Toon posts:

Videokaart stuk? (AMD club 3d 7970)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezers,

Sinds mijn systeem op Windows 8.1 draait, heb ik enkele problemen.

Bij het opstarten van mijn pc, blijft mijn scherm zwart. Hij geeft aan "No-Input" en is aangesloten met een DVI kabel naar mijn videokaart. Ik heb dit probleem vaker gehad, maar na enkele keren rebooten ging het scherm toch aan. Echter sinds vandaag lukt dat niet meer.

Ik heb nu een vga kabel lopen van mijn scherm naar mijn moederbord en deze werkt wel. Hierdoor ben ik dus bang dat mijn videokaart stuk is. Hoe kan ik dit controleren?

Met voorbaad dank,

Tom

"Update":

De DVI kabel is niet stuk, aangezien deze vanaf mijn scherm naar het moederbord ook gewoon werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 12:27 ]

Verwijderd

Gaan de fans van de GPU wel draaien?
Doe de kaart overnieuw in z'n PCI-e slot en check even of de PCI-e kabels goed zitten.
Als je moederbord meerdere PCI-e sloten heeft, check ook even of ie misschien in een ander slot wel werkt.
Heb je ook al een HDMI kabel geprobeerd? Misschien dat de DVI plug gewoon niet meer werkt.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik neem aan dat je PC-e als primaire GPU hebt ingesteld in de BIOS?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

Nemesizz

Untouchable

Hij geeft aan "No-Input" en is aangesloten met een DVI kabel naar mijn videokaart. Ik heb dit probleem vaker gehad, maar na enkele keren rebooten ging het scherm toch aan. Echter sinds vandaag lukt dat niet meer.
Ik denk dan aan de voeding.
Een brakke voeding wil soms niet starten wanneer deze 'koud' is, maar als je PC een tijdje aanstaat en een paar keer reboot en dergelijke warmt de boel op en kan het zijn dat ie dan nét stabiel genoeg is om te POST'en. Vroeg of laat word het probleem erger tot dus het moment komt dat je PC niet meer wil starten (geen POST, fans en ledjes blijven het wel doen maar heb je verder niks aan).

Misschien handig om de specs van je PC te vermelden, en dus ook het merk+wattage+leeftijd van je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

I7-2600k 3,4 Ghz
Club 3d AMD Radeon HD 7970
16gb Ram
voeding: Corsair TX850

het is allemaal ongeveer 3-4 jaar oud inmiddels..

Ik zal morgen bij beter licht het moederbord en dergelijke controleren, vriendelijk bedankt voor de reacties!