Beetje offtopic, maar vooruit.
Ik had exact hetzelfde probleem na een OTA update naar Kitkat 4.4 en EMUI3.0. Dit is te verhelpen (tot de volgende reboot van je G6) door naar het ProjectMenu te gaan via je dialer met code: *#*#2846579#*#* (ezelsbruggetje: *#*# BUG OK 79 #*#*). Daar kies je opie Background Setting. Daarna kies je optie "Dual Mic Setting. Als je deze op Off zet is je belkwaliteit weer ok. Echter, wanneer je telefoon uit is geweest moet je dit herhalen, want default staat deze op On.
Ik heb ondertussen de klantenservice gemaild, en hun eerste reacie was:
"De Dual Mic Settings kunnen hierbij inderdaad uw probleem verhelpen. Wanneer deze automatisch wordt uitgeschakeld kan dit te maken hebben met een software fout."
Ze hebben me dus niet begrepen, want hij wordt automatisch INgeschakeld. Dat heb ik ze gemaild.
Daarna was is het advies:
Heeft u het probleem al sinds het begin van aankoop?
Als dat niet zo is dan kan het door een bepaalde instelling komen, de update is een groot deel waardoor u dit probleem kunt hebben, meerder klanten hebben hier last van gehad.
Daarom raden wij u aan om de rollback te doen zodat u probleem opgelost wordt.
Nogmaals de juiste website voor de rollback:
http://consumer.huawei.com/nl/support/downloads/index.htm
Uiteindelijk heb ik opgegeven en de rollback naar Jelly Bean 4.3 en EMUI 2.0 uitgevoerd. Nu is de gesprekskwaliteit standaard weer goed. Wat overigens best raar is aangezien de Dual Mic setting nu gewoon op On kan blijven staan.
Het nadeel van de rollback: je krijgt elke keer als je van datanetwerk wisselt (Wifi naar 3G of andersom) weer nieuwe meldingen dat er een update naar Kitkat klaar staat. En die melding is niet uit te zetten.
Om toch nog een beetje ontopic te blijven:
Ik heb trouwens wel het idee dat ik na de rollback minder vaak last heb van meldingen dat ik te weining ruimte voor apps heb.