Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb een jaar geleden de Acer Aspire V5-551-64456G75MAKK gekocht. Eerst deed ie het prima, maar de laatste twee maanden geeft ie steeds vaker de melding dat ie "onvoldoende geheugen" heeft als ik wat dingen naast elkaar open heb staan. Soms forceert ie dan ook het afsluiten van bepaalde dingen. Gisteren gebeurde het al toen ik +/- 10 internetpagina's open had staan: Chrome werd automatisch afgesloten.

Ik bewerk geen foto's of video's of doe andere zware taken, maar speel enkel af en toe een spel. Er zit nu 6GB RAM in. Dit leek mij voldoende, of moet ik er toch meer indrukken? Of zou het ergens anders door kunnen komen? Google en dit forum hebben me tot nu toe nog niet verder geholpen. Kunnen jullie helpen? Alvast dank.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Er is helemaal geen noodzaak om geheugen bij te prikken...
Hardwarematig denk ik dat er ook weinig zal zijn , denk eerder dat je ergens een software probleem hebt.

Maar toch eerst even open deur intrappen:
Wordt al het geheugen nog gemeld als aanwezig?

Punt 2, software:
- Controleer je processen, (taakbeheer). Ga na waar het geheugen naartoe gaat.
- Heb je afgelopen tijd twijfelachtige software gedownload?
- Virusscanners up to date?
- Ander vreemd gedrag van de PC?

[ Voor 18% gewijzigd door Swordlord op 24-08-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Geïnstalleerd geheugen: 6,00 GB (5,45 GB beschikbaar)

- Bij processen staat 8x Google Chrome, terwijl ik nu maar drie tabbladen open heb staan. De bovenste verbruikt 180MB, daarna 52, 42, 30, 20, etc. Bovendien zie ik 10x Servicehost staan. Dat lijkt me niet echt te kloppen? In totaal komt het aantal gebruikte MB's echter niet boven de 1500 uit.
- Geen vreemde software gedownload.
- Virusscanner is prima
- Laptop is af en toe sloom, verder geen rare dingen.

EDIT:

Ik ben nu de beveiligingsinformatie van mijn Norton Internet Security aan het bekijken en daar staat dat bij de meldingen die ik gisterenavond kreeg tijdens het surfen, ik mijn CPU intensief gebruikt heb. Die meldingen kreeg ik niet van Windows: gisteren stond er enkel dat er 'onvoldoende geheugen' beschikbaar was. Bij de meldingen die ik kreeg toen ik een spel speelde (FM14), staat niet dat ik mijn CPU intensief gebruikte, daar staat enkel intensief geheugen gebruik.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 11:34 ]