Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPC Horizon box ziet geen media-bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo,

Ik heb nu enkele weken UPC en wist van tevoren al dat er gigantisch veel problemen mee bekend zijn. Aangezien het een beetje de enige keus is in deze regio heb ik er aan moeten geloven en de Horizon box besteld. Op zich ging dat allemaal goed, snel in huis, makkelijke installatie en heb ik nu tv en internet. Ondanks wat haperingen in de tv en af en toe een storing gaat het nog redelijk..

Nu wil ik echter via mijn PC films kijken op de Horizon box.. Ik dacht, dat moet vast makkelijk gaan aangezien de PC ook draadloos verbonden is met Horizon. Schijnbaar moet dat via Twonky dus via de site van UPC Twonky geïnstalleerd, maar de Horizon box herkent of ziet niks:

foutmeldingen:
Er is geen DLNA apparaat gevonden
De mediabibliotheek is niet gevuld met content

Na wat googelen bleek dat de versie op de site van UPC niet altijd werkt, en dat je via de site van Twonky zelf een beter resultaat krijgt. Nu staat er toevalligerwijs een nieuwere versie op die site, maar helaas had ik daarmee hetzelfde resultaat.

Op Google komt niet heel veel naar boven, maar wel dat je in de netwerkinstellingen bestandsdeling aan moet zetten en de firewall moet controleren of die Twonky niet tegenhoud. Beide gedaan, maar geen effect. In de server-instellingen van Twonky zie ik ook geen gekke dingen.

Ik heb verder geen media-server of NAS in huis, dus ben gebonden aan mijn huidige PC en de Horizon box. Google levert weinig resultaten verder dus is mijn hoop gevestigd op Tweakers. Hoe maken jullie draadloos verbinding met de horizonbox om films te streamen? Of is er een andere oplossing voor mijn probleem?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04

Croga

The Unreasonable Man

De oplossing die ik gebruikt heb:
1 Duidelijk bij bestelling aan UPC aangeven dat ik geen Horizon wil
2 Toen alsnog de Horizon box geleverd werd opnieuw bellen en zeggen dat ik geen horizon box wil
3 Twee weken later nogmaals bellen dat ik geen horizon box wil
4 Nieuwe box ontvangen, geen horizon
5 Nieuwe box geïnstalleerd
6 Raspberry Pi gekocht en hier XBMC op gezet
7 Heerlijk films kijken op de televisie

Het kan zijn dat je Stap 3 een aantal keer moet herhalen.

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:36

WTM

@Croga lol ;-). Internet niet laten regelen door door horizon box maar een apart modem is echt een zegen inderdaad. XBMC op een apart device werkt veeeeel prettiger dan Horizon.

@TS helaas geen antwoord op je vraag behalve dat mijn advies als Horizon gebruiker is: gebruik dit ding aub niet als mediaplayer.

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
@TS Van/naar mijn Horizonbox kan ik via DLNA al mijn apparaten benaderen, zoals de op mijn router (Asus N66U) aangesloten externe HD, mijn PC, mijn laptop.
Voor géén van deze apparaten gebruik ik Twonky, maar elk apparaat met DLNA mogelijkheid is zichtbaar en benaderbaar.
Op mijn laptop kan ik dit met standaard Windows Mediaplayer die je bij Win 8.1 krijgt (niet omdat dat het beste was, maar ik wilde niets installeren) waar je delen simpelweg aanvinkt, via mijn PC gebruikte ik altijd Samsung AllShare wat ik lang geleden eens voor mijn TV had geinstalleerd en via de router gebruik ik wat er standaard bij mijn router beschikbaar gesteld wordt om USB apparaten via DLNA beschikbaar te stellen.
Misschien zou je eens kunnen zien of je het ook gewoon buiten Twonky om kan proberen, om te zien of het juist aan Twonky specifiek ligt (zou wel erg suf zijn aangezien dat aangeboden wordt).

Waar kijk jij eigenlijk voor de media/jouw apparaat via het Horizon menu? Ik ga zelf via 'mijn media' -> 'mijn apparaten'.
Ik vraag dit n.a.v. de melding over 'de mediabibliotheek is niet gevuld met content'.

Overigens dit kon bij mij ik toen mijn Horizonbox modem + router was en dit kan nu nog steeds nu ik een apart modem met eigen router heb en een losse Horizon 'media' box heb.

@Rest.. amen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Venuz op 24-08-2014 21:17 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat dat Horizon-geval niet perfect is, tot daar aan toe, maar dat wil niet zeggen dat je helemaal niets kunt zien.

Dit klinkt gewoon als een van twee mogelijkheden:
- Firewall op PC blokkeert de boel.
- Je hebt los van de Horizon box een tweede router waar de PC achter hangt die daadwerkelijk nog NAT doet. DLNA kan niet door NAT.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hallo Thrilled, Ik heb sinds gisteren, na lang afwachten vanwege alle kinderziektes, toch een Horizon mediabox geïnstalleerd. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan zoals jij deze in augustus hebt gepost.
Ik gebruik echter geen Twonky. Ik ga gewoon via het menu Media naar Mijn apparaten. Daar is de PC zichtbaar maar de mappen muziek, afbeeldingen etc. zijn leeg.

Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden voor jouw probleem? Zo ja, zou je deze willen delen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is nog niet gezegd dat je zelfde probleem hebt...

Wat zie je vanaf een ander afspeelapparaat (bijv andere PC met Windows Media Player)?

Als je op het andere apparaat even weinig ziet, ligt het probleem bij je media server. Je zegt geen Twonky te gebruiken - welke DMS gebruik je dan :?

Zie je op het andere apparaat wel de bestanden, dan is het zaak om te kijken naar de Horizon box. Sowieso duurt indexeren 'even' (als in: dagen zo niet weken bij tienduizenden bestanden), dus mogelijk kwestie van geduld als je erg veel hebt,

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1