Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Maximale hoeveelheid ip's TP-link router

Pagina: 1
Acties:

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Hello,

Ik ben van plan een nieuwe router te gaan aanschaffen voor de scouting. Nu vroeg ik mij af hoeveel ip adressen de TP-Link TL-WDR4300 kan uitgeven. Onze huidige modem kan er maximaal 50 uitgeven, wat soms niet genoeg is.

Weet iemand hoeveel ip's deze router uitgeeft? :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Hangt van je ip range af.

Maar de hardware moet het ook wel aankunnen.
(en je wan verbinding).

Kijk eens naar een Edge Router Lite

Abort, Retry, Quake ???

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:51

itarix

404 soul not found

Dat kun je gewoon instellen in de webinterface. Bij mijn TL_WDR3600 staat het standaard op 100. Maar zonder al te moeilijk te doen kun je 253 ips uitgeven.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Het is waarschijnlijk niet zozeer het probleem van het aantal DHCP-leases die de router kan uitgeven, maar meer het aantal simultane verbindingen. Stel een router of ap kan ongeveer 30 clients aan, als je meer wil dan moet je meerdere routers/ap's plaatsen. Als je te weinig ip-adressen beschikbaar hebt dan kun je een andere ip-range overwegen en/of je lease-tijd verkorten tot bijvoorbeeld 60 minuten :).
edit:
@Dion_B, Ik las er ook overheen het is voor de Scouting (waarschijnlijk voor het clubhuis?).

[ Voor 11% gewijzigd door Puch-Maxi op 23-08-2014 19:31 ]

My favorite programming language is solder.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als 50 niet genoeg is spreek je al niet meer over een simpele thuissituatie. Allicht handiger om te omschrijven wat er exact aan moeten komen te hangen, wat voor verkeer er overheen gaat en hoe de problemen die je nu hebt zich manifesteren (krijgt nummer 51 geen DHCP lease meer, of is er iets anders :? )

Oslik blyat! Oslik!