Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

interne website niet te benaderen via externe dns

Pagina: 1
Acties:

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 08:46
Hoi tweakers,

misschien een beetje een vage titel :s

Situatie:
thuis een RPI met een webserver en een DNS via synology.

Nu heb ik van UPC een nieuwe modem gekregen en heb ik het volgende probleem.

Als ik vanuit mijn thuis netwerk naar mijnnaam.synology.me ga krijg ik geen pagina. Doe ik dat vanaf 3g of andere locatie doet hij het wel.
Het moet ergens in mijn DNS settings zitten maar kan even niet vinden waar.
Iemand enig idee?

DNS adres in de upc modem staat op 192.168.0.1.
Als ik deze verander naar bijv 8.8.8.8 of mijn oude dns (van mijn vorige modem) dan kan ik geen enkele website meer benaderen.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als ik vanuit mijn thuis netwerk naar mijnnaam.synology.me ga krijg ik geen pagina. Doe ik dat vanaf 3g of andere locatie doet hij het wel.
Dat is geen DNS probleem, maar een NAT-loopback probleem.
Je router wil niet van binnenuit op zijn buitenadres benaderd worden.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

Ik ga er maar even van uit dat je een Synology NAS hebt waar je een website op draait?

Dat synology.me gebeuren klinkt als een domein die je ip adres koppelt.

Het lijkt me dat je enkel een poort moet forwarden in je modem/router om toegang te geven van buitenaf.

Vind het echter vreemd dat het wel werkt vanaf 3g (wat van buitenaf is), dus het totaalplaatje is mij te verwarrend...

Ga eens naar 'http://www.watismijnip.nl' en kijk of je via dat ip adres op je server kan komen.

• oyay
Mijzelf schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:36:
[...]
Dat is geen DNS probleem, maar een NAT-loopback probleem.
Je router wil niet van binnenuit op zijn buitenadres benaderd worden.
Inderdaad :)
Enig idee hoe ik dit uit zet? of juist aan?

• oyay
BLACKfm schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:41:
Ik ga er maar even van uit dat je een Synology NAS hebt waar je een website op draait?

Dat synology.me gebeuren klinkt als een domein die je ip adres koppelt.

Het lijkt me dat je enkel een poort moet forwarden in je modem/router om toegang te geven van buitenaf.

Vind het echter vreemd dat het wel werkt vanaf 3g (wat van buitenaf is), dus het totaalplaatje is mij te verwarrend...

Ga eens naar 'http://www.watismijnip.nl' en kijk of je via dat ip adres op je server kan komen.
Website draait op een raspberry pi.
Inderdaad heb ik een synology.me dns aan mijn ip gekoppelt.
Poorten staan goed.

van buiten mijn netwerk werk alles goed. Op ip adres en DNS.
Alleen van intern werkt het niet.

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 15:14
Je kunt een DMZ host opgeven. Dan werkt de NAT loopback wel goed naar je RPI als het goed is.

MAAR! Hele grote maar! Als je dit doet gaat al het verkeer wat van buiten komt (internet) naar de RPI. Met andere woorden firewall draaien!

Wat je ook kunt doen is de lokale dns "misbruiken" om mijnnaam.synology.me te laten verwijzen naar het lokale IP van je RPI, maar het nadeel is dat je dan niet meer bij je synology komt via die naam.

Misschien is er een twee mijnaam.synology.me te registeren?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 11:14

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Waar verander je je DNS eigenlijk? Op je router of op je NAS?
Waarom draai je niet je eigen DNS server voor lokaal? Dan kun je het daar instellen; heb je ook geen NAT loopback nodig. Hoe je ook niet specifiek poortjes open te gaan zetten!

[ Voor 59% gewijzigd door Kabouterplop01 op 24-08-2014 23:40 ]

• oyay
Kabouterplop01 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:37:
Waar verander je je DNS eigenlijk? Op je router of op je NAS?
Waarom draai je niet je eigen DNS server voor lokaal? Dan kun je het daar instellen; heb je ook geen NAT loopback nodig. Hoe je ook niet specifiek poortjes open te gaan zetten!
nja, ik snap wat je allemaal bedoelt. Maar om nu een dns server te draaien omdat ik een klein website host :s
Het heeft gewoon goed gewerkt totdat ik een nieuwe modem heb gekregen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan je lokale website gewoon via zijn lokale adres benaderen? Je nieuwe modem ondersteund nu eenmaal geen NAT loopback.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In je hosts file de volgende regel opgeven:
code:
1
192.168.0.2           mijnnaam.synology.me

Uiteraard zet je het ipadres die je NAS heeft daar neer, in dit voorbeeld 192.168.0.2

• oyay
Enforcer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:12:
In je hosts file de volgende regel opgeven:
code:
1
192.168.0.2           mijnnaam.synology.me

Uiteraard zet je het ipadres die je NAS heeft daar neer, in dit voorbeeld 192.168.0.2
Ok, maar dat gaat natuurlijk niet werken al ik met mn telefoon de website wil benaderen via mijn wifi :s

Zo te zien moet ik dus een nieuwe router kopen die wel NAT ondersteunt en mijn upc modem op bridge zetten om dit op te lossen :s

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26

Tazzios

..

of 192.168.0.2 intikken op je telefoon als je op de wifi zit. ;)

• oyay
Tazzios schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:57:
of 192.168.0.2 intikken op je telefoon als je op de wifi zit. ;)
Jah snap ik. Maar het werkte altijd zo goed en nu opeens niet omdat UPC een modem levert die geen NAT kent :s

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
oyay schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:53:
[...]

Ok, maar dat gaat natuurlijk niet werken al ik met mn telefoon de website wil benaderen via mijn wifi :s

Zo te zien moet ik dus een nieuwe router kopen die wel NAT ondersteunt en mijn upc modem op bridge zetten om dit op te lossen :s
Ik neem aan dat het om een horizon box gaat? Volgens mij kan je die niet in Bridge modus zetten, maar dat zou je ff moeten zoeken op Google. Ook de Horizon box ondersteunt geen NAT Loopback zoals al eerder in deze thread is besproken. Dus opties:
1) Vraag UPC om een losse andere modem/router (die je al had?) in combinatie met een Horizon Box, in de hoop dat het losse modem wel NAT loopback ondersteunt en/of in Bridge modus gezet kan worden
2) Pas je hosts file aan op de pc's en inderdaad als het om je wifi apparaten gaat waar dit niet op aangepast kan worden dien je gewoon het interne ip adres te benaderen.

Meer opties heb je mijns inziens niet...

• oyay
Enforcer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:13:
[...]

Ik neem aan dat het om een horizon box gaat? Volgens mij kan je die niet in Bridge modus zetten, maar dat zou je ff moeten zoeken op Google. Ook de Horizon box ondersteunt geen NAT Loopback zoals al eerder in deze thread is besproken. Dus opties:
1) Vraag UPC om een losse andere modem/router (die je al had?) in combinatie met een Horizon Box, in de hoop dat het losse modem wel NAT loopback ondersteunt en/of in Bridge modus gezet kan worden
2) Pas je hosts file aan op de pc's en inderdaad als het om je wifi apparaten gaat waar dit niet op aangepast kan worden dien je gewoon het interne ip adres te benaderen.

Meer opties heb je mijns inziens niet...
Yup, meer opties zijn er niet.

Het gaat om de Ubee modem (zo uit mn hoofd) en deze ondersteunt wel Bridge mode heb ik gezien. Dus dat wordt een nieuwe router kopen of interne ip adres gebruiken ipv dns :)

Thx allemaal voor het meedenken!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:18
Ik heb precies hetzelfde, vandaag een nieuw Ubee modem van UPC gehad en mijn websites op mijn NAS zijn alleen via het interne IP adres te benaderen en niet via het domein naam. UPC gebeld en zij sturen een ander modem op, die ik eerst had, technicolor, daar werkte het prima bij.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Pagina: 1