windows 8.1 instalatie wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04
ik heb een gebruikte laptop gekocht voor weinig. een asus F5SL notebook.
nu wil ik daar windows 8.1 opzetten maar dat wil gewoon weg niet lukken. boot van dvd en van usb met 4 verschillende versies resulteert in een smiley op een blauw scherm met. windows 8 wil wel gewoon instaleren zonder problemen . de windows 8.1 versies werken wel probleem loos op een andere pc . geen enkel probleem.
ik heb heel google afgezocht en ben meer mensen tegen gekomen die het zelfde probleem hadden maar die posts leken allemaal onopgelost en een aantal oplossingen die werden aangedragen hebben bij mij vooralsnog geen resultaat . ik heb alles geprobeerd . bios is versie 308 de laatste dus . ik heb de windows 8 die er opstaat vol geupdate. en vanuit windows zelf de setup van 8.1 gedraaid. daar begint die wel met het kopieren van bestanden dus leek goed te gaan . maar zodra die dus restart om met de installatie verder te gaan ook weer dat zelfde blauwe scherm. ik weet niet meer wat ik eraan kan doen om windows 8.1 erop te krijgen . ik heb op de ander pc een originele windows 8.1 staan. maar omdat het op deze laptop niet werkt heb ik nog geen licentie aangeschaft. is ook nutteloos als het niet werkt .
heb msdn versies geprobeerd pro versies zelfs van usenet. in totaal zon 4 verschillende versies die op een andere pc wel allemaal goed gaan.
zijn er andere mensen die hetzelfde probleem hebben met ene oudere laptop en hier mss een oplossing voor hebben ?

groeten. rene

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Helaas is het uiteindelijke probleem mij niet helemaal duidelijk. Kan je wellicht een foto plaatsen van je blauwe scherm met de smiley?

Volgens mij kan je de windows 8.1 pro downloaden vanaf de website van Microsoft als trial, heb je dat al geprobeerd?
Heb je in de bios de instellingen wel goed gezet, zulks als de boot priority?

Aangezien windows 8 wel wilt installeren maar 8.1 niet wekt bij mij de indruk dat je 8.1 installatiemedium niet correct is.

Waarom niet windows 8 installeren en dan upgraden naar 8.1? Is volgens mij gratis of het kost je alleen de upgrade licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Gewoon in Windows updaten van 8 naar 8.1?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
nou je kan alleen naar 8.1 upgraden via de store en die windows update komt niet in de store al heb ik alles geprobeerd . dus enige optie is instaleren via een 8.1 instalatie. en de 8.1 instalaties die ik gebruik heb ik ook op een andere laptop getest en daar werkte het gewoon. dus de 8.1 mediums zijn goed. het blauwe scherm met de smily moet ik dan ff een foto van maken maar het is in nog geen seconde weer weg waarna die gaat rebooten.dus moet ff kijken of dat lukt .

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Dan komt de standaard vraag: Is dit een legale licentie? Want de problemen die je aangeeft zouden helemaal niet mogen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Op welke manier heb jij windows 8 wel weten te installeren op die laptop?

Wat zijn de specs van de laptop? Ik denk niet dat Microsoft in windows 8.1 een test heeft ingebakken dat je met hardware onder het advies windows 8.1 niet kunt installeren o.i.d.
Heb je wel de juiste bits variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
windows 8 gewoon via een usb erop gezet geen probleem . gewoon zoals het zou moeten. het is een asus F5SL notebook.
en ook mensen met een legale licentie hebben dus echt dit probleem ook mensen op dezelfde type notebook als ik . vandaar dat ik nog geen licentie heb gepakt die neem ik als het er op staat en daar her activeer ik windows dan mee . want als dit niet gaat werken moet ik een andere laptop kopen en dan neem ik er 1 met windows 8.1 erop dus ga ik nu nog ff geen licentie kopen als ik weet dat er problemen zijn met de instalatie van 8.1 op deze laptop.
het eigenlijke probleem is het feit dat wanneer ik welke versie van 8.1 dan ook wil instaleren vanaf usb/dvd mij voor de echte instalatie begint ik een blauw scherm krijg . en de instalatie dus terug gaat naar windows 8 . en de windows store upgrade naar 8.1 is dan ook geen optie.

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

style2k schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:19:
windows 8 gewoon via een usb erop gezet geen probleem . gewoon zoals het zou moeten. het is een asus F5SL notebook.
en ook mensen met een legale licentie hebben dus echt dit probleem ook mensen op dezelfde type notebook als ik . vandaar dat ik nog geen licentie heb gepakt die neem ik als het er op staat en daar her activeer ik windows dan mee .
In dat geval zoek je het maar mooi uit :w .

Zoek de normale Win8 installatie, installeer deze zonder te activeren (30 dagen trial) en update em. Zou geen enkel probleem mogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
ja dat heb ik gedaan ook zonder te activeren maar dat werkt gewoon niet op deze laptop. ik heb wel vaker windows 8 geinstaleerd dus weet wel hoe het werkt . alleen op deze 6 jaar oude laptop wil 8.1 er gewoon niet op he :) dat is nu juist mijn probleem.

hmm

Pagina: 1