Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop thuisgebruik - casual gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik zou graag jullie advies willen over de aankoop van een laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is puur voor thuisgebruik. Mijn desktop staat op zolder, deze heeft plaats gemaakt voor een box en speelhoek voor onze kleine. Ik wil graag een laptop voor in de woonkamer, wel zo gezellig. Ik speel graag strategie, managementspellen. Heel af en toe eens een RPG of een spel uit de ANNO serie. Grafisch dus niet de meest veeleisende spellen. De laptop moet dit type spellen de komende tijd zonder enige problemen moeten kunnen draaien. Ik speel 2, max 3 avonden in de week. Geen zware gamer dus.

Wat is je budget?
750-1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, gewicht is niet belangrijk voor mij. Ik twijfel tussen 15 en 17 inch. Ik neig naar dat laatste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich niet. Ik begrijp dat ASUS en MSI vaak goede laptops maken die relatief koel blijven, maar heb geen voorkeur.

Mijn vragen:
- Is een SSD voor windows een grote verbetering tov opstarttijd?
- Is voor mijn wensen een i7 processor nodig, of is i5 voldoende?
- Grafische prestaties: Is een GeForce 840M of beter echt nodig voor mijn wensen?

Mijn selectie

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N750JK-T4068H€ 899,-€ 899,-
1Asus N750JK-T4171H€ 899,-€ 899,-
1Asus VivoBook S551LN-DN079H€ 899,-€ 899,-
1BTO X-Book 17CL58 GTX860€ 1.033,27€ 1.033,27
1Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)€ 900,49€ 900,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.630,76

Ik loop vast bij het stellen van prioriteiten. Grafische kaart, intern geheugen, processorkracht en geheugentype (hdd/ssd). Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen in het stellen van de prioriteiten zodat ik de beste aankoop voor mijn wensen kan doen.

Alvast hartelijk dank!

Vincent

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik zou absoluut voor de Lenovo Y50-70 gaan! Best bang for buck

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 08:49
"Is een SSD voor windows een grote verbetering tov opstarttijd?"

Ff serieus - heb je zelf wel een beetje onderzoek gedaan?

Je hebt geen i7 nodig, wel een degelijke gpu. Je moet je wel beseffen dat je met een desktop echt veel meer bang for buck krijgt. Echt super zonde als je een laptop neemt voor het gamen om hem nooit te verplaatsen. Als je een mini atx desktop samenstelt, een kleine dus, blijft het formaat heel erg beperkt en deze kun je nog makkelijk door het huis dragen ook indien nodig. Je kunt dan een lekker scherm halen (past easy in het budget). Het enige wat je dan extra hebt qua "gehannes" zijn een toetsenbord en muis (hoewel je op je laptop bij het gamen ook een muis aan sluit neem ik aan?).
Zet je een guest account op je desktop - kunnen de kids nog gamen of een serietje kijken ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het anders moeten formuleren. Ik begrijp dat het een stuk sneller is als het gaat om opstarttijd. Maar dat is niet waar ik m'n verbetering wil halen. Opstarten is opstarten, ik haal wel een kop koffie in de tussentijd. Wat er gebeurd na het opstarten, daar wil ik verbetering. Is een SSD dan de aankoop waard? Is een snellere opstarttijd echt een (grote) verbetering? dat was de echte vraag.

Je hoeft mij niet te overtuigen van een desktop, ik ben echter niet alleen. M'n zoon is pas 8 maanden, hij zal voorlopige nog niets hebben aan een desktop of laptop. Tiktak op de tablet, da's pas leuk. De keuze is gevallen op een laptop. Dat staat vast. Maar daarin zoek ik naar de juiste configuratie voor mij.

Lenovo Y50-70 ziet er qua specs goed uit, wel echt aan de bovenkant van m'n budget. Meer tips zijn altijd welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat vervolgonderzoek met de tip dat ik geen i7 nodig heb ben ik gekomen op de volgende laptops wat meer aan de onderkant van mijn budget:

pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Voordelen: goede grafische kaart, msata slot

pricewatch: MSI Gaming Series GP70 2PE-022NL

Voordelen: 17inch, i5M processor

Ik kan niet terugvinden of in de MSI een SSD kan worden geplaatst.

Zou 1 van deze laptops voldoen aan mijn eisen (niet overdreven veeleisende games spelen)?