Het hele weekend bijna al bezig om de ideale GamePC samen te stellen... Maar om toch bepaalde denkfouten/valkuilen te voorkomen wil ik toch graag advies op m'n build.
Ik ben reeds in het bezit van een GPU en een SSD:
Deze wil ik graag gebruiken met het volgende:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Bedoeling is dat het systeem mobiel is om makkelijk mee te nemen en leuk staat op m'n bureau (het oog wil ook wat). Verder is het belangrijk dat het niet al te veel herrie maakt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro klinkt goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast heb ik eigenlijk wel m'n zinnen op gezet. Verder wil ik dat de onboard geluidskaart van goede kwaliteit is en weinig ruis vertoond. Wifi/Bluetooth op de het mobo is handig meegenomen, maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Yup! De vraag is of het nuttig is in zo'n kleinte kast... Maar naar 4.2ghz moet kunnen... Toch?
Een aantal vragen die ik nu heb:
Ik ben reeds in het bezit van een GPU en een SSD:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB | € 277,50 | € 277,50 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 172,90 | € 172,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 450,40 | |
Deze wil ik graag gebruiken met het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 199,50 | € 199,50 |
| 1 | ASRock Z97E-ITX/ac | € 126,- | € 126,- |
| 1 | WD Green WD40EZRX | € 129,77 | € 129,77 |
| 1 | Silverstone Sugo SST-SG08B-Lite | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Noctua NH-C12P SE14 | € 48,05 | € 48,05 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 126,55 | € 126,55 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,03 | € 52,03 |
| 1 | Arctic Accelero Hybrid II 120 | € 71,50 | € 71,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 814,35 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Bedoeling is dat het systeem mobiel is om makkelijk mee te nemen en leuk staat op m'n bureau (het oog wil ook wat). Verder is het belangrijk dat het niet al te veel herrie maakt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro klinkt goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast heb ik eigenlijk wel m'n zinnen op gezet. Verder wil ik dat de onboard geluidskaart van goede kwaliteit is en weinig ruis vertoond. Wifi/Bluetooth op de het mobo is handig meegenomen, maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Yup! De vraag is of het nuttig is in zo'n kleinte kast... Maar naar 4.2ghz moet kunnen... Toch?
Een aantal vragen die ik nu heb:
- Past de CPU cooler in zo'n kleine kast en koelt deze de gekozen CPU voldoende als je het ligt wil overclocken?
- Is een unlocked CPU (en bijbehorend mobo) wel de moeite in zo'n kast? Het wordt sowieso al eerder warm dan in een grotere kast...
- Past de videokaart wel in combinatie met de 140mm PSU?
- Aangezien de Palit GTX 770 een lomp grote cooler heeft verwacht ik dat er een andere cooler nodig is. Een watercooling lijkt me bij de grootste warmtebron dan wel een goede oplossing, maar past dit wel in de kast? Alternatieve cooler die wel past? Of moet ik gewoon echt denken aan een andere GPU als ik voor deze kast wil gaan?
- Standaard zitten er volgens mij geen case coolers bij de kast. De GPU watercooling is 1 mee en verder moet ik kijken wat past en nodig is. Iemand tips?
- De nieuwe generatie Intel CPUs zijn om de hoek. Is het waard om hierop te wachten ivm minder warmte tegen dezelfde (of betere) prestaties?
E:D - CMDR Sai