Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe port forwarden op KPN experiabox en TP-link Archer C2.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag port forwarden. Mijn netwerkopstelling is als volgt:

KPN Experiabox ZTE H220N ->
Router: Archer C2 AC750 ->
PC/laptops.

Ik heb de router aangesloten vanwege betere WIFI en meer opties om dingen in te stellen.

Nu wil ik dus port forwarden doen.
Ik heb het volgende gedaan op de Experiabox: DHCP Binding gemaakt voor de WAN-poort op de Archer C2.
DMZ host aangezet voor dat IP-adres (192.168.2.250).

Als ik dan in de configuratie kijk van de Archer C2 heeft de WAN-poort inderdaad dat IP-adres opgepakt en het internet werkt ook goed.

In de Archer C2 stel ik een poort in (bijv: 2004). Daar het IP-adres ingevuld van de desbetreffende PC.
Vervolgens controleer ik via: www.canyouseeme.org en zie ik dat poort nog niet open staat.

Mis ik nog iets? Doe ik iets fout?

• hahaha2223
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-11 11:44
portforwarden door 2 routers heen is heel lastig, kan je niet gewoon je serverrende apparaat op je experiabox aansluiten??

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11 22:23
Hey Slish, als je dit echt wilt, vast IP voor je TPLINK instelen in de Experiabox, DMZ dat IP op de experiabox, (alle poorten open) richting je router. ;) Dan portforwarden op de TPLINK zoals je gewend bent.

Klaar

Verwijderd

Topicstarter
supayoshi schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:09:
Hey Slish, als je dit echt wilt, vast IP voor je TPLINK instelen in de Experiabox, DMZ dat IP op de experiabox, (alle poorten open) richting je router. ;) Dan portforwarden op de TPLINK zoals je gewend bent.

Klaar
Hey bedankt voor je antwoord.
Dat is precies wat ik gedaan heb in het voorbeeld wat ik hierboven beschreef, werkt blijkbaar niet :(

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11 22:23
Experiabox V8? Die heeft problemen met een niet werkende DMZ,
portforward dan gewoon poort 1 tot 65000 naar dat IP.

[ Voor 36% gewijzigd door supayoshi op 24-08-2014 23:48 ]

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Voor zover ik weet - heeft de Arcadyan VGV 7519 (a.k.a. ExperiaBox v8) nooit problemen gehad met DMZ en portforwarding. Tevens zijn alle problemen opgelost sinds de laatste update voor deze modem. En die laatste update dateert van April 2014 ;).

@TS, Welke firmware heb je momenteel? Om de laatste update(s) binnen te halen ben je genoodzaakt om een reset uit te voeren via de interface (http://192.168.2.254) of via het reset knopje achterop het modem middels een pincet o.i.d. :)
supayoshi schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:47:
Experiabox V8? Die heeft problemen met een niet werkende DMZ,
portforward dan gewoon poort 1 tot 65000 naar dat IP.
Pagina: 1