Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop, treinreizen en multitasken

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

• NoMas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo allemaal,

Ik ben druk aan het zoeken naar een laptop voor mijn toekomstige opleiding die over een week of 2 begint. Ik heb al best veel vergeleken maar ben benieuwd of of jullie mij nog enkele suggesties en/of aanbevelingen kunnen doen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ben altijd een Windows gebruiker geweest. Win7 gewend nu maar aan Win8 kan ik vast ook wel wennen. Laptop zal voornamelijk worden gebruikt voor Office, surfen, mailen, youtube/spotify en sporadisch Photoshop. Geen games dus.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het uiteindelijke budget zal rond € 750,- moeten liggen. € 25,- meer of minder maakt niet niet heel veel uit, moet natuurlijk wel de bucks waard zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Mobiliteit is belangrijk zoals aangegeven in de titel. Het is niet dat ik uren in de trein zit, waarschijnlijk 2 uur per dag. Wel handig als ik dan iets kan doen. Vandaar dat batterij en grootte(Niet groter dan 15,6, maar eigenlijk ook niet kleiner ivm gebruikersgemak) belangrijk zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb een HP gehad enkele jaren geleden, heb geen merkvoorkeuren maar merk dat Lenovo's wel goed worden beoordeelt. Packard Bell is altijd een no-go geweest en dat zal zo blijven :+

Zoals aangegeven heb ik enkele wensen en ik hoop dat jullie mij kunnen overhalen een beslissing te nemen.

Ik heb voor de laptops tot nu toe naar het volgende gekeken:
Processor: I5 of hoger
Scherm: 15,6 inch, kleiner lijkt me niet fijn en groter onhandig ivm mobiliteit
Schermsoort: Vorige laptop was glanzend, maar sta open voor mat ivm studeren in het zonnetje :*)
Resolutie: Op desktop altijd 1920x1080 gewend. Het liefst ook op laptop, mits jullie iets anders aanraden.
RAM: Minimaal 4 (Kan altijd 4 bijprikken)
HDD: SSD is een must. Ik vind het niet erg als er bijv. een 500GB HDD in zit en ik er een SSD bij moet kopen(zolang dit het budget niet overschrijdt). Kan de HDD altijd nog als extern erbij houden met behuizing.
Overig: Numeriek toetsenbord is ook een must ivm office programma's.

Ik heb dit topic gevolgd: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1602300 Zit redelijk op dezelfde lijn. Echter game ik niet op mijn laptop.

Laptops die ik voorbij heb zien komen de laatste tijd zijn:
- Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH) (+4gb RAM & 128GB SSD los erbij kopen) +/- 775 euro incl ram en SSD
- Asus N56JN-CN035H +/- 790 euro
- HP Pavilion 15-p035nd (Weet niet of het mogelijk is om hier SSD los bij te kopen?) +/- 670 euro excl. SSD
- HP Pavilion 15-p045nd +/- 760 euro

Daarnaast heb ik ook op het forum enkele ASUS'en voorbij zien komen maar ik weet niet meer precies welke. Volgens mij deze: Asus N56VB-S4061H

Mijn vraag is, I7 is denk ik niet nodig als I5 met SSD mogelijk is. Office multitasking met eventueel youtube/spotify op de achtergrond en eeen beetje surfen zou goed te doen moeten zijn voor I5 toch?
Wat raden jullie daarnaast aan als ik bijv. een SSD los moet kopen? Ben niet helemaal thuis in de MSATA/M2. termen. Ik heb mij het meest verdiept in de Lenovo en lees hier redelijk goede dingen over. Buiten het feit dat het scherm niet super is, maar zolang de resolutie en de kijkhoeken ruim voldoende zijn is het voor mij al prima. Weten jullie meer over de overige laptops vs de Lenovo? Of eventuele andere aanraders?

Ik hoor graag van jullie, Alvast bedankt! _/-\o_

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Één topic lijkt mij voldoende ;)

Zie Studielaptop, treinreizen en multitasken

Dit topic is gesloten.