Toon posts:

hoe bereken je of je gpu en mem elkaar benutten ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een asus geforce 2 gts hij draait op 210/390 nu is mijn vraag of ik wel genoeg geheugen band breete heb of dat ik over heb hoe reken je dat uit meschien kan mijn core clock nog omhoog om de mem te benutten of moet juist mijn mem hoger om de core te benutten ?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Benchmarken in zowel 16-bit en 32-bit kleur natuurlijk .. Een GTS heeft nooit teveel geheugenbandbreedtje maar (in 32-bit) altijd te kort btw, die core kun je gerust op 200MHz laten staan hoor 8-) .

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
nee als ik de core op 210 heb of op 200 heb id 3d mark 2001 score verschil

Verwijderd

neem een dagje vrij en test je gf2 op allemaal verschillende kloksnelheden, in vergelijkbare percentages.
Zo kwam ik er achter dat cpu 10% overclocken 6,5% meer snelheid gaf, core overclocken 4,5% hielp en memory 10% omhoog maar 2,5% extra gaf.
(P3 550/gf2 mx = cpu limited)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 11 juni 2001 23:07 schreef p-kemp het volgende:
neem een dagje vrij en test je gf2 op allemaal verschillende kloksnelheden, in vergelijkbare percentages.
Zo kwam ik er achter dat cpu 10% overclocken 6,5% meer snelheid gaf, core overclocken 4,5% hielp en memory 10% omhoog maar 2,5% extra gaf.
(P3 550/gf2 mx = cpu limited)
Ja zo en dan ook nog in verschillende benchmarks, want ik stel me voor dat de ene benchmark net iets meer belasting legt op de chip ipv het mem. Maar waarom wil je dat weten? Je klokt het toch gewoon beide maximaal? :P

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:05
/offtopic

resize je icon us ff

die is aso groot

This message was sent from a galaxy far, far away.

Pagina: 1