Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gigabyte P35G v2 kopen (evt. in Duitsland) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-11 11:53
Wat ga je met je laptop doen?
Eigenlijk een hoop: naast de standaard zaken als internetten, mailen, beetje YouTube kijken, ook zaken als gamen en ook wat 3d ontwerpen. Qua gamen wil ik dan wel de nieuwste spellen kunnen spelen op Full HD en minimaal op medium/high.

Wat is je budget?
€1000 - €1500
(Suggesties buiten dit budget zijn ook welkom)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dat ben ik op zich wel van plan, maar ik hoef geen ultrabook. Het moet mee te nemen zijn, maar ik hoef er niet mee op schoot te kunnen werken ofzo, maar dun en licht is zeker welkom.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, totaal niet (zolang ik wel Windows heb).

Hierboven staat ongeveer hetzelfde als ik in een ouder topic heb gezet (maar hier heeft niemand op gereageerd :( ).
Laptop voor studie en gamen

Is het nu wat later en heb ik nog steeds niet besloten welke laptop ik zal kopen, maar ik heb nu wel een aantal alternatieven. Zoals uit de titel blijkt: de Gigabyte P35G v2.
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=5033#kf
De laptop lijkt me best goed te voldoen aan mijn eisen (wel nog een Crucial MX100 SSD erin gooien), maar de laptop is niet beschikbaar in Nederland. :(
De laptop is wel beschikbaar in Duitsland:
http://www.alternate.de/G...book/html/product/1139214?
Ik vrees alleen dat het hier om een qwertz toetsenbord gaat in plaats van een qwerty toetsenbord (het wordt niet op de site vermeld).

Weet iemand van jullie een manier om deze laptop alsnog te kunnen kopen?
Of hebben jullie nog suggesties van andere laptops?

Ik zat zelf nog te denken aan de MSI GS60 2PC-265NL:
pricewatch: MSI GS60 2PC-265NL
Deze vond ik zelf alleen wel een beetje duur.
Is het anders misschien waard om op deze te wachten?
nieuws: Acer komt met high-end laptopserie Nitro
Het schijnt echter dat Acer niet echt bekend staat om hun goede kwaliteit op het gebied van laptops (iemand recente ervaring met Acer?).

Hopelijk heeft er iemand nog suggesties of ideeën.

• hahaha2223
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-11 11:44
acer is een beetje troep ja,
de msi laptop is zeker zijn geld waard, buiten de gs serie is een ge serie ook portable.
je kan natuurlijk altijd ook even marktplaats raadplegen.

• RichardQG
De ge serie van MSI is ongeveer 4 cm dik en dat vind ik toch net iets te lomp voor een laptop die ik vrij vaak mee moet nemen. De MSI GS60 en de Gigabyte P35G zijn dan perfect (allebei 2 cm en 2 kg), maar de ene is niet goed verkrijgbaar en de andere ligt toch wel net boven mijn (toch wel erg ruime) budget.

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
MSI heeft nog last voor hitte problemen.
http://www.notebookcheck....book-Review.118569.0.html

En de gigabyte is nogal lastig te krijgen in Nederland, laat staan met een US int. toetsenbord ipv UK of QWERTZ

Wat nog wel een aanrader is, als je een 17" niet te groot vindt. (MSI barebone), deze komt waarschijnlijk ook binnenkort in Nederland.
http://www.medion.com/gb/...3-md98795-30017365a1.html

Acer staat misschien bekend om zijn goedkope en plasticen modellen, maar hun high-end line ziet er meestal wel aardig uit. Ik heb zelf nooit een Acer gehad.

15" Aspire V Nitro7-591GNX.MQLEG.004
Windows 8.1 - Intel Core i7 (i7 - 4710HQ, 2,50 GHz, 6 MB) - 39,6 cm (15,6 Zoll) LED - 16:9 HD - LCD - ComfyView - NVIDIA GeForce GTX 860M Bis zu 2 GB - 16 GB DDR3L SDRAM - 1 TB Serial ATA - Nein - Gewicht 2,40 kg

17" Aspire V Nitro7-791GNX.MQREV.002
Windows 8.1 - Intel Core i7 (i7 - 4710HQ, 2.50 GHz, 6 MB) - 43.9 cm (17.3") LED - 16:9 Full HD - Active Matrix TFT Colour LCD - ComfyView - NVIDIA GeForce GTX 860M Up to 2 GB - 16 GB DDR3L SDRAM - 1 TB Serial ATA - Blu - ray Writer - Weight (Approximate) 3 kg

• RichardQG
De msi waar jij naar verwees was de 3k edition met een zwaardere videokaart (gtx 870 i.p.v de gtx 860) en is dus eigenlijk een ander model.
Een ander model met dezelfde specificaties werd wel goed beoordeeld (4,5 sterren):
pricewatch: MSI GS60 2PC-016NL

Verder vind ik 17 inch net te groot om mee te nemen. 15 inch is dan perfect voor mij.

Aangezien ik wel binnen redelijk korte termijn een laptop wil, weet ik niet of ik moet wachten op de Acer die pas in oktober te koop is (en het is volgens mij niet eens zeker dat die naar Nederland komt).

• duk3n
Klopt, maar het gaat om het chassis, tuurlijk verstookt de 860m minder wattage, 100W vs 75W (25% verschil). maar ben benieuwd. Lees ook eens andere reviews
http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/msi-gs60-ghost
RichardQG schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:21:
[...]

De msi waar jij naar verwees was de 3k edition met een zwaardere videokaart (gtx 870 i.p.v de gtx 860) en is dus eigenlijk een ander model.
Een ander model met dezelfde specificaties werd wel goed beoordeeld (4,5 sterren):
pricewatch: MSI GS60 2PC-016NL

Verwijderd

Ik heb nnaar deze laptop zitten kijken..
Is ook duits, en helemaal configureerbaar qua toetsenbord en wat je zelf wil..
http://mysn.eu/xmg-c504

Is gebasseerd of al dan niet dezelfde als de gigabyte

• RichardQG
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:05:
Ik heb nnaar deze laptop zitten kijken..
Is ook duits, en helemaal configureerbaar qua toetsenbord en wat je zelf wil..
http://mysn.eu/xmg-c504

Is gebasseerd of al dan niet dezelfde als de gigabyte
Dat lijkt inderdaad dezelfde laptop. Ik heb dan de volgende configuratie geselecteerd:

Display
39,6 cm (15.6") Full-HD (1920*1080) Matte AHVA/IPS display - currently not available

Graphics card
NVIDIA GeForce GTX 860M 4096MB GDDR5

Processor
Intel Core i7-4710HQ - 2,50 - 3,50GHz 6MB 47W

Memory
8GB (1x8192MB) SO-DIMM DDR3 RAM 1600MHz Crucial

mSATA Drive 1
No SSD

mSATA Drive 2
No second SSD

Hard Drive
No Hard Drive

Optical Drive
DVD Burner Ultra-Slim

WIFI Card
Intel Dual Band Wireless-AC 7620 (with Bluetooth)

Keyboard
Blacklit Keyboard U.S. International

Warranty
Standard Warranty

Operating System
No Operating System

PRICE AS CONFIGURED: €1,246.00

Dan wilde ik daarnaast de volgende producten los kopen (dat scheelt weer bijna €100):

pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit

pricewatch: Crucial MX100 256GB

pricewatch: Hitachi Travelstar 7K1000, 1TB
(Ik heb geen idee of dit een goede HDD is, maar het lijkt mij wel acceptabel.)

Dan wordt het dus deze laptop of de MSI (die wel €100-150 duurder is, maar wel dunner/lichter).
Weten jullie of deze twee de GTX 860M Maxwell of Kepler hebben?

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:03
Die ssd moet je vervangen voor een msata variant. Je kan niet zowel de hitachi hdd alswel de ssd schijf in de laptop hangen. Dit kan alleen als je de dvd speler eruit haalt en daar 1 van de 2 schijven in plaatst.

• Richenelk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 22:55
De C504 is een Maxwell.
Ik heb de 14 inch besteld, de C404.

• RichardQG
Gkomega schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:25:
Die ssd moet je vervangen voor een msata variant. Je kan niet zowel de hitachi hdd alswel de ssd schijf in de laptop hangen. Dit kan alleen als je de dvd speler eruit haalt en daar 1 van de 2 schijven in plaatst.
Dat was een beetje dom van mij, bedankt dat je me erop wijst :)
Dan vervang ik die door deze SSD ook van Crucial:
pricewatch: Crucial M500 mSata 240GB
Richenelk schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:59:
De C504 is een Maxwell.
Ik heb de 14 inch besteld, de C404.
Oké, nice!

Even nog een vraagje: kun je de laptop (makkelijk) openschroeven en ook zonder dat je hierbij garantie verliest of iets dergelijks, want dan bestel ik de HDD en SSD natuurlijk gewoon al in de laptop (alleen dat is dan wel weer 50 ekkies duurder :-( )

[ Voor 0% gewijzigd door RichardQG op 14-09-2014 22:35 . Reden: Spelling ]

• Richenelk
Ik krijg de laptop naar verwachting deze week binnen!

De laptop zelf kan je makkelijk openschroeven maar ik denk dat als je de ventilator eraf schroeft, dat je garantie dan verliest.

• RichardQG
Richenelk schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:27:
Ik krijg de laptop naar verwachting deze week binnen!

De laptop zelf kan je makkelijk openschroeven maar ik denk dat als je de ventilator eraf schroeft, dat je garantie dan verliest.
Ik was niet van plan de ventilator eraf te schroeven, maar je kan er dus makkelijk een hardeschijf en SSD in stoppen zonder verlies van garantie? Dat is namelijk het enige wat ik dan apart zou willen bestellen.

• Richenelk
Dat kan!
Ik heb de laptop vandaag binnen gekregen.

• duk3n
Hallo Richenelk,

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met Mysn.eu en de laptop die je hebt gekocht.
Hoe is de bouwkwaliteit van van de laptop, heb je zelf nog onderdelen ingebouwd en kon je daar makkelijk bij en had dat nog gevolgen voor de garantie (moest je een sticker verbreken ofzo ?)

Mocht je tijd hebben, kan je misschien een screenshot maken van de temperatuur van je laptop onder load, is toch het meest heikele punt bij dit soort laptops.

Zelf zit ik nog te denken over een C504 of een C704 als deze binnenkort uitkomt.

Dank alvast

• Richenelk
Ik had een order openstaan van de C504 maar, omdat er problemen waren met de behuizing heb ik mijn order omgezet in een C404.
Toen ik deze had besteld had ik de laptop binnen 8 dagen in huis.

De bouwkwaliteit is stevig maar het ziet er goedkoop uit(plastic).
Verder ziet de laptop er strak uit en heel erg dun.

Ik heb zelf enkel een Samsung EVO 256 GB SSD in gebouwd(geen mSATA, deze volgt nog).
Het inbouwen is heel makkelijk op de 15 schroefjes die je eruit moet halen na.
Maar zodra de onderkant eraf is kan je overal bij.
Ik heb geen garantie stickers gezien bij het inbouwen van de SSD maar ik vermoed dat er wel stickers bij de CPU en GPU zitten(had hier al iets over gezien in een disassembly)

Een screenshot van de temp volgt nog wanneer ik tijd heb aangezien ik het druk heb met school.
De laptop zelf is muisstil(je hoort de laptop niet) tijdens office gebruik maar zodra je gaat gamen of zware taken uitvoert kan de laptop wel een hoop geluid produceren.
Ik speel bijvoorbeeld CS:GO alles op high op 160 FPS en dan blaast dat ding maar ik gebruik een tool van Geforce om de FPS vast te zetten op 60 FPS zodat de laptop was rustiger is.
Een headset is wel echt nodig als je bijvoorbeeld battlefield 4 zou gaan spelen op een hoge setting zodat je geen tot weinig last hebt van het geluid.

Ik zelf gebruik de laptop vooral voor school en ben er ook zeer tevreden mee.
Pagina: 1