Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Debuggen CSS issues Android Native Browser

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Ik heb een website gemaakt, compleet HTML 5 en CSS3 compliant, en deze toont helemaal goed in Firefox, Chrome, IE, echter niet in de Android Native browser (Android 4.1.2).

Het ziet er naar uit dat het echt om CSS issues gaat, weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken / debuggen? Liefst op windows, maar debian / vmware kan wat mij betreft ook..

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heeft Chrome op Android er ook last van? In dat geval kan je met de desktop versie van Chrome gebruik maken van Remote Debugging.

Zie: https://developer.chrome.com/devtools/docs/remote-debugging

• NitSuA
Nee, Chrome op Android laat de pagina foutloos zien..

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wellicht biedt weinre dan een oplossing: http://people.apache.org/~pmuellr/weinre/docs/latest/

• NitSuA
ok, ik zal ernaar kijken, dank!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Je kan Firebug lite proberen :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Android debuggen blijft erg lastig, maar weinre, zoals hierboven genoemd, helpt je al een heel eind op weg.

Kun je ook gebruiken in combinatie met Genymotion voor lokale Android VM's. Dit gebruik ik zelf, al is het niet altijd even betrouwbaar.

iOS debuggen, voor de volledigheid van deze post, is vrij simpel: iOS Simulator kun je debuggen met de Safari Inspector.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 25-08-2014 09:32 ]

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Bosmonster schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:31:iOS debuggen, voor de volledigheid van deze post, is vrij simpel: iOS Simulator kun je debuggen met de Safari Inspector.
Hangt af van je definitie van simpel. Het prijskaartje van de Mac die je er verplicht voor nodig hebt, noem ik namelijk niet 'simpel'. ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

R4gnax schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:42:
[...]

Hangt af van je definitie van simpel. Het prijskaartje van de Mac die je er verplicht voor nodig hebt, noem ik namelijk niet 'simpel'. ;)
Daarom is een Mac (of je er nu fan van bent of niet) een aan te raden onderdeel van de tools van een frontend developer. Het kosten-aspect is in een professionele omgeving overigens minimaal en verwaarloosbaar.

- Je kunt legaal testen op OS X + alle Windows versies via VM
- Je kunt eenvoudig testen op de populairste mobiele platformen (waaronder dus iPhone/iPad).

Daarnaast, veel van de standaard frontend tools zijn origineel voor Linux/OS X/terminal ontworpen, bijvoorbeeld Ruby en NodeJS. Vaak zijn de Windows-versies niet al te beste ports (NodeJS heeft er jaren over gedaan om een beetje stabiel te worden).

Zelfde voorbeeld is iets als Sketch. Een designtool die z'n opmars maakt en bijvoorbeeld gebruikt wordt bij Google, Facebook en Apple en inmiddels veel webbedrijven. Maar alleen voor OSX beschikbaar is (en ook nooit voor Windows uit zal komen).

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 26-08-2014 11:05 ]

Pagina: 1