Toon posts:

Van draadloos naar..niet.draadloos.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey dudes, ik heb wat problemen met mijn internet en het online opzoeken daarvan zit vol met buzzwords voor mij.

Ding is, mijn ouders hebben een UPC Cisco EPC3925 op de begaande grond staan, die voor hun prima (draadloos) internet geeft (want hun enige computer staat daar ook), maar ik zit 2 verdiepingen hoger (zolder dus) en dat van mij is op zijn zachts gezegt bagger.

Mijn ouders willen geen kabels door het huis , dus ik dacht om onze vorige Modem/Router (dat ding dat internet verzorgt door het huis, de Source zogezegt) te gebruiken, een Linksys WRT54g ver.7, als een Router/Repeater (dat het signaal opvangt van de Cisco en dat via een kabel of draadloos naar mijn computer voert) maar heb geen idee hoe en wat.

Ultra noob eerste klas hiero. Anyways, zouden jullie mij kunnen helpen? zoals je al leest snap ik helemaal niks van computers/internet dingen, dus elke hulp is welkom.

Alvast Bedankt! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Powerline lijkt me ideale oplossing:

http://www.routercenter.nl/advies/powerline-adapters.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28
Powerline lijkt mij een goede optie als je geen kabels wil. Ik neem aan dat er wel een stroomkabel naar de zolder loopt :P

Als je wifi dan nog wilt hebben is dit een goede optie. pricewatch: Zyxel 500 Mbps Mini Powerline Wireless N300 Extender Kit Gebruik ik thuis ook en ben er tevreden over.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powerline klinkt geweldig, ik denk er zelf over om de http://www.routercenter.n.../devolo-dlan-550-duo.html met Netwerkkabels te kopen, maar dan heb ik nog http://www.routercenter.n...hp-329av-starter-kit.html nodig om het aan te sluiten?

En zou het in een Stekkerblok/verdeelblok kunnen zonder dat het problemen veroorzaakt?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:05:
Powerline klinkt geweldig, ik denk er zelf over om de http://www.routercenter.n.../devolo-dlan-550-duo.html met Netwerkkabels te kopen, maar dan heb ik nog http://www.routercenter.n...hp-329av-starter-kit.html nodig om het aan te sluiten?

En zou het in een Stekkerblok/verdeelblok kunnen zonder dat het problemen veroorzaakt?
Nee, enigste wat je nodig hebt zijn 2 adapters (1 aansluiten op de router, andere op je PC/laptop). En ja, het kan in een stekkerblok / verdeelblok zonder problemen, maar dan zal je snelheid wel omlaag gaan.

EDIT: Wat is je internet snelheid? De adapters die je nu hebt geselecteerd zijn 550 Mbit, 100 mbit adapters zijn veel goedkoper als je maar 100 mbit snelheid max hebt :)

[ Voor 10% gewijzigd door thorgal21 op 24-08-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

offtopic:
Dit heeft niks te maken met PN&S

Powerline is een mogelijke oplossing, de stabiliteit en snelheid er van verschilt alleen heel drastisch per situatie. Het kan bijvoorbeeld ook dat het gewoon werkt, maar als ma de waterkoker aan zet het ineens begint te klooien, om maar even een voorbeeld te geven.

De beste oplossing is naar mijn mening om een kabel te trekken, hoeft niet eens per sé door de muur als dat geen optie is, achter de plinten of meeliften op verwarmingsbuizen zijn ook oplossingen :)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:22
Powerline is ook niet altijd veilig.
Heb situaties gezien waar iemand internet van de buren kreeg via zo'n setje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

leendertveenbri schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 00:10:
Powerline is ook niet altijd veilig.
Heb situaties gezien waar iemand internet van de buren kreeg via zo'n setje...
Tap je stroom bij de buren af dan? Zie niet hoe dit kan gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Die dingen werken tegenwoordig met een versleuteling. Als je passphrase niet kent kun je, buiten het feit dat bij de hoofdschakelaar het signaal al weggefilterd word, sowieso niet meeliften op andere homeplug netwerken als je die passphrases niet weet. Oudere setjes waren vaak wel zonder passphrases, maar die zaten op een andere frequentie en gingen ook maar tot 14 en 28 Mbps. Die laatste wordt ook niet meer nieuw verkocht.

Kabel trekken blijft verreweg de beste oplossing. Homeplug is 2e keus wanneer draadloos geen optie is. Ik zou minimaal een 200 Mbps setje aanraden. Je levert altijd wel iets in op de geadverteerde snelheid. Met de 200 Mbps heb je redelijk een kans om op minimaal 100 Mbps uit te komen tussen de adapters en dus als de rest in huis ook op 100 Mbps zit kun je op een gelijke snelheid blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:00

FreakNL

Well do ya punk?

Powerline blijft onbetrouwbaar (mijns inziens) en een kabel trekken is gewoon het allerbeste.

Hoe oud is het huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

FreakNL schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 01:06:
Powerline blijft onbetrouwbaar (mijns inziens) en een kabel trekken is gewoon het allerbeste.

Hoe oud is het huis?
Mijn ouders willen geen kabels door het huis
maar ik weet niet of de ouders/ts bekend zijn met loze leidingen

btw niet helemaal pns waardig, maar dar verhuist wel weer

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 25-08-2014 01:18 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het spijt me, maar dit forum is bedoeld voor de geavanceerde professionele problemen. Ik verplaats het topic dus naar Netwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Men vergeet weer MoCA...

Heb je coax naar boven? Dan is MoCA beste alternatief voor Ethernet. 170Mbps vast en betrouwbaar halen. Niet zo goed als Gigabit Ethernet, ook duurder, maar het kan dus over bestaande (TV) kabels.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23
Als je van draadloos naar bedraad wil dan heb je een wireless bridge nodig. Of dat goed werkt is ook afhankelijk van het bereik, net als andere wireless clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

GH45T schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:18:
Als je van draadloos naar bedraad wil dan heb je een wireless bridge nodig. Of dat goed werkt is ook afhankelijk van het bereik, net als andere wireless clients.
Laat dat bereik nou 'bagger' zijn, zie ts. Wellicht kan hij die dan halverwege plaatsen, op de eerste verdieping ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 25-08-2014 16:23 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
dion_b schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:15:
Men vergeet weer MoCA...

Heb je coax naar boven? Dan is MoCA beste alternatief voor Ethernet. 170Mbps vast en betrouwbaar halen. Niet zo goed als Gigabit Ethernet, ook duurder, maar het kan dus over bestaande (TV) kabels.
Is inderdaad ook nog een redelijk betrouwbaar alternatief. :)
Je moet wel een beetje goede Coax-kabels hebben liggen die ongebruikt zijn. Je kan het dus niet icm een TV-signaal gebruiken over die zelfde Coax-kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23
EWK schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:23:
[...]

Laat dat bereik nou 'bagger' zijn, zie ts. Wellicht kan hij die dan halverwege plaatsen, op de eerste verdieping ofzo.
Dat heb ik ook gelezen ja. Maar het was een regelrecht antwoord op de vraag uit de TS maar met de sidenote dat je alsnog afhankelijk bent van het bereik.
Mijn ouders willen geen kabels door het huis , dus ik dacht om onze vorige Modem/Router (dat ding dat internet verzorgt door het huis, de Source zogezegt) te gebruiken, een Linksys WRT54g ver.7, als een Router/Repeater (dat het signaal opvangt van de Cisco en dat via een kabel of draadloos naar mijn computer voert) maar heb geen idee hoe en wat.
Verder is het prima mogelijk om een wireless bridge neer te zetten met een directionele antenne erop (richtantenne) en eventueel zou dat ook nog op het modem/router op de begane grond kunnen. Ik zie niet waarom draadloos met een bridge niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joen schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:40:
[...]

Is inderdaad ook nog een redelijk betrouwbaar alternatief. :)
Je moet wel een beetje goede Coax-kabels hebben liggen die ongebruikt zijn. Je kan het dus niet icm een TV-signaal gebruiken over die zelfde Coax-kabels.
Valt mee, ik heb over 25 meter schoenveter-dunne kabels waar alleen VHF TV nog enigszins (met veel ruis) op te ontvangen was toch perfect strak 170Mbps gehaald. Enige keer dat ik problemen kreeg was bij te weinig demping 8)7
Je moet dus niet twee MoCA kastjes rechtstreeks met korte kabel verbinden, dan gaat de boel clippen,

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1