Ik heb in access een programma geschreven die ook een pakbon/factuur moet kunnen maken via excel
Vanuit Access 2003 vul ik het xls-bestand met daarin, layout en rekenfuncties, vul de gegevens in, sla hem op onder een nieuwe naam, sluit het object en open hem vervolgens weer zodat de gebruiker aanpassingen kan doorvoeren.
Standaard staat er in Excel een addin die sneltoets-macro's ter beschikking stelt. (Wisselen van pakbon- factuurlayout, printen op verschillende printer, logo's er wel of niet op. etc)
E.e.a werkt, maar loop tegen het probleem op dat de addin is alleen beschikbaar is als excel open staat met een ander bestand open.
Ik gebruik nu de navolgende code:
Dim objExcelApp As Object
Dim wb As Object
Dim ws As Object
Set objExcelApp = CreateObject("Excel.Application")
Set wb = objExcelApp.Workbooks.Open("z:\pakbonnen\aa Blanco Pakbon.xls")
Set ws = wb.Sheets(1)
<< code om de sheet te vullen >>
ws.SaveAs (pb_Bestand)
wb.Close
Set wb = Nothing
Set objExcelApp = Nothing
Application.FollowHyperlink pb_Bestand, , True
Hoe zouden jullie dit stuk code gemaakt hebben?
Vanuit Access 2003 vul ik het xls-bestand met daarin, layout en rekenfuncties, vul de gegevens in, sla hem op onder een nieuwe naam, sluit het object en open hem vervolgens weer zodat de gebruiker aanpassingen kan doorvoeren.
Standaard staat er in Excel een addin die sneltoets-macro's ter beschikking stelt. (Wisselen van pakbon- factuurlayout, printen op verschillende printer, logo's er wel of niet op. etc)
E.e.a werkt, maar loop tegen het probleem op dat de addin is alleen beschikbaar is als excel open staat met een ander bestand open.
Ik gebruik nu de navolgende code:
Dim objExcelApp As Object
Dim wb As Object
Dim ws As Object
Set objExcelApp = CreateObject("Excel.Application")
Set wb = objExcelApp.Workbooks.Open("z:\pakbonnen\aa Blanco Pakbon.xls")
Set ws = wb.Sheets(1)
<< code om de sheet te vullen >>
ws.SaveAs (pb_Bestand)
wb.Close
Set wb = Nothing
Set objExcelApp = Nothing
Application.FollowHyperlink pb_Bestand, , True
Hoe zouden jullie dit stuk code gemaakt hebben?