Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor media design studie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga aan een studie beginnen met media design en gebruik hem thuis ook veel, voor beide ga ik voornamelijk aan de slag met designen, photoshop, fotobewerking, maar ook videobewerking. Daarnaast zou ik ook nog wat games een beetje soepel willen spelen (evt op lagere instellingen) als League of Legends -liefst wel, niet heel erg nodig- maar volgens notebookcheck moet de desbetreffende videokaart dat wel aankunnen. Wat eigenlijk het belangrijkst is, is het scherm. Ik heb nu een laptop waarvan de kleurenechtheid behoorlijk afwijkt waar ik me enorm aan stoor, dus daar wil ik mij bij mijn volgende aankoop graag wat meer op focussen. Na wat research hierover kwam ik op IPS beeldschermen, maar het zoeken naar laptops met IPS beeldschermen viel helaas nogal tegen. Verder duurt mijn studie 4 jaar, dus hoop ik ook op wat durabilty voor hoe ver dat mogelijk is.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de €900-€1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het is een laptop voor mijn studie, ik ben hem dus wel veel van plan om mee te nemen. Daarom aim ik ook voor 15,6'' voor voldoende werkruimte en liever niet zwaarder dan 2,7 kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merkvoorkeuren ligt toch bij HP omdat ik hier goede ervaringen mee heb en ik de modellen over het algemeen erg mooi vind. Liever geen Lenovo aangezien ik heb vernomen dat deze vaak slechte beeldschermen hebben.

Mijn voorkeuren voor specs liggen in elk geval bij:
- Goede kleurenechtheid/kleurreproductie
- Full HD 1080p scherm
- Min. 8gb ram
- Min. 750gb ram
- i5 of i7 (liefst geen U vanwege de lagere kloksnelheden)
- Liefst geen Intel HD graphics als videokaart

Ik heb misschien wat hoge voorkeuren voor de prijs, maar ik heb gezien dat ik eigenlijk nog best wat bang voor mijn buck kan krijgen :x Ik heb zelf de volgende 2 laptops waar ik uit aan het kiezen ben, ik heb ze beide gekozen voor de specs omdat ik liever niet beperkt wil worden wanneer ik ook eventueel in de toekomst met wat zwaardere programma's wil werken, alleen weet ik niet welke laptop een goede/slechte kleurenechtheid heeft en hoe het zit met de (bouw)kwaliteit. Ik heb nu verder ook niet de grootste tech-kennis, dus zou ik graag jullie mening/advies horen en sta ik natuurlijk open voor suggesties.

Asus N56JN-CN094H
- Intel Core i7-4710HQ (2,5-3,5GHz)
- 8GB Ram
- GeForce GT 840M
- 750GB Hybrid-HDD (ik ben hier niet erg bekend mee, maar internet vertelt me dat de snelheid ligt tussen de HDD en SSD)
- 1920x1080 (Full HD 1080p)
- 2,7 kg

HP Envy 15-j190nb
- Intel Core i7-4700MQ (2,4-3,4GHz)
- 12GB Ram
- GeForce GT 840M
- 750 5400rpm HDD
- 1920x1080 (Full HD 1080p)
- 2,19 kg

De belangrijkste vraag is hier nu eigenlijk ook: weet iemand welke van de 2 een betere kleurenechtheid heeft? Of is het handiger/beter om een apart IPS beeldscherm te kopen? (Liever niet vanwege het budget, maar ik zal het meest thuis werken en dit zou dus uiteindelijk ook wel mogelijk kunnen zijn met nog wat maanden sparen)

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 07:24 ]

• jesha
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-11 13:25
HP beeldschermen staan er bekend om om mindere kwaliteit te hebben ik weet niet of ditzelfde van toepassing is op hun betere modellen maar iemand die ik ken heeft onlangs een hp van de zelfde uigaves gehaald ook met een 1080p scherm en het voelt een beetje raar aan in vergeliking met mijn beeldscherm ookal is die aan vervanging toe.