Van Win8 naar Win7

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:27
Ik heb op mijn PC Win8.1 staan, maar vind het niet fijn, ik heb echter een laptop waar Win7 op staat.
Op de onderkant van de laptop staat een key voor Win7, maar heb er geen launcher voor, is deze ergens online te downloaden, of hoe kan ik dei key gebruiken voor op mijn PC?
Is het uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Die key onderop de laptop heb je dan toch al een keer gebruikt. Deze kan je niet zomaar nog een keer gaan gebruiken volgens mij..

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Ja, dat lijkt mij ook, maar misschien is die key nog te gebruiken om hem 1x terug te zetten als je een virus of iets hebt, en een hele nieuwe schijf hebt gekocht, ik kan het iniedergeval proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Licentietechnisch gezien niet toegestaan. Je mag die Windows 7 licentie maar eenmalig gebruiken en die is gebonden aan dat systeem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Die key zal een OEM key zijn en behoort tot de laptop. Deze kan je bij een her installatie van je laptop gebruiken. Maar mag volgens mij niet worden gebruikt om ook je desktop te voorzien van win7

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
3L3ktr1k schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:22:
Mag niet, of kan niet, dat is een heel verschil.

Het lijkt mij eerder dat het gewoon een key is, het is volgens mij niet verbonden aan dei specifieke Packard Bell, het lijkt mij vrij logisch dat hij hier ook op werkt.
Je kan de key niet gebruiken voor een installatie. Waarschijnlijk staat er ergens bij die key SLP.
Dat houdt in dat het geen installatie key is en dat ie dus ook niet geldig is, maar dat het slechts een COA key is. Ook als er geen SLP op de sticker staat is de kans klein dat het geen SLP key is. Geen enkele OEM gebruikt retail keys of particulieren OEM keys.

SLP activatie en installatie werkt niet met unieke keys, maar met een certificaat, een SLIC table in je BIOS en een SLP key.

Verder mag het licentietechnisch ook niet zoals gepost. Maar die key zelf is dus nutteloos. Als je hem invoert gebeurt er niks, wordt niet als geldig gezien.

[ Voor 51% gewijzigd door johnkeates op 24-08-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k

Het lijkt mij eerder dat het gewoon een key is, het is volgens mij niet verbonden aan dei specifieke Packard Bell, het lijkt mij vrij logisch dat hij hier ook op werkt.

Hoe kan je dat precies controleren, want weet miet heel veel van software....

[ Voor 15% gewijzigd door 3L3ktr1k op 24-08-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Je kan het heel makkelijk controleren: op je oude laptop SLIC Tool 3.2 even draaien, die geeft aan wat voor licentie er softwarematig op zit, welke in je BIOS zit en welke certificaten geïnstalleerd zijn.

Alternatief is de d-fault PID checker: http://d-fault.nl/PidCheck.aspx

[ Voor 15% gewijzigd door johnkeates op 24-08-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Dankjewel! Dat ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verder maakt het natuurlijk niet zo veel uit wat de uitkomst is, illegaal is illegaal ;) Als je dan toch niet gaat betalen zou je bijna kunnen zeggen dat het niet meer uitmaakt welke illegale methode je gebruikt, om dat ze allemaal even illegaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Dat is een feit, maar eerst dit maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Waarom installeer je niet gewoon Start8 of Classic Startmenu? Dan heb je gewoon Windows 7+.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Kut, mijn versie blijkt invalid te zijn, had ik al gedacht maar toch.

Ik heb een paar games die wat ouder zijn, en die niet lekker werken op Win8, en op Win7 deden ze het allemaal, dus vandaar.
Classic Startmenu heb ik al, werkt echt super voor derest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Welke games heb je het over? Want behalve 16 bit games (die ook in Win7 x64 niet werken trouwens) heb ik nog weinig games gemerkt die ik niet kan draaien in compatibility modus.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

lamaar.

[ Voor 117% gewijzigd door prutser001 op 24-08-2014 23:10 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Games als Driver San Fransisco en NFS Pro Street, die werken niet/niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

3L3ktr1k schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:55:
Games als Driver San Fransisco en NFS Pro Street, die werken niet/niet lekker.
En draai je dat op dit systeem? 3L3ktr1k in "Low Profile GPU of deels nieuw systeem?"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Nee, ik speel het op Black Hawk, staat bij mijn inventaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er staat geen hoeveelheid werkgeheugen bij, maar dit zal minimaal 4Gb zijn? Of ik kijk er overheen, maar de systeem-specificaties zouden toch aardig voldoende moeten zijn om redelijk fatsoenlijk te kunnen gamen. En onder Windows 8.1 is dit eigenlijk ook goed mogelijk. Misschien is je systeem nog niet helemaal optimaal ingesteld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Nee, daar las je niet overheen, het is single channel 8GB, ook genoeg om games mee te spelen.
Hoe zou ik hem dan kunnen optimaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

3L3ktr1k schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:22:
Er is nog een verschil... Het omzeilen van een beveiliging is niet toegestaan op Tweakers:
Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt. Buiten dat het ons problemen gaat opleveren bij de diverse controlerende instanties willen we vooral niet dat GoT uitgroeit tot een uitwisselboard voor van alles en nog wat.
Volgens mij is je probleem dat je aantal wat oudere games hebt, die niet lekker op Windows 8.1 draait. Ik stel voor dat je daar een nieuw topic voor opent om dit probleem te tackelen (mocht je er zelf niet uitkomen). JE vraag mbt het (her)gebruiken van een systeemgebonden Windows licentie op een ander systeem sluit ik in elk geval.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.