Hallo Tweakers,
Ik zou graag jullie advies willen over de aankoop van een laptop.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is puur voor thuisgebruik. Mijn desktop staat op zolder, deze heeft plaats gemaakt voor een box en speelhoek voor onze kleine. Ik wil graag een laptop voor in de woonkamer, wel zo gezellig. Ik speel graag strategie, managementspellen. Heel af en toe eens een RPG of een spel uit de ANNO serie. Grafisch dus niet de meest veeleisende spellen. De laptop moet dit type spellen de komende tijd zonder enige problemen moeten kunnen draaien. Ik speel 2, max 3 avonden in de week. Geen zware gamer dus.
Wat is je budget?
750-1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, gewicht is niet belangrijk voor mij. Ik twijfel tussen 15 en 17 inch. Ik neig naar dat laatste.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich niet. Ik begrijp dat ASUS en MSI vaak goede laptops maken die relatief koel blijven, maar heb geen voorkeur.
Mijn vragen:
- Is een SSD voor windows een grote verbetering tov opstarttijd?
- Is voor mijn wensen een i7 processor nodig, of is i5 voldoende?
- Grafische prestaties: Is een GeForce 840M of beter echt nodig voor mijn wensen?
Mijn selectie
Ik loop vast bij het stellen van prioriteiten. Grafische kaart, intern geheugen, processorkracht en geheugentype (hdd/ssd). Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen in het stellen van de prioriteiten zodat ik de beste aankoop voor mijn wensen kan doen.
Alvast hartelijk dank!
Vincent
Ik zou graag jullie advies willen over de aankoop van een laptop.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is puur voor thuisgebruik. Mijn desktop staat op zolder, deze heeft plaats gemaakt voor een box en speelhoek voor onze kleine. Ik wil graag een laptop voor in de woonkamer, wel zo gezellig. Ik speel graag strategie, managementspellen. Heel af en toe eens een RPG of een spel uit de ANNO serie. Grafisch dus niet de meest veeleisende spellen. De laptop moet dit type spellen de komende tijd zonder enige problemen moeten kunnen draaien. Ik speel 2, max 3 avonden in de week. Geen zware gamer dus.
Wat is je budget?
750-1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, gewicht is niet belangrijk voor mij. Ik twijfel tussen 15 en 17 inch. Ik neig naar dat laatste.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich niet. Ik begrijp dat ASUS en MSI vaak goede laptops maken die relatief koel blijven, maar heb geen voorkeur.
Mijn vragen:
- Is een SSD voor windows een grote verbetering tov opstarttijd?
- Is voor mijn wensen een i7 processor nodig, of is i5 voldoende?
- Grafische prestaties: Is een GeForce 840M of beter echt nodig voor mijn wensen?
Mijn selectie
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus N750JK-T4068H | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Asus N750JK-T4171H | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Asus VivoBook S551LN-DN079H | € 899,- | € 899,- |
| 1 | BTO X-Book 17CL58 GTX860 | € 1.033,27 | € 1.033,27 |
| 1 | Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH) | € 900,49 | € 900,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.630,76 | |
Ik loop vast bij het stellen van prioriteiten. Grafische kaart, intern geheugen, processorkracht en geheugentype (hdd/ssd). Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen in het stellen van de prioriteiten zodat ik de beste aankoop voor mijn wensen kan doen.
Alvast hartelijk dank!
Vincent