Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

PC boot niet meer, geen POST.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:

De PC:
- AMD A8 5600K
- Gigabyte F2A88XM
- 8 gig RAM
- Samsung 840 EVO ssd met OS
- HHD met bestanden

Het probleem:
**piep**
**geen POST scherm of BIOS**
**er verschijnt beeld**
**raar scherm met allemaal 'H'-letters onder elkaar**

Tot zover komt de PC.

Wat heb ik geprobeerd om het probleem te constateren?
- RAM omgewisseld en enkel bankje geprobeerd (geen verschil)
- BIOS gereset door batterij te veranderen (PC geeft bij eerste restart aan dat de BIOS is gereset)
- Alleen HHD aangesloten (geen HHHH-scherm maar error dat BOOTMGR missing is (komt omdat er geen OS op HDD staat)).
- SSD aangesloten (HHHH-scherm).

Naar mijn inzien lijkt het er dus op dat de SSD naar zijn grootjes is. Is er een manier om dit te testen? Ik heb niet veel reserveonderdelen thuis. Wat ik zelf nog raar vond is dat ik geen BIOS te zien krijg als ik alles heb losgekoppeld.

Iemand die wat met dit probleem kan of misschien een tip kan geven?
Alvast hartelijk bedankt :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
SSD even aan een andere machine hangen en zien of je hem daar kan benaderen?

Ik ga je topic wel even verplaatsen, want als je niet eens een POST ziet is het in ieder geval geen Windows probleem.

Desktop | Server | Laptop

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11 21:14
SSD als slave monteren. Dan crystaldiskinfo draaien.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Verwijderd

Topicstarter
Ok, SSD aan andere PC geknoopt. Is gewoon bereikbaar en crystaldiskinfo geeft geen meldingen. Ook nog even chkdsk gedraaid. Deze geeft ook geen rare fouten.

Dat van geen POST hoeft er trouwens niets mee te maken te hebben. Het is een UEFI dus volgens mij hoeft deze niet bereikbaar te zijn vanaf een POST. Als ik de bios reset (batterij eruit) kan ik er wel in. De SSD wordt gewoon gezien en ik zie ook niets in SATA-instellingen van UEFI.

Ik heb de PC nog geforceerd te laten booten vanaf de SSD door in de bootmanager de SSD te selecteren maar dan komt er gewoon hetzelfde scherm met een knipperende cursor met allemaal HHHH's onder elkaar.

Iemand nog een suggestie waar het mis zou kunnen gaan?

Ik zelf denk dat mijn windows gewoon om 1 of andere reden overstuur is. Omdat alle programma's aangeven dat er niets aan de hand is met de SSD ga ik denk maar een reinstall doen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Boot van een livecd of usb , met bijv linux, de rest losmaken(hd en ssd).

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Kan je HDD leeghalen of een lege HDD pakken en je SSD klonen naar de HDD en dan opstarten. Ik denk dat je SSD een klein probleempje heeft.

Kan je trouwens een screenshot neerzetten ?

[ Voor 14% gewijzigd door SRich op 25-08-2014 21:38 ]

Het grote adblocking topic

Verwijderd

Topicstarter
Booten met een livecd-tje (Damn Small Linux) kan gewoon wel. Ik heb verder geen ervaring met het klonen van images naar andere HDD's en heb op het moment ook geen overbodige harddisk liggen die ik kan gebruiken.

Wat voor probleem denk je dat de SSD kan hebben? Er is niets in de BIOS (UEFI) veranderd. 's ochtends werkte alles en savonds niet meer (ik was er zelf niet in de tussentijd dus ik weet niet of er iets is voorgevallen).

Ik kan geen screenshot van het moment dat de SSD moet booten neerzetten maar ik heb het gevisualiseerd in een plaatje:P

http://imgur.com/BKTh1Uv

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Probeer is een andere SATA kabel

Het grote adblocking topic

Pagina: 1