plaats van 1 blokje als doelwit heb je er 3 tot 5 om een wapen eraf te schieten. Vaak zit hun pilot ook open en bloot in zicht. Als je die weet te raken met een paar gerichte schoten is het voor die bot ook game over.

Gun beds zijn dan ook het slechtste ontwerp al zijn er wel meer. Later rond tier 6 worden de nieuwere blokjes erg duur. Wat zie je dan dat spelers bots maken met een minimum aan blokjes in plaats van een grote bot te maken die voor een deel uit mindere blokjes bestaat. Het resultaat is een bot die je met enkele schoten al aan flarden schiet.

Nog een goede tip als je trusters gaat gebruiken. Plaats die dan voor zover mogelijk precies in de middenlijn in plaats van symmetrisch. Als je een truster precies in het midden hebt zitten en een deel van je bot wordt er af geschoten kun je nog steeds in een rechte lijn rijden vliegen of lopen. Als één van je symmetrisch geplaatste trusters eraf geknald wordt heb je een onbestuurbare bot.

En de beste tip die ik kan geven is pas je bot aan, aan je speel stijl. Stel jezelf bijvoorbeeld de vraag of je wel zoveel armor aan de zijkanten van je bot nodig hebt als je alle bots van voren aanvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
De mega's hebben de battle field nu al een paar dagen betreden.
Ook is er tijdelijk gratis premium te verkrijgen via de volgende code MEGABOTS-607024

Join de war dus nog vandaag

Wie heeft er al een mega bot klaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Ik zal vanavond mijn t9-t 10 creaties eens posten met wat handige tips voor beginners. Ik heb er inmiddels 130 uur in zitten en ik vindt het nog steeds zeer vermakelijk. In ieder geval stukken leuker dan het trage campy world of tanks

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
Hier een foto van mijn tier 10 die ik momenteel gebruik
Het is een healbot

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/ls61eq8hp/2015_02_21_00001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/t0ho40l8d/2015_02_21_00002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/9g3518kn1/2015_02_21_00003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/6d2exv5od/2015_02_21_00004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/7zrmj3hq5/2015_02_21_00005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Zoals beloofd ook een overzichtje van een aantal van mijn creaties:

T-10 medic:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3L0fzPyd5fni5eYMACe3epD7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZYU1bC4BtNkBavRANVj9zyFv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Nhlfo3rX5kp7ly1hfoh1WlZG/medium.jpg

Dus een T10 hoverbot, zoveel mogelijk getriforced binnenin met in totaal 10 "healguns". 4 redundant healguns dus :)

T-9 bomber:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7YbmYvpuJUg5Vc9DCvOEzFLP/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HPNkaG6CALSzrlxUiqx9nV4C/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qHlw9rcwvXrEYwgRPAfbvCRq/medium.jpg

De bomber werkte vrij goed tot ongeveer T7. Daarna werd het steeds lastiger het ding in de lucht te houden. De oplossing is meer blokjes en hogere tier wings en electroplating.

T-10 hover SMG:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VLZfMal5VA64QodPqgvEb7yW/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7TQI1YLW19HI4T9yGsAFTyRB/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lEiCrR3xpdSzVYCjXYT9b1Tm/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AP2HXBYOduatHwEIKeqRU3hB/medium.png

Geen SMG tank, maar dat lijkt me duidelijk. Het ding is echter wel retesnel en bij uitstek het apparaat om grote engagements te vermijden en de tegenstander in de flank te schieten.

Obvious weakpoint is natuurlijk de achterkant en de onderkant. Dus zorgen dat je niet flipt en zeker niet in je reedt geschoten wordt helpt de overlevingskansen aanzienlijk :)

Ps. de gele blokjes moeten nog vervangen worden door T10 exemplaren...

Zowel de medic als de SMG tank zijn vanuit een soort H-vorm opgebouwd. Een centrale as waar je pilotseat en de hoverblades aan vast zitten. Vervolgens zit er een ring om de tank heen die aan de achterkant en de voorkant een connectie heeft. Op die ring zit de rest vast (el.plates, guns en thrusters). Dit werkt uitstekend om de bot vliegend te houden terwijl de rest er vanaf geschoten is. Nummer 1 prioriteit is namelijk nog weg kunnen komen uit een engagement die je niet kunt winnen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PABBxrObdfbygJxndWqcwj5V/medium.jpg

Edit: zoals je hierboven kunt zien. Ik zat op 65% health en nog steeds 100% manouverable.

[ Voor 34% gewijzigd door M2M op 22-02-2015 11:22 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
Wil je beginnen met robocraft
kijk dan zeker op
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=371274837

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maugrinn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 14:35
Beetje oude topic, maar toch geen reden om er een nieuw voor op te starten.
Als er nog wel mensen willen samen spelen met een tier 3 tot 10 medic (heb medics op alle mogelijke levels)
Mijn ingame name is Maugrinn

(vanavond kan ik maar slecht spelen omdat mijn telenet modem stuk is door werken van Eandis, morgen installeren ze een nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 14:14
Om het topic maar even levendig te houden:
Ze hebben de totale metagame herbouwd. Het is allemaal stukken strategischer geworden. Een korte samenvatting:
- Je basis bevat nu kristallen die kapot geschoten moeten worden.
- Er zijn een aantal torens in het veld, ook met kristallen. Zo lang minstens 1 toren in jouw bezit is heeft je basis een schild.
- Dit schild geneest eigen robots die zich daarbinnen bevinden
- Het schild voorkomt dat er van buiten naar binnen geschoten kan worden door vijanden. (Het voorkomt niet dat de vijand het schild binnen komt)
- Naarmate je meer scoort wordt je eigen robot sterker, sneller, enz. (overclocked)
- Naarmate je verder overclocked bent, duurt je respawn langer.

Daarnaast zijn er nog -tich tweaks en dingen die elkaar beïnvloeden Wat dat betreft zou ik zeggen, bezoek de homepage even.

Ook nieuw:

Net na de introductie van de nieuwe metagame zijn ze een samenwerking aangegaan met Curse voice communicatie software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Shopt een oud topic omhoog...

Tegenwoordig heb ik weer wat meer tijd over, en heb het gamen weer een beetje opgepakt. Ik had alleen nog wat simpele casual games en Half Life 2 geinstalleerd staan (waarin ik niet echt zin meer had) dus op zoek gegaan naar wat anders.

Heb erg genoten van Minecraft, en vond WoT bij vrienden er ook altijd wel leuk uitzien. Ben redelijk klaar met Minecraft, en WoT draait niet gemakkelijk op linux (en ik bel wel lui ;)). Toen kwam ik hier uit!

Installatie is een eitje, 1x klikken in Steam en klaar. Ik speel het nu iets meer dan een week, en zo af en toe (om de dag paar uurtjes of zo), en het is tot nu toe erg leuk. In de tijd dat ik het speel is er wel een major update geweest. Alle verschillende soorten materialen/blokjes zijn komen te vervallen, er is nu 1 materiaal, wat je wel in allerlei kleuren kunt spuiten, en de tech-tree is volgens mij versimpeld. Er is nog veel meer veranderd, maar dit was voor mij het meest relevant. Changelog staat in ieder geval op Steam voor de geïnteresseerden.

Ik speel doorgaans door de week 's avonds, wat zicht vertaald naar 13:00 Nederlandse tijd.

Het speelt op 1920x1080 erg soepel op mijn laptopje met i7-3630QM, GeForce GT650M en Linux Mint 17.x

Het game-matching werkt goed, ik hoef eigenlijk nooit langer dan een minuut te wachten. Soms is het wel zoeken hoe iets werkt. Veel guides zijn oud, en niet meer van toepassing.

In het begin had ik af en toe last van een bugje tijdens het bouwen, maar met de laatste update is dat helemaal verholpen.

Ik heb er erg veel lol in in ieder geval, en ben een beetje verbaasd dat niet meer mensen dit leuke spel spelen! Aangezien het gratis is, kan dat het probleem niet zijn ;)

Ik ben iets van lvl 15, en ben een build met mijn kersverse railguns begonnen. Veel dingen kom je spelenderwijs achter (railguns op een hoovercraft is niet handig ivm stablilteit ;)), maar ik blijf het gevoel houden dat er nog veel meer is wat ik mis. Hoe dan ook, het voelt als een hele complete game, en ik zit er over te denken om over een tijdje premium aan te schaffen, om de devs zo wat te supporten. (Momenteel heb ik al een paar dagen premium, weet niet waarom, zal wel een noob-bonus zijn oid :+)

Zag ik toevallig Kanoku al langskomen?
Zijn er nog meer GoTters die dit spelen, mijn in game nick is GOTEMP :)

Edit: was niet Kanoku, maar een nick die daar erg op leek ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 11:59

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Hey guys, hier nog een Robocraft speler, IGN is Ohmarinus.

Lijkt erop dat er hier op Tweakers niet echt veel animo voor is, ook al is het een geweldig spel! Free to play, en in principe is alle content beschikbaar voor gratis spelers.

Heb zelf een premium account, leek mij toch wel leuk, helemaal omdat ik nooit een spel koop en ik de devs wilde sponsoren. Mocht er nog iemand spelen, voeg me maar toe. De game krijgt nog steeds elke paar weken een update en wekelijks houden ze nog server maintenance, dus al met al een levendige game.

Het spel gaat mee met zijn tijd en ik kan het iedereen aanraden om dit eens te proberen!

Oh, en btw, de game is inmiddels in Beta sinds een paar maanden _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Ohmarinus op 18-05-2017 13:00 ]

Pagina: 1