Sinds kort krijg ik uit het niets op mijn 3 jaar oude PC BSOD's. Deze BSODs freezen zelf en daardoor krijg ik geen dumpfiles. Ik ben al enkele dagen op zoek naar de oorzaak (drivers, HDD, overheating,....) maar niets daarvan bleek het probleem te zijn.
PC werkt nog, maar zonder echte aanleiding (weinig load, veel load, lang aan, net opgestart....) liep de PC vast of kreeg ik een BSOD (niet altijd).
Meestal met de boodschap "KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR"
Tijdens CHKDSK bleef de PC ook vaak hangen, maar da's misschien door de volgende reden:
Ben daarnet memtest86 gestart. Na enkele seconden kreeg ik al direct een hoop foutmeldingen tijdens Test #3. Test loopt nu al een uurtje en ik zit aan 45.000 fouten. Dit duidt er wel op dat mijn RAM stuk is zeker?
Ik heb twee latjes van 4GB (Corsair Vengeance LP) steken (onder mijn Scythe Mugen, wordt nog tof om die eruit te halen
). Ik neem aan dat ik nu best uitdokter welk latje er defect is / of ze ook defect zijn als ik ze in andere slots steek?
Mijn systeem voor de volledigheid:
PC werkt nog, maar zonder echte aanleiding (weinig load, veel load, lang aan, net opgestart....) liep de PC vast of kreeg ik een BSOD (niet altijd).
Meestal met de boodschap "KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR"
Tijdens CHKDSK bleef de PC ook vaak hangen, maar da's misschien door de volgende reden:
Ben daarnet memtest86 gestart. Na enkele seconden kreeg ik al direct een hoop foutmeldingen tijdens Test #3. Test loopt nu al een uurtje en ik zit aan 45.000 fouten. Dit duidt er wel op dat mijn RAM stuk is zeker?
Ik heb twee latjes van 4GB (Corsair Vengeance LP) steken (onder mijn Scythe Mugen, wordt nog tof om die eruit te halen
Mijn systeem voor de volledigheid:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock P67 Pro3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD6950 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 | € 93,17 | € 93,17 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 74,95 | € 74,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 168,12 | |