Goedemiddag allen,
dit werd eerst al besproken in een Synology topic, maar daar werd het steeds meer off-topic. Vandaar een eigen topic.
Mijn wensen zijn, denk ik, vrij standaard:
- Zo min mogelijk kwaliteitsverlies van de DVD's
- Ondertiteling blijft behouden
- Er kan per 'episode' worden omgezet
In dat vorige topic, werden mij Handbrake en makeMKV aanbevolen. Beide software heb ik uitgeprobeerd en dat leverde (grofweg) de volgende resultaten op:
Grootte van het bestand:
MakeMKV - 100% van origineel
Handbrake - 60% van origineel
Videoresolutie: (Ratio 1.33)
MakeMKV - 576p (width: 720 height: 576)
Handbrake - 720p (width: 720 height: 586)
Video frame rate:
MakeMKV - PAL
Handbrake - NTSC
Codec:
MakeMKV - MPEG2VIDEO
Handbrake - h264
Bitrates:
MakeMKV - 3229kbps (media), 2941kbps (video)
Handbrake - 1942kbps (media), 1718kbps (video)
Nu heb ik er zelf niet zoveel kennis van, en werd er in het andere topic gewezen op de instellingen (bij Handbrake heb ik gekozen voor 'Universal'), maar klopt het dat simpel gezegd met MakeMKV de kwaliteit het meest behouden blijft? Zijn er andere opties/software die jullie gebruiken?
Iets wat mij nog erg tegenvalt is de ondertiteling, heeft dat te maken met vobsub? Dat zag er namelijk bij beide, totaal niet uit (Een pixelige border om de ondertiteling). Wanneer ik een externe .srt toevoeg is deze wel mooi scherp. De enige oplossing hiervoor is de ondertiteling apart rippen van de dvd?
Ik hoor graag jullie tips/opmerkingen/meningen
dit werd eerst al besproken in een Synology topic, maar daar werd het steeds meer off-topic. Vandaar een eigen topic.
Mijn wensen zijn, denk ik, vrij standaard:
- Zo min mogelijk kwaliteitsverlies van de DVD's
- Ondertiteling blijft behouden
- Er kan per 'episode' worden omgezet
In dat vorige topic, werden mij Handbrake en makeMKV aanbevolen. Beide software heb ik uitgeprobeerd en dat leverde (grofweg) de volgende resultaten op:
Grootte van het bestand:
MakeMKV - 100% van origineel
Handbrake - 60% van origineel
Videoresolutie: (Ratio 1.33)
MakeMKV - 576p (width: 720 height: 576)
Handbrake - 720p (width: 720 height: 586)
Video frame rate:
MakeMKV - PAL
Handbrake - NTSC
Codec:
MakeMKV - MPEG2VIDEO
Handbrake - h264
Bitrates:
MakeMKV - 3229kbps (media), 2941kbps (video)
Handbrake - 1942kbps (media), 1718kbps (video)
Nu heb ik er zelf niet zoveel kennis van, en werd er in het andere topic gewezen op de instellingen (bij Handbrake heb ik gekozen voor 'Universal'), maar klopt het dat simpel gezegd met MakeMKV de kwaliteit het meest behouden blijft? Zijn er andere opties/software die jullie gebruiken?
Iets wat mij nog erg tegenvalt is de ondertiteling, heeft dat te maken met vobsub? Dat zag er namelijk bij beide, totaal niet uit (Een pixelige border om de ondertiteling). Wanneer ik een externe .srt toevoeg is deze wel mooi scherp. De enige oplossing hiervoor is de ondertiteling apart rippen van de dvd?
Ik hoor graag jullie tips/opmerkingen/meningen
[ Voor 5% gewijzigd door DennisZ88 op 24-08-2014 15:32 ]