[iPhone] Waar gaat de rekening van mijn app aankoop naartoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluizel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-08-2023
Hoi allemaal,

Ik ben sinds vandaag de (tot nu toe tevreden) eigenaar van een 5s. Ik heb nog nooit eerder een iPhone gehad (ik kom van android) dus het duurde even voor ik alles doorhad en ingesteld had.
Lang verhaal kort: ik zag een leuke app die ik wel wilde hebben, maar die was niet gratis (ook niet duur trouwens, 89 cent). Ik drukte op het knopje kopen om te zien wat er zou gebeuren, en tot mijn grote verbazing begon hij zomaar die app te downloaden.
Nu is mijn vraag: waar gaat die rekening naartoe?

Ik heb al een aantal jaar een apple ID (ik heb een ipod nano via de webshop gekocht ooit), maar nooit eerder betalingsgegevens doorgegeven. De ipod heb ik destijds betaald met iDeal. Ik heb in itunes m'n account bekeken, en tot gek genoeg staat daar clickandbuy bij mijn betaalgegevens, met ook een accountnummer.
Ik heb zelf verder nog nooit iets met clickandbuy te maken gehad.

Is dit normaal? Krijg ik nu binnenkort een rekening op de mat? Gaat dit via m'n telefoonrekening?

Dat klinkt raar en dat is het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
ClickandBuy is een manier van bankincasso, en wordt een paar (5-10) dagen later automatisch afgeschreven van je rekening. Die dienst moet je echter wel activeren met je bank, dus jij (of iemand anders) zult dat toch ooit gedaan hebben i.c.m. je Apple ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleVis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Dit is mij ook overkomen met mijn eerste iPod Touch. Werd inderdaad van de bankrekening afgeschreven na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluizel
Ah, er kwam een verklarende e-mail binnen net. Kennelijk heb ik 8 jaar geleden zo'n account aangemaakt en er nooit meer naar omgekeken. Gek dat dat gewoon na zolang inactief te zijn nog gewoon werkt zonder me te vragen of ik het echt zeker weet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Tja, Apple controleert alleen of je een geldige betaalmethode hebt, niet hoe vaak je gebruikt maakt van ClickandBuy ;) Dat is het handige, maar ook het gevaarlijke van de App Store. Op het moment dat je bent ingelogd (wachtwoord / Touch ID) is 1 keer klikken genoeg om een aankoop te doen.

Als het echt een vergissing was, kun je bij Apple aanspraak maken op een coulanceregeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:06

InFamous

excommunicado

Wel een waarschuwing van mijn kant, Click and Buy houdt zich niet aan de Europese en Nederlandse wetgeving. Daarnaast zijn ze alleen maar in het engels bereikbaar.
Contact krijgen met hun helpdesk is bijna niet te doen.

Mijn vrouw heeft toen der tijd een app gekocht van 99 cent, zij dacht dat zij dit nog als Itunes tegoed had. Helaas ging dit dus via Click and Buy.

Dit werd 2 dagen later netjes afgeschreven en 3 dagen daarna weer teruggestort.

Vervolgens kregen wij verschillende dreig emails dat wij moesten gaan betalen en dat wij ook meteen (bij de eerste herinnering) 15 euro extra moesten betalen omdat mijn vrouw niet optijd betaald zou hebben. Terwijl de fout bij Click and Buy lag. Vervolgens werd bij de eerste herinnering haar Itunes account ook geblokkeerd voor aankopen, maar ook voor gratis apps.

Dit heeft 2 weken geduurt met mailen, bewijzen, etc. Maar ze sturen doodleuk alsnog een aanmaning of wij even 90 euro!! wilden betalen binnen 24 uur.

Uiteindelijk heb ik 99 cent overgemaakt en sindsdien is het gelukkig stil.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-09 20:04
InFamous schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 00:16:
Wel een waarschuwing van mijn kant, Click and Buy houdt zich niet aan de Europese en Nederlandse wetgeving. Daarnaast zijn ze alleen maar in het engels bereikbaar.
Contact krijgen met hun helpdesk is bijna niet te doen.

Mijn vrouw heeft toen der tijd een app gekocht van 99 cent, zij dacht dat zij dit nog als Itunes tegoed had. Helaas ging dit dus via Click and Buy.

Dit werd 2 dagen later netjes afgeschreven en 3 dagen daarna weer teruggestort.

Vervolgens kregen wij verschillende dreig emails dat wij moesten gaan betalen en dat wij ook meteen (bij de eerste herinnering) 15 euro extra moesten betalen omdat mijn vrouw niet optijd betaald zou hebben. Terwijl de fout bij Click and Buy lag. Vervolgens werd bij de eerste herinnering haar Itunes account ook geblokkeerd voor aankopen, maar ook voor gratis apps.

Dit heeft 2 weken geduurt met mailen, bewijzen, etc. Maar ze sturen doodleuk alsnog een aanmaning of wij even 90 euro!! wilden betalen binnen 24 uur.

Uiteindelijk heb ik 99 cent overgemaakt en sindsdien is het gelukkig stil.
Heb ook al eerder van zulke verhalen gehoord en op het internet gelezen.
Te gek voor woorden...

Ik doe gewoon alles via iTunes kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InFamous schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 00:16:
Het kan best een drama zijn dat zo'n bedrijf zomaar een account kan blokkeren waar je fikse investeringen in hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:06

InFamous

excommunicado

Wij normaal gesproken ook, maar het ergste is nog voordat je jouw account kan opzeggen bij Click and Buy moet je eerst 7 dagen wachten en daarna bevestigen. Dat zijn wij dus vergeten waardoor het account gewoon actief bleef.

Haar Itunes tegoed was te laag en normaal krijg je daar een melding van, alleen niet als er nog een andere rekening gekoppeld staat.

Ze heeft 1 dag na de terug betaling 4 emails gehad, allemaal dreigementen in die emails dat we snel moesten betalen dat anders het incasso bureau werd ingeschakeld en dergelijke uitspraken. Waarbij meteen een verhoging werd doorgevoerd van 15 euro administratiekosten met een betalingstermijn van 5 werkdagen.

In de 2 weken dat ik bezig ben geweest om het recht te trekken heeft Click and Buy een aanmaning gestuurd van 90 euro met een betalingstermijn van 24 uur.
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 01:19:
[...]

Het kan best een drama zijn dat zo'n bedrijf zomaar een account kan blokkeren waar je fikse investeringen in hebt gedaan.
In dit geval stond er niks boeiends op, en heb ik uiteindelijk via Apple het account weer normaal gekregen.
Click and Buy stuurt Apple een bericht dat er een schuld open staat waarna Apple het account blokkeerd, als Apple bericht terug krijgt dat de nota is betaald word het account na 72 uur weer vrijgegeven voor gebruik.

offtopic:
Het CJIB zijn lieverdjes vergeleken met Click and Buy :X

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluizel
Jeetje zeg, wat een verhalen. Gelukkig was dit een app die ik daadwerkelijk wel will hebben (een ecg-naslagwerk + cursus enzo, handig voor m'n werk) maar ik vrees de dag dat ik per ongeluk op "kopen" klik bij een écht dure app (lees: >50 euro zoals bijvoorbeeld zo'n tomtom app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:56
Yeah, die verhalen van ClickAndBuy kan ik beamen. Wat een rot bedrijf. Alleen de website van hun doet het hier al tijden niet. ( http://www.clickandbuy.com ) kreeg een tijdje terug wel een e-mail bericht dat ik al een jaar geen gebruik had gemaakt van hun account en daarom "onderhoudskosten" moet betalen.
Als uw rekening langer dan 12 maanden niet wordt gebruikt en nog een geldig saldo bevat, brengen we onderhoudskosten voor de instandhouding ervan in rekening.
Maar sinds ik dat bericht heb gekregen is hun site ook down. Dus ik kan er niet zo veel mee.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluizel
Huh onderhoudskosten? Nou dan zou ik al 8 jaar onderhoudskosten moeten betalen :') Wat een vreemde drollen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Hm, heb er zelf nooit problemen mee gehad, maar als ik dit zo lees ga ik toch maar switchen naar iTunes giftcards (primair) en creditcard (alternatief) als betaalmethode en mijn ClickandBuy account opzeggen.

edit: En de ellende is begonnen. Moest mijn geboortedatum invullen na het inloggen maar die klopte niet, en nu is m'n account geblokkeerd :+

[ Voor 25% gewijzigd door jelle. op 24-08-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 19:01
als ik jou was zou ik zo snel mogelijk clickandbuy idd verwijderen van je account en niks meer met die lui doen. zoals hier al eerder word aangegeven zodra er een betaling verkeerd krijg je 10a15 euro boven op het bedrag en word je Apple id geblokkeerd net zolang tot je het bedrag betaald hebt.
heb tijdje voor Apple op de helpdesk gezeten en kreeg bijna dagelijks klachten over dit soort geintjes.

gewoon iTunes giftcard gebruiken mocht je nog meer apps willen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluizel
Bluedevil schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:34:
als ik jou was zou ik zo snel mogelijk clickandbuy idd verwijderen van je account en niks meer met die lui doen. zoals hier al eerder word aangegeven zodra er een betaling verkeerd krijg je 10a15 euro boven op het bedrag en word je Apple id geblokkeerd net zolang tot je het bedrag betaald hebt.
heb tijdje voor Apple op de helpdesk gezeten en kreeg bijna dagelijks klachten over dit soort geintjes.

gewoon iTunes giftcard gebruiken mocht je nog meer apps willen kopen
Yes, heb ik gelijk maar even gedaan. Tnx voor het advies (ook de anderen trouwens, die horrorverhalen gaven me bijna kippevel). Zelfs mijn creditcard heeft nog betere voorwaarden dan clickandbuy :')

[ Voor 4% gewijzigd door Pluizel op 24-08-2014 22:07 ]

Pagina: 1