Zoals sommigen hier zullen weten ben ik redelijk actief in de VR-scene. Gezien ik geen gamer ben en ook m'n eigen projecten tot op heden geen hoge grafische eisen hadden gebruikte ik m'n laptop voor alle ontwikkeling die ik deed. Met de komst van de Oculus Rift Development kit 2 merk ik niettemin op dat in net een keertje te vaak tegen het limiet van m'n computer oploop, dus het is tijd voor een desktop systeem (want een geschikte laptop lijkt zover ik zie buiten m'n budget te liggen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt ergens tussen de 750 en een kleine 1000 zou ik zeggen.
Wat heb ik zelf tot dusver samengeknutseld?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt ergens tussen de 750 en een kleine 1000 zou ik zeggen.
Wat heb ik zelf tot dusver samengeknutseld?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 169,99 | € 169,99 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,45 | € 66,45 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Gaming | € 272,05 | € 272,05 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 72,84 | € 72,84 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,50 | € 24,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,22 | € 67,22 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550 Watt | € 83,65 | € 83,65 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,80 | € 89,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 846,50 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Ik ben een software developer en heb maar heel beperkte ervaring op hardware vlak, dus de eerste vraag is of het uberhaupt wel samen kan. Ik heb verschillende BBG's bekeken en volgens mij moet het zo kloppen, maar ik kan me vergissen.
- Stel ik zou dit in een kleinere behuizing willen stoppen, hoeveel duurder zou het ongeveer uitkomen als ik dezelfde performance zou willen behouden? De reden hiervoor is dat ik redelijk wat rondreis met m'n Laptop + Oculus Rift om demo's te geven. Nu is dat met een desktop sowieso erg lastig, maar mocht er ruimte zijn om dat makkelijker te maken dan zou ik op dat vlak graag advies krijgen (kleinere form factor, of misschien zijn er behuizingen die veiliger zijn als je rondreist of weet ik veel wat
).
- Ik ben afgegaan op de comment van deadlymajesty hier om te bepalen dat deze GPU geschikt zou zijn voor gebruik met de Oculus Rift, indien iemand zin heeft om te checken of ik dat juist heb geïnterpreteerd dan zou ik dat zeker waarderen
Nee.