Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifisignaal om te huilen

Pagina: 1
Acties:

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik zal de situatie even schetsen.
Centraal in de keuken staat een bbox2 van Belgacom met een comfortabbonement, 30 Mbps.
In de kelder hangt een Telenet modem om digitale tv te kijken. Deze modem is verbonden met een Telenet digibox via powerlines.

Het wifi signaal dat de bbox2 uitzendt is echter om te huilen. In de keuken zelf halen we 28Mbps(gemeten via http://speedtest.telenet.be).
In de kamer ernaast(woonkamer) zakt dit echter al snel naar 5-6 Mbps. Ook op de bovenverdieping laat het signaal te wensen over.

Als oplossing hebben we getracht een sterker accespoint neer te zetten. Hiervoor is een Zyxel WAP3205V2 aangekocht. Deze kan zowel in accespoint, repeater, en client mode functioneren. Ik heb geprobeerd deze als accespoint in te stellen, verbonden met een UTP kabel naar de bbox2, maar dit signaal raakt niet veel verder. Ook heb ik geprobeerd dit apparaat in repeater mode in de woonkamer te plaatsen(gelijke ssid, wachtwoord, en kanaal). Opnieuw geen verbetering.

Ik vermoed dus dat er iets in de muren zit dat het signaal ferm verzwakt.
Een oplossing zou zijn de Zyxal WAP3205V2 in de woonkamer te plaatsen in accespoint mode mbv powerlines. Ik weet echter niet of dit mogelijk is aangezien de powerlines van Telenet reeds op het stroomnetwerk zitten.

Het afzeggen van het Belgacom abbonement en enkel met Telenet verder gaan is geen optie omwille van het Belgacom emailadres dat de huisvader wilt blijven bewaren ivm zaken.

Welke opties heb ik nog over?

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 19:36

WTM

UTP kabels trekken, powerline is zeer onbetrouwbaar. Extra accesspoint aansluiten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het afzeggen van het Belgacom abbonement en enkel met Telenet verder gaan is geen optie omwille van het Belgacom emailadres dat de huisvader wilt blijven bewaren ivm zaken.
Nog geheel los van WiFi of keuze IPS: dit is fout, gevaarlijk en MOET veranderen.

Als je bedrijfsmatig werkt met email wil je te allen tijde werken met een adres wat van jou is op een domain dat van jou is. Dus niet "mijnbedrijf@belgacom.be", maar info@mijnbedrijf.be (of .eu of .com of wat dan ook). Zolang je werkt met andermans domein loop je risico dat zij eenzijdig iets doen waardoor jouw emailadres verandert of komt te vervallen.
Daar komt bij dat je dan aanzienlijke vendor lock-in hebt zoals je nu werkt: je kunt niet normaal van ISP wijzigen. Bij een eigen domein kun je dat probleemloos doen.

Dus wederom: geef aan je vader aan dat dit slechte bedrijfsvoering is, en dat hij niet alleen vast zit aan Belgacom maar ook overgeleverd is aan hun grillen. Het is alsof je in plaats van een eigen brievenbus alle post bij de lokale Delhaize laat bezorgen...

Oslik blyat! Oslik!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-11 08:55
Wat een overdreven reactie. Je hebt gelijk dat het geen ideale situatie is maar termen als "gevaarlijk" gaan veel te ver. We zijn allemaal afhankelijk van andere bedrijven om überhaupt bedrijfsvoering uit te oefenen. Daarnaast is dit een grote en belangrijke telecomleverancier die niet de een op andere dag zal verdwijnen.

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Steven.w schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:10:
Wat een overdreven reactie. Je hebt gelijk dat het geen ideale situatie is maar termen als "gevaarlijk" gaan veel te ver. We zijn allemaal afhankelijk van andere bedrijven om überhaupt bedrijfsvoering uit te oefenen. Daarnaast is dit een grote en belangrijke telecomleverancier die niet de een op andere dag zal verdwijnen.
Vindt ik van niet. Een zakelijk mailadres wat provider afhankelijk is, is zakelijk gezien niet echt slim en kan een probleem worden bij een overstap. Indien je hiermee je geld verdient kan het dus wel als gevaarlijk worden gekwalificeerd in verband met inkomstenderving.

Seriously? Nope, not a bit...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
In wat voor type woning woon je? Zijn je muren van gewapend beton? Daar kan verklaren dat je een sterk verminderd signaal in de woonkamer en andere ruimtes krijgt.

Off topic. Ik vind het altijd onprofessioneel als een bedrijf geen email adres op zijn eigen domein heeft.

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
EricJH schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:39:
Off topic. Ik vind het altijd onprofessioneel als een bedrijf geen email adres op zijn eigen domein heeft.
Volledig akkoord maar ik heb het moeilijk om de huisvader zo ver te krijgen over te schakelen op een cloudgebaseerde oplossing. Hij werkt nu met Microsoft Outlook waarbij hij zijn volledig emailbestand heeft opgedeeld in mappen. Vervolgens wordt periodiek hiervan een update op een NAS geplaatst. Dit brengt ons echter off-topic en ik kan misschien een apparte thread opstarten hoe ik best deze lokale mappenstructuur naar een cloudoplossing kan omvormen.
EricJH schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:39:
In wat voor type woning woon je? Zijn je muren van gewapend beton?
Het betreft niet mijn eigen woning maar de volledige woonkamer is volgens de bewoners omgeven door ijzeren profielen. Is het trekken van UTP kabel echt de enige oplossing?
Pagina: 1