ik een htpc aangeschaft voor het afspelen van films via xbmc.
alleen nu krijg ik het niet voor elkaar om de films welke over dts beschikken af te spelen op mijn onkyo. er blijft in mijn scherm van de onkyo pcm staan.
hierbij de configuraties:
htpc:
msi H87i moederbord
8 gb geheugen
i3 4330
reciever:
onkyo nr 414
speakers: canton moviemax 120mx 5.1
htpc aangesloten via hdmi op reciever
tv
samsung ue46C8700
wat heb ik gedaan:
xbmc al ingesteld met wasapi hdmi
windowns 7 als besturingssysteem met de nieuwste intel drivers (voor hdmi)
nu zegt mijn gevoel dat de htpc het audiosignaal niet in dts doorspeelt naar de reciever maar hoe kan ik dit veranderen? heb naar alle mogelijke instelleningen gezocht alleen krijg maar geen dts icoon op het scherm van de onkyo en ben nu bang dat het geluid niet output dts meekrijgt uit de htpc. wel heb ik de configuratie gedaan van 5.1 bij de geluidskaart van de htpc.
wat mij ook opvalt in films is dat de stemmen zacht zijn en de muziek scene's zoals muziek en explosies bijvoorbeeld keihard zijn.
als ik een film afspeel staat het volgende bij de info van de onkyo:
input: HDMI 4
multich PCM
5.1 ch 48 kHz
output
multichannel
5.1 ch

iemand een suggestie?
alleen nu krijg ik het niet voor elkaar om de films welke over dts beschikken af te spelen op mijn onkyo. er blijft in mijn scherm van de onkyo pcm staan.
hierbij de configuraties:
htpc:
msi H87i moederbord
8 gb geheugen
i3 4330
reciever:
onkyo nr 414
speakers: canton moviemax 120mx 5.1
htpc aangesloten via hdmi op reciever
tv
samsung ue46C8700
wat heb ik gedaan:
xbmc al ingesteld met wasapi hdmi
windowns 7 als besturingssysteem met de nieuwste intel drivers (voor hdmi)
nu zegt mijn gevoel dat de htpc het audiosignaal niet in dts doorspeelt naar de reciever maar hoe kan ik dit veranderen? heb naar alle mogelijke instelleningen gezocht alleen krijg maar geen dts icoon op het scherm van de onkyo en ben nu bang dat het geluid niet output dts meekrijgt uit de htpc. wel heb ik de configuratie gedaan van 5.1 bij de geluidskaart van de htpc.
wat mij ook opvalt in films is dat de stemmen zacht zijn en de muziek scene's zoals muziek en explosies bijvoorbeeld keihard zijn.
als ik een film afspeel staat het volgende bij de info van de onkyo:
input: HDMI 4
multich PCM
5.1 ch 48 kHz
output
multichannel
5.1 ch

iemand een suggestie?