Nieuwe PC boot niet - geen beeld, geen beep

Pagina: 1
Acties:

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:28
Ik heb vandaag de volgende PC in elkaar gezet:

Moederbord
ASRock B85M Pro4

Processor
Intel Core i5 4590 / 3.3 Ghz

Geheugen
Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 16 GB : 2 x 8 GB

Voeding
Seasonic G-550

De power-LED gaat aan, de CPU koeler gaat draaien, verder gebeurt er niks. Ik krijg geen beeld. Ik krijg geen beeps. Niks.

De volgende dingen geb ik geprobeerd:
  • Andere voeding geprobeerd
  • Ander geheugen (in verschillende DIMM banken)
  • Zo kaal mogelijk systeem: alleen CPU, geheugen aangesloten
Allemaal het zelfde resultaat.

Is het mogelijk dat het BIOS de CPU niet herkent? Of is het moederbord kapot?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17

Nemesizz

Untouchable

De kans is groot dat de CPU niet herkent word.

De CPU die je hebt word pas ondersteunt vanaf BIOS versie P1.90 .

Nu springen sommige moederborden er soepeler mee overweg dan andere.
Sommige borden/BIOS start wel, maar geeft bijvoorbeeld aan dat de CPU niet compatible is of juist herkent word (kan zelf herinneren soms "Intel <unknown>" tijdens een POST gezien te hebben bij een bepaald bord).
En weer andere borden doen helemaal niks als de CPU niet gesupport word, geen beep-code helemaal niks.

Goed, er kan natuurlijk ook wat anders mis zijn, denk aan (perongeluk) kromme pinnen op het moederbord, of de pech dat het moederbord inderdaad een DOA is.

Ik zie dat je al ander geheugen hebt getest, maar probeer eens zónder geheugen, misschien dat ie dan wel gaat piepen? (schat de kans klein in, maar je weet maar nooit :P ).

Maar het grootste vermoeden blijft wel dat de CPU nog niet support word, dan moet je op een of andere manier aan een wel werkende CPU komen, BIOS flashen en dan weer omwisselen (of laten doen, sommige webshops bieden die service wel).

• juiced01
Nemesizz schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:55:Ik zie dat je al ander geheugen hebt getest, maar probeer eens zónder geheugen, misschien dat ie dan wel gaat piepen? (schat de kans klein in, maar je weet maar nooit :P ).
Klopt, werkt ook niet.

In mijn NAS-je zit een Intel Pentium G3420. Ik zal morgen eens kijken of ik die er uit kan halen. Pfff ;)

• juiced01
Update: Ik heb de Pentium uit mijn NAS er even ingezet. Hij startte meteen op! Ik heb de BIOS kunnen updaten. Morgen maar de PC opnieuw bouwen en lekker installeren!

Thanks voor de hulp!

Update 2: PC met de i5 draait nu als een zonnetje!

[ Voor 17% gewijzigd door juiced01 op 24-08-2014 12:49 ]

• Gloubpower
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2018
Ik heb precies het zelfde probleem met het zelfde moederbord en CPU. Ben blij dat ik eindelijk weet waar het probleem ligt (nu alleen een andere CPU tevoorschijn zien te halen die in dat moederbord past). :/

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is niet zozeer een probleem, maar een BIOS kwestie. Haswell refreshes zijn alleen compatible met B85/H87/Z87 bordjes na een BIOS update. Misschien kan de winkel waar je bord vandaan komt nog wat voor je betekenen.
Pagina: 1