Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik zou graag gebruik maken van de optimale internetsnelheid. Het is op een (klein) bedrijf.
We maken gebruik van KPN, ISDN, ADSL en heeft twee lijnen (telefonie).
Hoe kan ik optimaal gebruik van de internetsnelhied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Downloaden, met 8500pc's.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
@warhamstr,

Het is niet bedoelt voor downloaden. En we maken gebruik van minimaal 10 laptops. Allemaal draadloos dus.
Was ik even er vergeten bij te vermelden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je bent wel meer vergeten te vermelden ;)

En als het draadloos is, is het antwoord sowieso al niet meer te geven. Optimaal is bedraadt, niet draadloos.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:43

D4NG3R

kiwi

:)

Maaruhm wat is je vraag nou precies? Met die hoeveelheid draadloze devices is re geen enkel probleem. Je trekt de lijn waarschijnlijk al met gemak vol met 1 laptop. Daarnaast bekabeld > draadloos.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2014 17:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
@Evanescent,

Wat ben ik nog meer vergeten dan?
En ik weet ook wel dat bekabeld beter is. Maar ja, om over al draden over de tafels te hebben is ook geen gezicht.

@D4NG3R,

Mijn vraag is gewoon, of KPN, met ISDN, wel geschikt is. Misschien is er een alternatief.
Ik ben niet zo trevreden over de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:29
Met tien laptops over ISDN lijkt me niet lekker anno 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nu weten we nog steeds niks.

Wat heb je, en wat wil je? KPN en ISDN zegt niet zo veel.. voornamelijk niks. Over je netwerk weten we ook niks. Twee merknamen roepen helpt niemand, we hebben specs nodig. Getallen, typenummers, schema's enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welk (zakelijke) pakket word er afgenomen? Welke hardware staat er? Wat zijn eventuele andere aansluitmogelijkheden? Wat word er over de lijn gepompt?

Hoe meer info wij hebben, hoe beter we kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 21:41
Te weinig informatie om het te begrijpen...

Je hebt ADSL over ISDN lopen? Met geluk haal je 7Mbit als je dichtbij de centrale zit. Zit je er een paar kilometer van af, dan kun je het schudden.

Ik zou eens een postcodecheck doen op de website van KPN en kijken wat de max snelheid is, op ISDN krijg je maar tot max 8Mbit. http://www.kpn.com/snelheid. Enige optie is om die ISDN lijn weg te doen, weer een analoge lijn aan te vragen en die telefonie via VOIP te laten lopen. Maar dat heeft alleen zin als er sneller ADSL of VDSL beschikbaar is.

En als je dan niet tevreden bent over de snelheid, heb je pech gehad. Of je stapt over naar de kabel als die in het pand aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Offtopic:

Is het mij nou alleen maar opgevallen of is dit normaal? Evanescent heeft zijn reactie gewijzigd op "Evanescent wijzigde deze reactie 01-01-1970 00:00 (0%)" dit kan toch niet? 8)7

Ontopic:

Is een kabel aanbieder beschikbaar? Zoja, dan overstappen op de kabel. (Ziggo, UPC, Zeelandnet enz.) Indien glasvezel beschikbaar is, dan overstappen op Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Laatst online: 05-06 21:38
HvanderT schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:18:
.....Je hebt ADSL over ISDN lopen? Met geluk haal je 7Mbit als je dichtbij de centrale zit. Zit je er een paar kilometer van af, dan kun je het schudden.
......
Nou hebben we hier al enige jaren glas liggen en komende van ADSL-1 (8mbit) -2 (20Mbit) maar daar ging op 1,3Km van de centrale af gewoon 19Mbit overheen. Dat verhaal deed destijds ook al de ronde maar had meer met goede spullen te maken dan of het wel of niet kon.

Voor TS. Zorg ervoor dat je de wifi goed verdeeld over de aanwezige accesspoints die je vervolgens op een router zet, een alles in één router is leuk maar die gaat door het teveel moeten afhandelen alleen maar slecht presteren, dat verschijnsel zie je elke keer weer.
Je wifi netwerk moet dan al wel goed presteren kwa snelheden op het local-netwerk en dan kan je kijken of je snelheid naar buiten voldoende is.
Je info hierom is erg mager. wat is bv de max snelheid die je nu hebt op speedtest het liefst even via een kabel zonder andere pc's erbij. Hoever zit je ongeveer van de centrale af. wat voor abbo heb je hierop. Die dingen vragen anderen hier om en met reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Requa schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:44:
Offtopic:

Is het mij nou alleen maar opgevallen of is dit normaal? Evanescent heeft zijn reactie gewijzigd op "Evanescent wijzigde deze reactie 01-01-1970 00:00 (0%)" dit kan toch niet? 8)7
offtopic:
Het valt je zeker ook niet op dat dat een signature is :> . er zijn trouwens [ot] [/ot] tags voor offtopic geneuzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
webcamjan schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:44:
[...]

Nou hebben we hier al enige jaren glas liggen en komende van ADSL-1 (8mbit) -2 (20Mbit) maar daar ging op 1,3Km van de centrale af gewoon 19Mbit overheen. Dat verhaal deed destijds ook al de ronde maar had meer met goede spullen te maken dan of het wel of niet kon.
Je kan ook ADSL over ISDN krijgen. De max. snelheid van ADSL over een (digitale) ISDN lijn is 8Mbit. 20Mbit kan alleen op een (analoge) POTS lijn geleverd worden. Als TS internet via ADSL over de ISDN heen krijgt, dan krijgt ie maar 8Mbit, al staat het pand waarin ze werken naast de centrale.

Overigens zit ik genoeg adressen die keurig netjes op 20Mbit intrainen op een dikke kilometer van de centrale. Jammer dat je dan bij een speedtest ongeveer 16,5Mbit overhoudt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
ISDN, intrainen, al dat gedoe voor een paar mbps.
Overstappen op kabel of glas?

[ Voor 58% gewijzigd door andy88 op 24-08-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Laatst online: 05-06 21:38
@Han

Wij haalden over ISDN gewoon die 19Mbit, dus niets max 7. Zowel speedtest als daadwerkelijke download snelheid. Goed is wel uit de periode 2004/2007
Wat is de reden dat er nu maar 7mbit over ISDN geleverd zou worden. Waar kan ik dat vinden bij kpn, omdat ik het nergens zo zie staan via de eerdere link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
offtopic:
Oeps, overheen gelezen haha 7(8)7. Dank voor de attentie :9
D4NG3R schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:54:
[...]

offtopic:
Het valt je zeker ook niet op dat dat een signature is :> . er zijn trouwens [ot] [/ot] tags voor offtopic geneuzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
webcamjan schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:22:
@Han

Wij haalden over ISDN gewoon die 19Mbit, dus niets max 7. Zowel speedtest als daadwerkelijke download snelheid. Goed is wel uit de periode 2004/2007
Wat is de reden dat er nu maar 7mbit over ISDN geleverd zou worden. Waar kan ik dat vinden bij kpn, omdat ik het nergens zo zie staan via de eerdere link.
Dat is voor het eerst dat ik hoor dat er meer dan 8Mbit over ISDN geleverd kan worden. :o Mij werd altijd verteld dat ISDN niet meer dan 8Mbit aankon.. En bij veel mensen waar ik over de vloer kwam was 8Mbit de max wat ze konden krijgen op ISDN, meer niet. Maar dat zal misschien ook aan de locatie (woonplaats) hebben gelegen.

Ik heb even zitten googlen en alhoewel er maar weinig mensen zijn die (meer dan 16Mbit) over ISDN kunnen krijgen, bestaat het blijkbaar toch wel.

Maar toch kom ik ook nog vrij veel reacties tegen met het verhaal dat er niet meer dan 8Mbit geleverd kan worden. ;)

Weer wat geleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:06
Nee hoor, wij hebben op de zaak ook 18Mbit op een ISDN lijn :) Misschien ben je in de war met ADSL/ADSL2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nee, dat niet. Maar ik dacht dat je maar tot 8mbit kon gaan met isdn. Bij de meeste plekken waar isdn aanwezig is, kwam ik tot acht.

Thuis heb ik trouwens gewoon VDSL met 52/5.2mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

WY79 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:39:
Ik zou graag gebruik maken van de optimale internetsnelheid. Het is op een (klein) bedrijf.
We maken gebruik van KPN, ISDN, ADSL en heeft twee lijnen (telefonie).
Hoe kan ik optimaal gebruik van de internetsnelhied?
De beste manier om je internetverbinding optimaal te benutten is om alle werkplekken te voorzien van een bedrade netwerkverbinding. Gebruik een goede router.
Wil je ook draadloos kunnen werken, zorg er dan voor dat alle draadloze werkplekken een goede ontvangst hebben met de Access Points. Dat kan je doen door te kiezen voor meerdere access points (zoals de Ubiquity oplossingen)

Zo, kan ik nog meer open deuren intrappen :P

Sorry, maar je vraag is ze verschrikkelijk niet smart, dat ik er geen goed antwoord aan kan geven.

Vertel nu eens wat voor Internetverbinding je hebt, en wat je probleem is of wat je wilt bereiken. En gebruik maken van de optimale internetsnelheid is geen antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Ik wacht op reactie van de KPN, over de gegevens over het pakket die we afnemen.
Pagina: 1