Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop als desktopvervanger - thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Graag zou ik jullie advies willen met betrekking tot de aanschaf van een nieuwe laptop

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal ik met name gebruiken voor het beheren van mijn muziek en foto's. Het is daarbij fijn als ik bestanden snel kan kopiëren naar andere mappen of een externe HD.

Verder zal ik deze laptop veel gaan gebruiken om foto's te bewerken, daarbij zullen programma's als photoshop goed op de laptop moeten kunnen draaien. De laptop zal ook gebruikt worden om video's en muziek af te spelen.

Wat is je budget?
Het budget bedraagt ongeveer 800 euro (niet meer dan 1000 euro)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal vooral thuis gebruikt worden als vervanger van mijn huidige desktop, door middel van een docking station wil ik deze laptop aansluiten op een tweede scherm. Schermgrootte liefst niet groter dan 15,6"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Asus en HP spreken mij wel aan, maar suggesties zijn zeker welkom. Onderstaande modellen spreken mij erg aan, iemand ervaringen met deze laptops?

pricewatch: Asus N56JN-CN035H

pricewatch: HP Pavilion 15-p045nd

De Asus heeft een intern geheugen van 6 GB, de HP een intern geheugen van 8 GB - hoe belangrijk is de grootte van dit interne geheugen? Merk je hier veel verschil tussen?

De HP heeft een HDD van 1TB en daarbij een 8GB cache SSD, merk je hierbij veel verschil ten opzichte van een gewone HDD (zoals in de asus laptop). Wat is jullie mening met betrekking tot SSD, ga je het verschil heel goed merken en is het verstandig om meteen een laptop met SSD aan te schaffen? Of zou een gewoon HDD (of hybride variant) voldoende kunnen zijn en eventueel later te vervangen door een SSD?

Alvast bedankt :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt het over een dockingstation, terwijl je dat helemaal niet nodig hebt voor een 2de scherm. Ik werk met mijn laptop met 3 schermen (2 extern). Primaire monitor is het scherm van de laptop. 2de monitor hangt aan de onboard VGA-port, het 3de scherm hangt aan een displaylink-adapter.

Niet dat dat echt een antwoord op je vraag is, maar wellicht heb je door het niet nodig hebben van een dockingstation-socket op de laptop wel meer keuze in laptops.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Het gaat waarschijnlijk een usb 3.0 docking station worden, zodat ik niet alle kabels steeds uit hoef te trekken, heb sowieso niet bewust naar laptops met een docking poort gekeken.