wel of niet windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariboto
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb onlangs gelezen in een artikel hier op tweakers dat er bepaalde fouten in 8.1 zaten en dat het verstandig was deze niet te installeren.
Heb 2 weken geleden een laptop gekocht, en na installatie 8.1 ernstige problemen gekregen met laptop, kon deze niet meer herstellen middels herstelpunten, kan deze aanvankelijk niet met Acer recovery herstellen, pas na contact met Acer support heb ik deze kunnen terug zetten naar een werkend systeem.
Nu heb ik sinds een week weer een werkende laptop Acer aspire v7 482PG, maar durf eigenlijk 8.1 niet te installeren, en vroeg me af wat de grootste verschillen /verbeteringen zijn t.o.v. 8.0 ?
Zijn de bugs wel inmiddels verholpen die in 8.1 zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

"De bugs" is nogal een wijde omschrijving. De problemen die jij omschrijft kunnen de oorzaak van allerlei dingen zijn. Het zou bijvoorbeeld een probleem met een driver geweest kunnen zijn.

Zelf heb ik alles nog steeds op Windows 7, simpelweg omdat ik niets heb met Windows 8. Wat de verbeteringen zijn tegenover Windows 8, kan je makkelijk vinden op Google.

Een update zou in het principe zonder problemen moeten gaan, maar er is al meerdere keren gebleken dat dit lang niet altijd het geval is. Je zou wel kunnen kijken op de website van Acer of er updates zijn voor drivers. Ik heb weleens gezien dat een update van een driver nodig was voor het updaten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De berichten die je eerder hebt gehoord hadden betrekking op een paar Windows Updates van deze maand die niet door de kwaliteitscontrole had moeten komen en veroorzaakten in bepaalde gevallen voor een niet werkend systeem. Zie ook nieuws: Microsoft trekt Windows 8.1-patch terug.
Behalve dat geval, is er geen enkele reden om niet met Windows 8.1 te werken. Tenzij je Linux wilt draaien. ;) Wat je natuurlijk veel liever doet :+

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ditzelfde probleem had ik ook al met update 1. Gewoon lekker Windows 8.1 even opnieuw installeren, Windows 7 heeft veel minder functionaliteit. Error kan gebeuren, kom je overheen.

Liever dood dan Linux draaien zou ik zeggen, want dan kom je helemaal nooit meer toe aan het gebruiken van je computer omdat je constant bezig bent uit te vogelen hoe de meest basale functionaliteit werkt. Totaal anti-intuïtief systeem met vele gebreken. Lekker dat een moderator even het slechte voorbeeld geeft :S

[ Voor 31% gewijzigd door sanfranjake op 25-08-2014 01:23 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
sanfranjake schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 00:54:
Ditzelfde probleem had ik ook al met update 1. Gewoon lekker Windows 8.1 even opnieuw installeren, Windows 7 heeft veel minder functionaliteit. Error kan gebeuren, kom je overheen.

Liever dood dan Linux draaien zou ik zeggen, want dan kom je helemaal nooit meer toe aan het gebruiken van je computer toe omdat je constant bezig bent uit te vogelen hoe de meest basale functionaliteit werkt. Totaal anti-intuïtief systeem met vele gebreken. Lekker dat een moderator even het slechte voorbeeld geeft :S
Buiten het feit dat hij dit als grap bedoelde is jouw comment ook wel een beetje "out of place" imo.
Hoezo zou je "constant bezig zijn met uit te vogelen hoe de meest basale dingen werken", er zijn genoeg hedendaagse distro's die je zelfs aan je oma zou kunnen geven en ze ermee weg raken.

"Niet zoals windows" wil niet zeggen "niet gebruikersvriendelijk". Dat vergeten mensen nogal snel. Het is niet omdat je vastgeroest zit in je windows-denken dat dat ineens gelijkstaat aan "gebruikersvriendelijkheid".
Maargoed, totaal offtopic geblaat eigenlijk dit allemaal :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk ik vat mijn ervaringen met Linux en aanverwanten in de afgelopen vijftien jaar even samen in een zin is het weer niet goed. Je kent me niet, maar ik sta erg open voor nieuwe zaken en ben absoluut niet dom, maar reëel gekeken is Linux echt niet iets wat je het grote publiek moet en wil aanraden vind ik.
Daarbij neem ik ook mee de talloze gevallen van mensen die ik terug heb moeten migreren naar Windows omdat het handige buurjongetje ze op Linux had overgezet, en de computer gewoon maar niet meer startten omdat er toch geen land mee te bezeilen viel. En nee, dat zijn niet mijn woorden :P

[ Voor 31% gewijzigd door sanfranjake op 25-08-2014 01:24 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Njagoed, 15 jaar geleden was Linux inderdaad geen joy en ook niet bedoeld voor "de grote massa". Echter is dit tegenwoordig wel helemaal anders.
Als je distro's als debian, gentoo of arch gaat nemen is het inderdaad nog altijd veel opzoekwerk.

Maargoed, mensen "geforceerd" overzetten moet je ook niet doen, wat dat "handige buurjongetje" misschien had gedaan. Njagoed, dan heb je alsnog maar een kant van het verhaal.

Ik zou zeggen probeer eens wat te doen met een redelijk recente "for the masses" gerichte distro, zonder je microsoft bril op.
Zoals ik al zei "niet zoals windows" staat niet gelijk aan "niet gebruikersvriendelijk", al is dit niet het optimale forum voor dat in te zetten denk ik :P. Je vergeet denk ik dat je ook tijd hebt moeten steken in met windows leren werken, dat kwam ook niet allemaal out of nowhere ineens magischerwijze.

EDIT: Zoals ik al zei, je snapt de hint denk ik niet, kijk eens naar zijn titel en de nuances rondom die hele zin :+

[ Voor 15% gewijzigd door GuntherDW op 25-08-2014 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik geloof dat je mij ook niet helemaal begrijpt, ik heb voor de grap zelf laatst ook nog eens een ubuntu installatie geprobeerd, maar de niet-aanwezigheid van zo ontzettend veel applicaties en de moeite waarmee je dingen geinstalleerd krijgt is de moeite nog steeds niet waard. :+ is geen reden om maar te negeren dat er veel mensen zijn die gewoon nauwelijks in staat zijn een computer te begrijpen en dingen als foutafhandeling zijn in Mac OS (als je dan toch niet te overtuigen Linux fan bent) een stuk beter geregeld. * sanfranjake @out of this discussion.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
"De moeite waarmee je dingen geinstalleerd krijgt".
Ubuntu heeft tegenwoordig een app store zoals op smartphones. Hoe bedoel je "moeite".
Jij gaat dus liever continu op google op zoek naar .exe's en vanop random sites downloaden dan op een integrale package manager? Jij vertrouwt erop dat je non-computer-savvy gebruikers niet "perongeluk" een .exe downloaden die geinfecteerd is?

Dingen als "Adobe photoshop" ga je inderdaad niet zomaar geinstalleerd krijgen op een Linux machine, omdat zij enkel Windows&OSX supporten met hun pakket. Maar hoeveel "mammie & pappie" mensen gebruiken photoshop voor hun dagelijkse computerleven.

Better yet, als je wil dat een OS je handje vasthoudt heb ik inderdaad liever OSX dan Windows :+.
Heb je ineens een pak minder kans dat je een random .exe downloadt en malware installeert.

[ Voor 25% gewijzigd door GuntherDW op 25-08-2014 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
GuntherDW schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 02:10:
Better yet, als je wil dat een OS je handje vasthoudt heb ik inderdaad liever OSX dan Windows :+.
Heb je ineens een pak minder kans dat je een random .exe downloadt en malware installeert.
Flashback trojan. En daarvoor Leap. ;)

Voor security vertrouw ik niet (enkel) op mijn OS.

Voor de vraag van de TS, ik zou gewoon Windows 8.1 nemen. Sinds Windows 8 zijn er enkele features toegevoegd en uiteraard weer wat bugfixes. Als je al met Windows 8 werkt zal je 8.1 een fijne verbetering vinden. De update die afgelopen week in het nieuws was wegens niet goed startende systemen is al weer teruggetrokken door Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Graag even ontopic blijven heren. De topicstarter had een vraag over Windows 8.0 versus Windows 8.1

Discussies over het gebruik van Linux of OSX zijn in dat kader niet echt een nuttige bijdrage in mijn ogen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je kan gewoon Windows 8.1 installeren. De update waar het misging is inmiddels teruggetrokken en wordt gefixed. Overigens had maar 0,01% van de installaties last van de problemen dus dat valt heel erg mee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 11:55
Vergeet ook niet dat alle komende updates voor Win8 alleen worden geïnstalleerd als 8.1 erop staat.
Dus op een zeker moment zul je wel moeten upgraden.

En altijd eerst even checken of je compu maker de laatste drivers heeft klaarstaan. De OEM's zijn vaak nogal traag hiermee, en dan kun je idd problemen krijgen met upgraden.

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:55

FCC

Volgens de site van Acer zelf wordt dit model al met Windows 8.1 geleverd dus upgraden zou geen probleem moeten zijn ;) Ik zou het gewoon weer proberen (misschien dat er vorige keer iets verkeerd is gegaan), Windows 8.1 heeft echt wel voordelen boven 8.0. Succes ermee!

Voordelen voor mij zijn:
De Windows-knop links in de taakbalk. Linkermuisknop brengt je naar de UI-interface maar de rechtermuisknop opent een soort startmenu dat ik erg prettig vind.
Apps kunnen ook op de taakbalk gepind worden en kunnen gesloten worden via het bekende kruisje rechtboven. (Ik deed al vrijwel alles vanaf de desktop maar met deze functies kan ik ook enkele apps daar gebruiken.Ik zie de hele 'verfoeide' UI-interface dus niet meer.)

[ Voor 40% gewijzigd door FCC op 25-08-2014 13:56 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Na lange tijd Windows 7 gebruikt te hebben, heb ik toen ik mijn PC toch een upgrade gaf, meteen maar Windows 8.1 geïnstalleerd. Gewoon een retail licentie gekocht, zodat ik bij het wisselen van hardware altijd mijn licentie behoudt.

Tot zover erg tevreden! Met downloads: StartIsBack+ 1.6.2 het startmenu weer zoals vanouds, verder gewoon opstarten naar bureaublad en daar standaard naartoe, zodat het Modern App menu eigenlijk nooit zie.

Eigenlijk tot zover geen problemen, zelfs de drivers voor mijn oude pricewatch: Auzentech X-FI Prelude 7.1 werken perfect! Nee ik ben helemaal tevreden met Windows 8.1. Zelfbouw zal misschien beter ondersteund zijn dan laptops qua drivers en stabiliteit, gezien dat laptop spul wat minder generiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Het enige wat ik irritant vind van 8.1 is het probleem met de WiFi op m'n Toshiba Z30. Deze wil van tijd tot tijd er gewoonweg mee kappen en dan moet ik naar een herstelpunt om het weer werkend te krijgen. Als ze daar een patch voor maken, is het een prima systeem om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:55

Rick-Jan

always connected

Holkers schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:47:
Het enige wat ik irritant vind van 8.1 is het probleem met de WiFi op m'n Toshiba Z30. Deze wil van tijd tot tijd er gewoonweg mee kappen en dan moet ik naar een herstelpunt om het weer werkend te krijgen. Als ze daar een patch voor maken, is het een prima systeem om mee te werken.
kijk eens op de website van je netwerkadapter fabrikant of er een update is, die verhelpen vaak dat soort problemen ;)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-10 21:08
Holkers schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:47:
Al eens geprobeerd om de Vliegtuigmodus (ja, die zit echt op je laptop!) aan en vervolgens weer uit te zetten?
Pagina: 1