Nexus 7 (2013) koptelefoon raar geluid

Pagina: 1
Acties:

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01 18:26
Beste Tweakers.

Op het moment gebruik in een Sony MDR V55 koptelefoon. Prima ding, maar ben toe aan wat nieuws/beters.
Ik had op het moment een Philips Fidelio M1 op het oog en ging deze dus even testen bij de mediamarkt. Daarvoor nam ik mijn nexus 7 2013 mee. Ik zette de koptelefoon op, zette een 320kbps liedje op en wat me gelijk opviel is dat ik totaaal geen bass hoorde, terwijl op zich de bass van de MDR V55 goed is en ook goed te horen is op de Nexus 7. Wat ik in eerste instantie dus dacht was dat het testexemplaar van de M1 kapot was (een koptelefoon van ~140 euro hoort toch tenminste iets wat bass te produceren dacht ik zo...). De volgende dag probeerde ik een Bose koptelefoon (AE2) van een vriend uit en ondervond hier hetzelfde probleem: geen bass!
Mijn conclusie is dus: sommige duurdere / high end koptelefoons werken niet op mijn Nexus 7. Waar kan dit aan liggen? Zoals al gezegd doet de V55 het prima. Andere modellen bij de Mediamarkt deden het soms wel beter.
Ik ben een beetje een leek op het gebied van impedantie en andere specs van koptelefoons.

Ik hoop dat jullie met wat tips of oplossingen kunnen komen!

Groetjes Evert

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Nou ken ik die headphones niet die je hebt geluisterd.
Toevallig ben ik zelf ook aan het kijken voor een headphone en het klopt dat sommige dure haast geen bas produceren maar het meer subtiel laten horen.
Over het algemeen geven de Sony's veel meer bas, ik zelf vind dat ze te overheersend zijn, Het kan zijn dat je er aan gewent bent.

De Studio headphone's vind ik wel lekker klinken die zou ik ook zeker in overweging nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door michael3 op 24-08-2014 21:41 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 17:11
Het zou mij verbazen als het gebrek aan bass aan de tablet ligt. Als je het zeker wilt weten zou je de koptelefoon eens kunnen uitproberen met een mp3 speler of smartphone. Ik verwacht dat dat weinig uit zal maken m.b.t. de bass en dat het dus vooral aan de koptelefoon zelf ligt. Bij koptelefoons kan er nogal een groot verschil zijn m.b.t. de bass.

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01 18:26
Ik heb dus inderdaad de Bose koptelefoon in een laptop geplugged en daar was de bass wel aanwezig. Ik zal inderdaad ook eens een duurder model van Sony proberen!