Gaming desktop van 700eu

Pagina: 1
Acties:

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-03 21:47
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk is dit om wat rond t kunnen (fatsoenlijk) gamen, en daarnaast gebruik voor studie/films checken. Mijn eigen desktop is helaas begin van deze vakantieperiode overleden, dus heb een nieuwe nodig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~700

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een HDD 750gb en een optische drive, maar voor de rest niks. Monitor(2)/tobo/muis uiteraard ook al, 't gaat puur om de desktop zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gebruikelijke (met een ssd), behalve harddisk en de optische drive.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
intel cpu, voor de rest geen specifieke voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een redelijk stille pc, maar voor de rest neen.

Ga je overklokken?
Zou eventueel willen overklokken, maar niet per se nodig.

Dit is wat ik heb samengesteld tot nu toe, lijkt mij vrij aardig maar feedback kan nooit kwaad. Ik weet alleen niet of het precies past met grote gpu. En daarnaast hebben jullie misschien wel verbeterpunten o.i.d.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 169,99€ 169,99
1MSI B85-G41 PC Mate€ 61,-€ 61,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,85€ 82,85
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,-€ 37,-
1Crucial Ballistix Sport XT BLS2C4G3D169DS3CEU€ 65,05€ 65,05
1XFX 550W Pro€ 52,50€ 52,50
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 58,50€ 58,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 686,79

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik zou de RAM even veranderen. Hij is wel goed, maar die vinnen idioterie werkt niet, en deze is low-profile, en CAS 8 i.p.v 9:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Daarnaast het MoBo, voor een beetje meer heb je deze:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5
Met betere audiochip. Daarnaast bij de meeste winkels met bios F6 of hoger, nodig voor Haswell Refresh.

Koeler kan goedkoper, aangezien de Mugen overkill is:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Daarnaast zou ik gaan voor deze SSD:
pricewatch: Crucial MX100 256GB
Voor 20 euro meer 2x de opslag, en sneller, en nieuwer.

Eventueel zou je dan nog kunnen besparen door de i5 4460 te nemen, het verschil ga je in de praktijk niet merken:
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-03 16:47
Ik zou voor dit systeem eerder voor een micro atx systeem gaan. Bijvoorbeeld een pricewatch: MSI H97M-G43 (klaar voor hasswell refresh) met de pricewatch: Fractal Design Define Mini . De define mini is hetzelfde als de define r4 maar dan minder hoog. Die extra goede soundchip ga je in de praktijk toch weinig van merken.

Mijn PC

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-03 21:47
MK1998NL schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:19:
Ik zou de RAM even veranderen. Hij is wel goed, maar die vinnen idioterie werkt niet, en deze is low-profile, en CAS 8 i.p.v 9:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Daarnaast het MoBo, voor een beetje meer heb je deze:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5
Met betere audiochip. Daarnaast bij de meeste winkels met bios F6 of hoger, nodig voor Haswell Refresh.

Koeler kan goedkoper, aangezien de Mugen overkill is:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Daarnaast zou ik gaan voor deze SSD:
pricewatch: Crucial MX100 256GB
Voor 20 euro meer 2x de opslag, en sneller, en nieuwer.

Eventueel zou je dan nog kunnen besparen door de i5 4460 te nemen, het verschil ga je in de praktijk niet merken:
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
Dank voor de verbeteringen en opmerkingen. Ik zal em aanpassen en even verder kijken voor definitieve beslissing. Blijft het systeem wel niet teveel lawaai maken? Ik ben niet zo heel bekend daarmee en mijn oude maakte echt teveel herrie. (ook al is lawaai subjectief)
jorisderoo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:32:
Ik zou voor dit systeem eerder voor een micro atx systeem gaan. Bijvoorbeeld een pricewatch: MSI H97M-G43 (klaar voor hasswell refresh) met de pricewatch: Fractal Design Define Mini . De define mini is hetzelfde als de define r4 maar dan minder hoog. Die extra goede soundchip ga je in de praktijk toch weinig van merken.
Wat is het voordeel van de micro atc system, of is dat puur zodat je een iets kleinere kast kast kan nemen?

Anyway wat betreft de kast trouwens ik had het met een vriend nog naar gekeken of ik misschien mijn oude kast nog zou kunnen gebruiken. Zodat je 150eur bespaart (kast en voeding) die dan ergens anders in kan. Dachten dat het met cpu en koeler wel net ging passen, maar dat de videokaart waarschijnlijk te krap is om te plaatsen. Hoe denken jullie hierover is het gewoon verstandiger om wel nieuwe kast als uitgangspunt te nemen?
Het gaat hier om deze kast:
http://tweakers.net/pricewatch/156216/antec-sonata-sonata-iii-500/specificaties/

Alvast bedankt voor de hulp mensen,,

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Soulizer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:58:
[...]
Wat is het voordeel van de micro atc system, of is dat puur zodat je een iets kleinere kast kast kan nemen?
Vooral dat ja. De meeste mensen hebben meer dan genoeg aan een micro-ATX systeem. ATX is eigenlijk alleen maar interessant als je meerdere videokaarten en/of meer dan +/- 5 harde schijven/SSD's kwijt wilt. Warmteontwikkeling kan een probleem zijn, maar er zijn een aantal uitstekende microATX kasten die daar geen last van hebben.
Anyway wat betreft de kast trouwens ik had het met een vriend nog naar gekeken of ik misschien mijn oude kast nog zou kunnen gebruiken. Zodat je 150eur bespaart (kast en voeding) die dan ergens anders in kan. Dachten dat het met cpu en koeler wel net ging passen, maar dat de videokaart waarschijnlijk te krap is om te plaatsen. Hoe denken jullie hierover is het gewoon verstandiger om wel nieuwe kast als uitgangspunt te nemen?
Het gaat hier om deze kast:
http://tweakers.net/pricewatch/156216/antec-sonata-sonata-iii-500/specificaties/
Antec heeft een paar prima kasten geproduceerd. Of deze daartoe behoort kan je zelf bepalen. Als je er tevreden mee bent, kan je hem zeker hergebruiken. Nadeel is wel dat er geen USB3.0 aansluiting aan de voorkant zit, dus die functionaliteit kan je niet gebruiken. Uiteraard heb je achterop het moederbord nog wel USB3.0 die je kan gebruiken.

Ik zou alleen wel een andere voeding nemen. Hoewel niet superslecht, zou ik hem niet snel aan een nieuwe videokaart toevertrouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 25-08-2014 10:23 ]