Kleine studie laptop +/- €550,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:32
Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een laptop voor haar studie en stage. Helaas kan ik voor de prijs niet echt iets naar mijn zin vinden. Ik hoop dat jullie nog pareltjes weten.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop word vooral gebruikt om te internetten, films kijken en office gebruiken. De laptop word ingezet voor de studie/stage dus er word veel mee gereisd. Daarom mag de laptop niet te groot zijn. 13,3 of 14 inch heeft de voorkeur.

Wat is je budget?
+/- €500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop word gebruikt voor stage en studie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk voorkeuren: Dell, Asus, HP, Lenovo, Samsung en Sony

Zelf heb ik deze twee gevonden:
Lenovo IdeaPad S410p
Asus R453LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb eigenlijk dezelfde eisen. Na wat zoeken ben ik ook op die twee modellen uitgekomen. Met onderste twee erbij..

Asus R453LA-WX080H
+ Aluminium, i5-4200U, Hybrid-HDD | - Leverbaarheid, Prijs
Lenovo IdeaPad S410p-00397
+ i5-4200U, Prijs | - Saai, HDD
HP Pavilion 13-b020nd
+ Hybrid-HDD | - Prijs
Acer Aspire V3 331-P845
+ Prijs, Maten en gewicht | - 3556U

Ik neig het meest na de Acer V3 + een SSD. Ik vraag me alleen af of de 3556U toereikend / snel genoeg is om icm met een SSD een snelle gebruikservaring te bieden. Met ander woorden wat zal overall een snellere ervaring bieden, de 3556U + SSD of de i5-4200U + HDD of de i3-4030U + Hybrid drive.

Asus R453LA uitgezonderd door (groter) prijsverschil en leverbaarheid. De HP is met HPSTORENLTD4 met 4% korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:45
Sowieso zal de SSD het snelste aanvoelen. Programma's zullen snel opstarten e.d. Enkel bij meer CPU intensievere zaken zal deze iets trager zijn.

Maar als het gewoon wat Office en wat films zijn, zou die pentium meer dan voldoende moeten zijn. Je kan altijd eens beide vergelijken in benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Deze is misschien wel net boven budget maar heeft wel een i5 en een 1080p scherm, misschien ook het overwegen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
@benbaba
Thanks voor je input! Het idee om een iets goedkopere laptop komen en er dan een SSD in te stoppen vind ik een goeie! Helaas ben ik helemaal geen fan van Acer. Wel is het een hele mooie laptop (gewicht, looks en maten)

@DigitalError
Mooi laptop inderdaad, maar het is wel een 15 inch laptop. Deze zijn helaas te groot en te zwaar.

Het blijft nog even lastig om in de prijsklasse van +/- 550 een 13/14 inch laptop te vinden. Ik ga de optie iets mindere proc + ssd ook eens onderzoeken.

Als er iemand nog meer input heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440/
Heeft een scherm met hogere resolutie en deze laptop is van de degelijke thinkpad serie. Naar mijn mening een betere keuze dan bijvoorbeeld die IdeaPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Als ik moet kiezen zou ik eerder voor de S410P met de i5 gaan dan voor de S440. De behuizing van de S410P is ook behoorlijk stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 18:46
De S440 die Jornv voorstelt is de veel betere keus dan de Ideapad. Betere bouw, snellere HDD, betere resolutie en veel betere batterijduur. Dat er een i3 in zit ipv een i5 ga je echt niet merken.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Jornv schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 01:33:
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440/
Heeft een scherm met hogere resolutie en deze laptop is van de degelijke thinkpad serie. Naar mijn mening een betere keuze dan bijvoorbeeld die IdeaPad.
Zojuist deze laptop besteld, bedankt voor de tip! Volgens de benchmarks loopt die i5 namelijk niet veel sneller dan de i3. Deze laptop heeft dan toch weer een betere accu (pro voor het reizen) en een hogere resolutie.

Misschien later even een SSD inbouwen en dan is ie helemaal perfect.

Bedankt voor alle input!
Pagina: 1