Gaming PC Bouwen - Advies

Pagina: 1
Acties:

• Chupacabra15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07-2025
Ik zoek een?
Ik zoek een goede PC build om de nieuwste en aankomende games op ultra settings te spelen.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 800 euro.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil het veelal gebruiken om zware games erop te spelen!

Ik heb al zelf een build samengesteld alleen gaan de kosten over de 800 euro heen. Waar kan ik op besparen en welke componenten kan ik omwisselen in een goedkopere/betere versie.
Verder heb ik zelf 2 cases van oude pc's die ik wil gebruiken en hetzelfde geld voor een cd/dvd speler. En kan ik ook besparen op Storage door die van mijn oude pc te gebruiken of valt dat niet goed?

Alvast bedankt, ben erg newbie als hier op aankomt _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/ekw9agg1h/sad.png

[ Voor 6% gewijzigd door Chupacabra15 op 24-08-2014 15:33 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 169,99€ 169,99
1MSI H97 GUARD-PRO€ 78,20€ 78,20
1Club3D Radeon R9 290 royalAce€ 335,50€ 335,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,22€ 67,22
1XFX 550W Pro€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX100 256GB€ 89,80€ 89,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 793,71

i5: Een i5 is meer dan genoeg om mee te gamen. Een i7 is gigantisch duur en levert vrijwel geen betere presaties in games dan de i5. De grafische kaart is véél belangrijker!

Moederbord: zeer degelijk moederbord, je hebt geen duur moederbord nodig omdat je niet gaat overclocken en een duur moederbord voor gamen geen meerwaarde heeft! Deze van MSI is veel bang for buck.

Videokaart: Deze videokaart van Ati is thé way to go op dit moment. Een overgeclockte R9 290 met aftermarket cooler die de kaart stil en koel houdt. Daarnaast is dit een érg snelle videokaart, perfect om alle games op Ultra te kunnen spelen (Ik weet niet welke monitor je hebt, als je een 1920x1080 monitor hebt dan kun je alles op ultra spelen zonder problemen!)

RAM: Tactical Sport, 8GB, low-profile en low-voltage. Zeer snel en goed betaaltbaar geheugen kitje. De door jou gekozen Corsair bieden niet echt meerwaarde.

Voeding: XFX biedt kwalitatief goede voedingen en 550 watt is genoeg voor deze build. Fabrikanten van videokaart onderstrepen vaak dat je 'minimaal 750 watt' nodig hebt, maar dat gaat dan om B-merken met slechte componenten. Deze XFX is van goede kwaliteit en levert genoeg wattage!

SSD: Een SSD is een must have!! Dit gaat je pc zoveel sneller maken. Hier moet je Windows + je games op installeren. Dit zal je laadtijden ongelofelijk verbeteren, een ware verademing.

Overig: Je kan je oude hardeschijven prima opnieuw gebruiken, wel even Windows opnieuw installeren. Ik heb dus in mijn build de seagate hdd weggelaten. Dit hangt er even van hoe groot en hoe oud je vorige hardeschijven zijn. Daarnaast zou er nog een CPU koeler bij kunnen, al is de boxed koeler niet eens zo verkeerd.. Maakt alleen wat meer lawaai en de temperaturen zullen iets hoger zijn.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:30
@TS: lees volgende keer even het DAA beleid door, of lees wat andere posts. Je geeft ons wel erg weinig info en je lijstje is dan ook totaal niet geschikt.
Ik sluit me aan bij alle comments hierboven, dat is met jouw budget de optimale build. Lekker zelf in elkaar zetten in de case die je hebt (welke is dat?). Als je overigens nog drie tientjes extra vrij kunt maken zou ik een cpu koeler halen. Jouw case zal wel oud zijn, en ik betwijfel of de koeling daar lekker is.
Oude HDDs kun je gewoon over zetten.

• Chupacabra15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07-2025
Bedankt voor jullie snelle reacties!

@WWAS Wat voor info wil je dat ik nog meer plaats in de toekomst?
De case die ik heb is een Paradigit Enterprise n728, kon hem zelf niet vinden op internet.

@stin00 Thx voor de uitgebreide uitleg. Mijn hardeschijven hebben zelf geen SSD, misschien toch maar 1 aanschaffen. Is het een groot verschil als de temperaturen hoger zullen zijn als ik geen koeler aanschaf op lange termijn?