Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ga binnenkort backpacken en wil graag een tablet meenemen, om daar foto's op te zetten of mee te skypen. Ik heb alleen weinig verstand van waar ik op moet letten. Ik heb best een tijd zitten twijfelen om een mini laptop te kopen ipv een tablet maar volgens mij maakt dit niet veel verschil meer tegenwoordig.

Belangrijk is dat de tablet uiteraard licht is(maar dat zijn ze allemaal wel geloof ik), stevig, goede batterijduur, en ik wil mijn foto's erop kunnen zetten en eventueel ergens uploaden.

Als jullie een advies voor mij hebben, heel graag!

Alvast bedankt

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:51
Tja, volgens mij kunnen de meeste tablets wel wat jij eist? Wat heb je zelf gevonden? en waarom voldoen die wel/niet?
Ik heb zelf een iPad mini gebruikt voor die doeleinden die jij op noemt. Je kunt ermee skypen/facetimen, met een speciaal connectortje (3 euro) kun je van een SD kaart foto's uploaden, accuduur is goed, hij is stevig, etc.
Laptop zou ik sowieso niet doen, die is sowieso veel gammeler.

Verwijderd

Wat is je budget en wensen schermgrote 3G geheugen etc die je wilt hebben ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al wel gekeken naar de pricewatch en zie daar bijvoorbeeld de samsung galaxy tab 3 10.1 staan en ook de galaxy tab pro8.4, dan vraag ik me af wat maakt het verschil tussen de twee en waar kan ik beter voor gaan..

Mijn budget is max 350 maar het liefst zit ik daaronder. Zo zijn de bovengenoemde tablets maar 250,-
3g vind ik niet belangrijk, dat is te duur in australie ik ga de tablet op wifi spots gebruiken en foto's overzetten kan natuurlijk ook zonder verbinding :).

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 23:11
MS Surface? Vooral de eerste generatie is zeer voordelig te krijgen. Voordeel is dat deze een volledig functionerende USB2 poort heeft, handig voor camera etc.

Verwijderd

ShitHappens schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:06:
MS Surface? Vooral de eerste generatie is zeer voordelig te krijgen. Voordeel is dat deze een volledig functionerende USB2 poort heeft, handig voor camera etc.
Bij de dixons is de Ms suface 250, maar wil je wel W8 Rt hebben , en 10,1 is wel groot 8inch vind ik de fijnste maat misschien is een Lg G pad wat voor je 270 met 50cashback komt die op 220 maar , en een fullhd scherm en een 5mp flash camera heeft de surface beiden niet ;) nu nicl cover bij coolbleu heb je hem morgen al bezorgen op maandag :D

Zelf heb ik een Lenovo A8-50 ook een leuk ding voor maar 113 euro incl verzendkosten bij Wehkamp ,

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 19:42 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:35:
[...]

Bij de dixons is de Ms suface 250, maar wil je wel W8 Rt hebben , en 10,1 is wel groot 8inch vind ik de fijnste maat misschien is een Lg G pad wat voor je 270 met 50cashback komt die op 220 maar , en een fullhd scherm en een 5mp flash camera heeft de surface beiden niet ;) nu nicl cover bij coolbleu heb je hem morgen al bezorgen op maandag :D

Zelf heb ik een Lenovo A8-50 ook een leuk ding voor maar 113 euro incl verzendkosten bij Wehkamp ,
En hoe vergelijkt de Tab 3 8.0 zich t.o.v. deze Lenovo A8-50 in jouw opinie? Na cashback is het prijsverschil niet zo groot meer ... (vast de Lenovo>Samsung?)
Zitten wel ruim onder het budget hiermee :D , binnen het budget idd Tab Pro 8.4 en LG G Pad de logische keuzes (zeker als backpacker wil je geen 10" meesjouwen, al, wat maakt het eigenlijk uit op het totaal :+ ). 10" misschien wel lekkerder om de foto's op te bekijken maar een 8" is een stuk handelbaarder ... (zou wel een 8 met een beetje extra nemen)

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 25-08-2014 18:00 ]

Verwijderd

apis29 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:56:
[...]

En hoe vergelijkt de Tab 3 8.0 zich t.o.v. deze Lenovo A8-50 in jouw opinie? Na cashback is het prijsverschil niet zo groot meer ... (vast de Lenovo>Samsung?)
Zitten wel ruim onder het budget hiermee :D , binnen het budget idd Tab Pro 8.4 en LG G Pad de logische keuzes (zeker als backpacker wil je geen 10" meesjouwen, al, wat maakt het eigenlijk uit op het totaal :+ ). 10" misschien wel lekkerder om de foto's op te bekijken maar een 8" is een stuk handelbaarder ...
Ik heb ook een tab3 7inch die draait zwaar kut , en de lenovo is bloed snel , en goedkoper ;) en is 4,4,2 , waar de tab3 nog steeds 4,1,2 draait :( rn touchwizz is kut zoals elke stock samsung , de Lg G pad moet ook goed lopen met die specs en geen zware skin ,

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:) ok. Zit zelf eigenlijk te wachten op die Memo Pad 8 maar schiet niet op ... en zal wel tegen de 200 euro zitten zonder cashback actie (maar voor m'n moeder die er ook een zocht zal de Lenovo wel voldoende zijn). Maar wat hogere resolutie is misschien ook wel handig ivm de foto's van de backpack trip(per) hierboven. Herriner me net dat er van die Memo Pad 8 ook een versie met highres full hd scherm komt, de ME581CL ... (en Gorilla Glass 3)

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 25-08-2014 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Idereen bedankt voor de reacties, en excuses voor het verkeerde forum.

Ik ben even alles langs gelopen en inderdaad ik vind de MS surface er zeker goed uitzien, volgens mij is vooral het geheugen hier ook goed. Alleen is het wat grotere scherm een nadeel. Ik ga binnenkort wel even naar een winkel om de MS surface en Galaxy tab pro 8.4 uit te proberen. Ben geen groot fan van online bestellen door slechte ervaringen.

Nogmaals bedankt voor de tips en als jullie nog iets weten let me know ;)

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 19:50
Vanwege de foto's zou ik overwegen om in elk geval een tablet met uitbreidbaar geheugen te nemen. Wat bij onze ipad erg tegenviel, was dat je heel lastig foto's van de camera over kon zetten naar de tablet. Bij de samsung die we nu hebben is dit veel makkelijker. We hebben een microsd kaart (met adapterformaat sd kaart) in de camera en vervolgens doen we deze in de tablet om ze via wifi in een cloud te zetten.
Bij de ipad moet je dan een apart (duur) verloopstekkertje hebben, die je misschien makkelijk kwijt raakt.
Wij hebben momenteel de samsung galaxy pro 8,4. Deze is niet supersnel, maar is prima op te werken. Lees er ook boeken en tijdschriften op en een filmpje of serie kijken is prima te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat een uitbreidbaar geheugen niet nodig zal zijn aangezien ik ook een 1tb extern geheugen meeneem. Dit is een WD dus alles wordt automatisch in een cloud gezet als het goed is! In ieder geval bedankt voor de tip!
Pagina: 1