Problemen installeren drivers AMD laptop

Pagina: 1
Acties:

• Xacky
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-01 16:52
Beste mede-tweakers,

Gisteren een laptop gekocht van een mede-tweaker. Ding werkt perfect alleen de driver van de videokaart krijg ik niet geïnstalleerd in Windows 7. Ik heb reeds Linux op een andere partitie en daar werkt alles perfect dus ik verwacht niet dat het een hardware probleem is.

Wanneer ik de geschikte drivers download via AMD krijg ik bij het installeren de melding "Install Package Failure!." Op een forum werd de tip gegeven dan maar de Catalyst beta versie te gebruiken. Alleen dat zorgt voor een zwart scherm bij mij :'(.

Specs:
CPU: I3 330M
GPU: Mobility Radeon HD 5470
MOBO: ASUSTeK Computer Inc. K52Je

Iemand ervaring met het installeren van deze drivers voor de kaart? Hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft of mij de juiste kant op kan helpen.

Dingen die ik reeds gedaan heb:
Orginele driver proberen te installeren -->> "Install Package Failure"
Beta drivers geprobeerd -->> Installeert probleemloos maar resulteert in zwart scherm zodra inlogscherm zou moeten verschijnen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-02 15:42
Mag ik dan gokken dat er origineel niet W7 op de laptop stond? Want dan kon je gewoon van de site van asus de drivers halen.

• J ten brink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:23
Kan je niet gewoon via support.asus.com de goede driver downloaden? het je weliswaar niet de nieuwste driver, maar ik denk wel dat die gewoon werkt. En levert googelen op de foutmelding niks op?

Moet toch een vaker voorkomend probleem zijn lijkt me

• Xacky
Aangezien ik altijd zelfbouw-pc's had was ik gewend direct van de AMD e.d. zelf de drivers te downloaden. Heb via de Asus website een oudere driver gedownload nu die perfect lijkt te werken.

Achteraf gezien heel logisch maar helemaal niet bij stil gestaan :/.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:52

Nemesizz

Untouchable

Moet toch een vaker voorkomend probleem zijn lijkt me
Is het ook, metname bij laptops :P

Laptop GPU's slikken regelmatig niet de driver van de chipfabrikant, maar alleen de driver van de OEM (dit geval Asus). Hoe en waarom dat perse zo is bij bepaalde laptops zie ik ook de logica niet van in, maar is wel iets wat vaak voorkomt.

Geldt overigens voor zowel AMD (Radeon) als nVidia.

Er zijn ook OEM's (fabrikanten van laptops) waar je wel gewoon de driver van de GPU fabrikant kan plukken.

• Xacky
Ik voel mezelf echt achterlijk vanwege dit draadje nu :'),.. Ik krijg Gentoo geïnstalleerd, Arch op raspberry pi, linux en Roms op mijn telefoons.

Maar over een driver voor Windows struikel ik :/. Iedereen bedankt voor de tips en les voor de volgende keer hier :P.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 18:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Drivers niet via catalyst of de nvidia tool installeren maar laten uitpakken in een map en vervolgens de installer meteen afsluiten.

Daarna in configuratiescherm -> apparaatbeheer de driver handmatig installeren. Ik blijf het zeggen, dit voorkomt 90% van de install problemen en zorgt ook nog dat al die ati/nvidia zooi je pc niet vertraagt bij het opstarten.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1