Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Googlelaar
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-10 19:40
Het intern geheugen van mijn Huawei loopt behoorlijk vol. Uiteraard heb ik al alle apps naar de SD kaart verplaatst (waar dit kon). Ook heb ik de cache al gewist. Nog steeds heb ik een capaciteitsprobleem. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/345lrts.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Googlelaar op 24-08-2014 09:56 ]

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:23

Soggy

vroemmmm

Eerste optie is uiteraard root en zodat je alle niet gebruikte apps kunt verwijderen. Kun of wil je dat niet, dan kun je ook de niet gebruikte apps uitschakelen onder apps beheer, alle updates verwijderen, gegevens verwijderen en uitschakelen. Vooral de google Apps vreten geheugen, alleen al het uitschakelen van chrome geeft lucht. Daarnaast is de facebook app en grootverbruiker, ik ben zelf overgestapt naar tinfoil, die verbruikt slechts 2,15 MB in tegenstelling tot de 120 die jij in je screenshot laat zien.

If it works, tweak it

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 14:24
Leeg eens het cache van facebook.
Je gaat verschieten hoeveel data er opeens beschikbaar is!

Het is verder niet mogelijk om zonder root (als dat al beschikbaar is voor de G6) om apps naar een SD-kaart te brengen.

Wat je ook kan doen is alle apps verwijderen die je niet gebruikt.
Google music, books, twitter, etc.. kan je gewoon uitschakelen om zo plaats te besparen.

• Googlelaar
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-10 19:40
Bedankt, maar is er ook een optie om de beschikbare ruimte voor apps te vergroten? Ik zie dat er bijvoorbeeld nog meer dan 700mb van de 4 GB intern geheugen nog vrij is.

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 14:24
Verder is er geen optie volgens mij om plaats te besparen.
De app naar de SD-kaart verplaatsen waar mogelijk, de overige apps opkuisen die je niet gebruikt.

Het is een zeer leuke smartphone maar dat beperkte opslagruimte is een minpunt!

• Peter1706
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik heb de G6 U00 dual sim versie 4.3 B982. Ben op zich tevreden omdat ik de vormgeving mooi vind en de camera is ook prima, maar de telefoon is erg instabiel: sommige apps (bijv. Light Flow en Notifyer staan vaak opeens 'uit' terwijl ik deze toch echt heb aangezet. Soms is de telefoon blijkbaar ook spontaan opnieuw opgestart. Lastige hiervan is dat ik dan onbereikbaar ben omdat ik dan eerst mijn pincodes moet invoeren om deze te activeren.

Hebben daar meer last van? Ervaringen? Tips?

Hoor het graag.

Verwijderd

Ik heb de huawei ascend g6 en na de software update heb kan ik bijna geen apos downloaden hij zegt dat ik geen geheugen meer heb maar heb nog 3gb intern en nog 10gb op sd kaart

Verwijderd

Hier hebben we met twee ascend g6 smartphones last van hele slechte belkwaliteit na de laatste update naar kitkat. Iemand bekend met een fix?

De partities in je opslagruimte zijn helaas niet te wijzigen, root is ook wel lastig (tijdje geleden van alles geprobeerd zonder succes). Dus de opties bestaan uit verwijderen/uitschakelen van onnodige apps. Ook hebben de meeste apps een goed werkend website, waarom niet dat gebruiken i.p.v. een app installeren.. (Bv facebook)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:55:
Hier hebben we met twee ascend g6 smartphones last van hele slechte belkwaliteit na de laatste update naar kitkat. Iemand bekend met een fix?
Beetje offtopic, maar vooruit.

Ik had exact hetzelfde probleem na een OTA update naar Kitkat 4.4 en EMUI3.0. Dit is te verhelpen (tot de volgende reboot van je G6) door naar het ProjectMenu te gaan via je dialer met code: *#*#2846579#*#* (ezelsbruggetje: *#*# BUG OK 79 #*#*). Daar kies je opie Background Setting. Daarna kies je optie "Dual Mic Setting. Als je deze op Off zet is je belkwaliteit weer ok. Echter, wanneer je telefoon uit is geweest moet je dit herhalen, want default staat deze op On.

Ik heb ondertussen de klantenservice gemaild, en hun eerste reacie was:
"De Dual Mic Settings kunnen hierbij inderdaad uw probleem verhelpen. Wanneer deze automatisch wordt uitgeschakeld kan dit te maken hebben met een software fout."
Ze hebben me dus niet begrepen, want hij wordt automatisch INgeschakeld. Dat heb ik ze gemaild.

Daarna was is het advies:
Heeft u het probleem al sinds het begin van aankoop?
Als dat niet zo is dan kan het door een bepaalde instelling komen, de update is een groot deel waardoor u dit probleem kunt hebben, meerder klanten hebben hier last van gehad.
Daarom raden wij u aan om de rollback te doen zodat u probleem opgelost wordt.
Nogmaals de juiste website voor de rollback:
http://consumer.huawei.com/nl/support/downloads/index.htm

Uiteindelijk heb ik opgegeven en de rollback naar Jelly Bean 4.3 en EMUI 2.0 uitgevoerd. Nu is de gesprekskwaliteit standaard weer goed. Wat overigens best raar is aangezien de Dual Mic setting nu gewoon op On kan blijven staan.

Het nadeel van de rollback: je krijgt elke keer als je van datanetwerk wisselt (Wifi naar 3G of andersom) weer nieuwe meldingen dat er een update naar Kitkat klaar staat. En die melding is niet uit te zetten. :(

Om toch nog een beetje ontopic te blijven:
Ik heb trouwens wel het idee dat ik na de rollback minder vaak last heb van meldingen dat ik te weining ruimte voor apps heb. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:30:
Ik had exact hetzelfde probleem na een OTA update naar Kitkat 4.4 en EMUI3.0. Dit is te verhelpen (tot de volgende reboot van je G6) door naar het ProjectMenu te gaan via je dialer met code: *#*#2846579#*#* (ezelsbruggetje: *#*# BUG OK 79 #*#*). Daar kies je opie Background Setting. Daarna kies je optie "Dual Mic Setting. Als je deze op Off zet is je belkwaliteit weer ok. Echter, wanneer je telefoon uit is geweest moet je dit herhalen, want default staat deze op On.
Dit is 'm helemaal, mijn dank is groot.
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:30:
Om toch nog een beetje ontopic te blijven:
Ik heb trouwens wel het idee dat ik na de rollback minder vaak last heb van meldingen dat ik te weining ruimte voor apps heb. :)
Na de update naar 4.4 heeft een factory reset ook geholpen, blijkbaar neemt de update toch wat mb's in beslag.

• dweulink
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04 17:40
@ Peter1706: verwijder de pincodes van je sim.
Na een spontane herstart ben je gelijk in de lucht
Pagina: 1