Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Downloaden naar NAS via WiFi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vraag me af waarom het volgende niet werkt:

Via mijn laptop download ik een file via Bittorrent en geef aan dit op mijn NAS op te slaan. Feitelijk downloadt mijn laptop dus via WiFi en uploadt het op het zelfde moment via WiFi naar de NAS.

Het klinkt misschien onlogisch en dat is misschien ook de reden dat mijn download erg onstabiel gaat. Hij schommelt steeds van 4MB/s naar nauwelijks 20KB/s

Is hier een technische verklaring voor?

Thanks

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 18:43 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:30
Je laptop download iets, en dat stuur je vervolgens naar je NAS om daar op te slaan? Een van de twee zal wel de bottleneck vormen.
Uiteraard heb je zelf al een hoop dingen getest, zoals:
- wat is de snelheid als je een volledige file kopieert naar je nas (niet een file die je net aan het downloaden bent)
- wat is de snelheid als je een volledige file (in dit geval wel even de film nemen waar het over gaat) download van internet?
Als een van deze twee 20 kbps dan weet je waar het aan schort. In het andere geval zal het blijkbaar aan de tussenlaag/communicatie liggen. Nogal wiedes he :).

Overigens zijn er ik programma's op je NAS te installeren waarmee de NAS zelf kan downloaden he (voor Synology bijvoorbeeld DownloadStation).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

En hoe is de performance als je de file eerst op je laptop download en daarna moved naar je NAS? uTorrent heeft hier opties voor, ik neem aan dat Bittorrent dit ook gewoon heeft. (Move completed torrent to).

WiFi is gewoon brak voor dit soort dingen, je maakt 10-tallen al dan niet 100en connecties naar peers en probeert vervolgens ook nog eens alles direct door te gooien naar je NAS.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
WWAS schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:45:
Je laptop download iets, en dat stuur je vervolgens naar je NAS om daar op te slaan? Een van de twee zal wel de bottleneck vormen.
Uiteraard heb je zelf al een hoop dingen getest, zoals:
- wat is de snelheid als je een volledige file kopieert naar je nas (niet een file die je net aan het downloaden bent)
- wat is de snelheid als je een volledige file (in dit geval wel even de film nemen waar het over gaat) download van internet?
Als een van deze twee 20 kbps dan weet je waar het aan schort. In het andere geval zal het blijkbaar aan de tussenlaag/communicatie liggen. Nogal wiedes he :).

Overigens zijn er ik programma's op je NAS te installeren waarmee de NAS zelf kan downloaden he (voor Synology bijvoorbeeld DownloadStation).

Een file van laptop naar NAS gaat met dik 90MB/s. Dat komt omdat mijn ARM-NAS niet sneller kan

Ik heb niet gezegd dat ik een film download :9 Maar dat is dus afhankelijk van het aantal seeders. Ik haal de 120Mbit gewoon volledig eruit. Meestal pak ik via Bittorrent 6MB/s - 12MB/s

Upload en download capaciteit is in orde. Alleen downloaden en dat gelijktijdig weer uploaden naar de NAS verloopt zeer onstabiel

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:49:
Upload en download capaciteit is in orde. Alleen downloaden en dat gelijktijdig weer uploaden naar de NAS verloopt zeer onstabiel
Hoeveel gelijktijdige connecties mag je Torrent client maken? Zeker WiFi wil nogal eens dichtklappen als er behoorlijk wat connecties worden gemaakt.

Daarnaast: 90MB/s over WiFi? Zit je er een meter vandaan ofzo? Waarom gebruik je niet gewoon een kabeltje? :?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Waarom laat je niet gewoon je NAS de torrents afhandelen? Lijkt me veel handiger.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niet iedere NAS zal Torrents kunnen afhandelen lijkt me. Synology heeft daar een toepassing voor die dat kan, heel toevallig. En met de juiste plugins/extensies kun je zelfs in je browser de magnet-link aanklikken zodat die automatisch door je NAS wordt gedownload.

Wat ik interessanter zou vinden, zeker gezien de niet heel erg duidelijke openingspost: hoe steekt je netwerk in elkaar? Probeer daar eens een schemaatje van te maken (liefst met plaatjes!).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

90MB/s is niet echt een probleem via WiFI (5GHz AC router)

Mijn netwerk is heel simpel:

Modem <> Apple Time Capsule router <> en daarop mijn Synology NAS en mijn Macbook via WiFi

Ik gebruik inderdaad altijd Download Station van Synology. Werkt als een zonnetje maar soms gebruik Transmission op mijn Mac en sla ik het ook lokaal op mijn Mac op.

Was alleen benieuwd waarom downloaden op laptop en gelijktijdig wegschrijven naar NAS niet lukt..

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:41:
Was alleen benieuwd waarom downloaden op laptop en gelijktijdig wegschrijven naar NAS niet lukt..
D4NG3R schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:46:
WiFi is gewoon brak voor dit soort dingen, je maakt 10-tallen al dan niet 100en connecties naar peers en probeert vervolgens ook nog eens alles direct door te gooien naar je NAS.
D4NG3R schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:51:
Hoeveel gelijktijdige connecties mag je Torrent client maken? Zeker WiFi wil nogal eens dichtklappen als er behoorlijk wat connecties worden gemaakt.
Ik wacht al een tijdje op een antwoord ;) .

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:45:
[...]

[...]

[...]

Ik wacht al een tijdje op een antwoord ;) .
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/8d34f340a90b4a29387240fa1fca3d9e.png

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:41:

Een bekabelde verbinding kan full-duplex zijn, dus zenden en ontvangen tegelijk.
Wifi kan dat niet, voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:11:
[...]

Een bekabelde verbinding kan full-duplex zijn, dus zenden en ontvangen tegelijk.
Wifi kan dat niet, voor zover ik weet.
Dat zou dan een hoop verklaren >:) :P
Pagina: 1