Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

meerdere powerline adapters

Pagina: 1
Acties:

• Alyxiss
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-11 04:52
Goedenavond,

Ik ben de aanschaf van een stel powerline adapters aan het overwegen, alleen weet ik niet of het mogelijk is om 2x hetzelfde setje te kopen (deze dus: pricewatch: TP-Link AV500 Mini Powerline Adapter Starter Kit (V1) ) en dan vervolgens 1 v/d 4 in mijn modem te stoppen en de drie andere met een pc elk in een andere kamer. kan dit? en als dit kan levert dit nog steeds een stabiele en snelle verbinding?

Mvg
Alex

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tuurlijk kan het. Maar of het stabiel en snel is...? Goede vraag, en voor veel definities van 'snel' sowieso niet.

Om te beginnen:
- Powerline stuurt data over netwerken die nooit voor data bedoeld zijn, waardoor geen enkele vorm van overdracht gegarandeerd kan worden.
- Als verbinding tot stand komt hangt snelheid af van SNR (signaalkwaliteit); Powerline maakt net zoals WiFi gebruik van OFDM en past modulatieprofiel aan aan het signaal.
- Exact hoe dat signaal-ruisverhouding zit verandert met alles wat je inplugt in je stroomnet en alles wat je ermee doet. Ik heb bij tests zelfs een meetbaar effect gezien (paar Mbps minder) bij afspelen van een HD-filmpje op Youtube op PC op zelfde stekkerblok vs PC idle 8)7 - adapterblokjes voor kerstverlichting of gewoon een stofzuiger kunnen ook funest zijn.
- Dat ding heeft 100Mbps LAN. Dat zou je verwachtingen iig mbt die '500Mbps' bij moeten stellen. Deze TP-Link setjes kunnen (net) die 100Mbps LAN saturaten bij afstanden van 5m of minder (stroomkabellengte) tussen adapters. Maar realistischer is 33-50Mbps.

Voor de prijs van vier van die adaptertjes kun je veel UTP kabel kopen en desnoods boorbitjes. Dat geeft een veel snellere, stabielere verbinding dan welk alternatief. En al wil je dat niet, dan nog zijn er snellere stabielere alternatieven (MoCA bijv).

Oslik blyat! Oslik!