Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De beste tablets verkrijgbaar in nederland zonder import

Pagina: 1
Acties:
  • 1.666 views

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 14:19
De markt is momenteel overspoeld met verschillende tablets en er is soms zoveel keus dat je niet meer weet wat je moet nemen. Het doel van deze topic is uit de verschillende tablets de beste(n) eruit te selecteren voor elke prijsrange zodat het kiezen van een tablet een stuk gemakkelijker wordt. Ook voor de leek die niet veel van hardware afweet.

Dit wordt dus een soort van BBG voor tablets. Tablets die geimporteerd moeten worden laat ik graag buiten beschouwing. Mensen die tablets importeren weten ook hun hardware.

Hierbij start ik met tablets <€100

[BBG] Tablets < 100 euro

Op 100 euro is Lenovo S5000 de koning.
pricewatch: Lenovo S5000 Zilver

soc: Mediatek M8125 Quadcore A7
scherm: 1280x800
Opslag: 16 GB
Ram: 1 GB
Uithouding: 8+ uur wifi surfen / 6+ uur video
Gewicht: 246g

Lichtgewicht tablet met prima scherm, soc, opslag en accuduur voor <100 euro.
Concurrenten rond die prijs hebben veelal maar 8 GB opslag, waarbij zelfs in dat geval de overige specs in vergelijking nog steeds tegenvallen tov deze lenovo.

Tablets die wel met 16 GB uitgerust zijn hebben een slechter scherm en/of soc.

[BBG] Tablets < 150 euro

Hier hebben we twee versies. Een kleine en een grote tablet resp. <8,4 inch en >9 inch

<8,4 inch
De asus memo pad 7. Dit is de 3e versie en niet te verwarren met v2. Deze tablet heeft een upgrade gekregen van MT8125 van mediatek naar een Z3745 bay trail van intel en veegt de vloer aan met elk ander tablet van ~150 euro wat betreft prestatie. De chip is zelfs sneller dan de snapdragon 600 in de nexus7(2013) welke toch veel duurder is. Wel is bespaard op de camera en is deze tablet dus minder goed voor mensen die ook graag foto's/selfies en andere opnames maken.

soc: Intel Atom Z3745
Uithouding: 9 uur wifi surfen
Gewicht: 295g

>9 inch
Voor de beste scherm moeten we bij de archos 97b platinum zijn. Dit is de beste tablet van 9,7 inch met een resolutie van 2048x1536. De rockchip rk3188 is redelijk en de tablet is ondanks de 8gb geheugen uitbreidbaar met micro-sd.

soc: Rockchip RK3188
scherm: 2048 x 1536
Opslag: 8 GB (uitbreidbaar)
Ram: 2 GB
Uithouding: 7 uur wifi surfen
Gewicht: 650g

[BBG] Tablets < 200 euro

Geen compromis, snelle bay trail in combinatie met een full hd scherm van acer

soc: Intel Atom Z3745
scherm: 1920x1200
Uithouding: 7,5 uur video
Gewicht: 360g

Bent u meer van gamen en mag het scherm ook minder omdat u op 7/8 inch toch niet veel verschil ziet, dan is de tegra note wellicht iets. Met een tegra 4 ingebouwd op 1280x800 resolutie, is het een heel krachtige game tablet.

soc: Tegra 4
Uithouding: 10 uur video
Gewicht: 320g

[BBG] Tablets < 250 euro

<8,4 inch
Een jaar geleden was de nexus 7 nog de benchmark voor tablets <250 euro, inmiddels is deze op alle fronten voorbijgestreefd door de samsung galaxy tab pro 8.4.
Deze heeft zowel een betere scherm als een betere soc en staat nu aan de top van <250 euro tablets.

soc: qualcomm snapdragon 800
scherm: 2560x1600
Uithouding: 12 uur video
Gewicht: 331g

>9 inch
De gigaset is meldingswaardig omdat deze tablet dezelfde highend specs biedt als veel duurdere asus transformers met tegra 4 en 2560x1600 resolutie voor een fractie van de prijs.

soc: nVidia Tegra 4
Uithouding: 8 uur video
Gewicht: 590g

[BBG] Tablets < 300 euro

De Nvidia Shield tablet is onomstreden, de snelste tablet van dit moment. Voorlopig de enige tegra k1 tablet op de nederlandse markt.

soc: nVidia tegra K1
scherm: 1920x1200
Uithouding: 4 uur gaming, 6,5 uur video up to 10 uur wifi surfen
Gewicht: 390g

Voor tekstverwerken is er de asus transformer pad met een toetsenbord.

[BBG] Tablets < 350 euro

De tablets worden vanaf dit segment niet echt meer sneller, maar krijgen bijvoorbeeld wel meer features of zijn van betere kwaliteit.

De samsung galaxy tab pro 10 heeft een big.Little octa core met 2560x1600 resolutie scherm. Indrukwekkende specs op papier.

soc: Samsung Exynos 5 Octa
Uithouding: 10 uur video
Gewicht: 469g

[BBG] Overige tablets die een mention verdienen

De asus transformer pad is een tegra 4 tablet met goede bouwkwaliteit en een toetsenbord.

De galaxy tab s heeft in tegenstelling tot de tab pro een amoled scherm.

De xperia z2 tablet is waterdicht en beschikt over een snapdragon 801 die iets sneller is dan de snapdragon 800.

De Ipad air heeft geen introductie nodig:
pricewatch: Apple iPad Air WiFi 16GB Zilver

pricewatch: Microsoft Surface Pro 64GB Zwart

pricewatch: HP Omni 10 5600eg

pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK023H Zwart

pricewatch: Microsoft Surface 2 32GB Zwart

galaxy tab s heeft een amoled scherm

galaxy tabpro 12 is met 12,2 inch groter dan de meeste andere tablets.

Lenovo miix 2 10 heeft full hd scherm met bay trail soc en toetsenbord dock.

Met de surface pro 3 heeft microsoft een macbook air concurrent neergezet. Alles is highend, maar de prijs die erbij hoort dus ook.

[ Voor 30% gewijzigd door bladerash op 03-09-2014 22:29 . Reden: update ]

Verwijderd

Vind dit soort topic nutenloos aangezien je Android en w8.1 door elkaar haalt je had ook een paar Ipads kunnen plaatsen ;) die passen er ook tussen ( je hebt ze er snel bij geplaats zonder uitleg )

En je mist een hoop goede tablets zoals een paar Lenovo's die erg goed draaien uit ervaring , Sony Lg hebben ook zogoed als kale Android dus bloed snel , ik hoop dat je dat nog gaat verranderen ;) niet iedereen is een tweaker hier dus de skin die er stock op staat moet goed zijn en dat is Samsung niet :(

En de Mediatek 8121 draait beter dan de Rockchip 3188 , en is zuiniger ;) dus in praktijk is het anders dan op papier , en optimalisatie maak ook een groot verschil dat zijn de goedkopere tablets meestal niet goed , Archos heeft hier las van mer de rockchip socs :( slaat op je 100euro tablets

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 18:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:17:
Vind dit soort topic nutenloos aangezien je Android en w8.1 door elkaar haalt je had ook een paar Ipads kunnen plaatsen ;) en een tablet met een betere soc is niet gelijk beter optimalisatie maakt een groot verschil ;)

En Mediatek draait beter is dan Rockship , de Mediatek 8121 draait beter dan de Rockchip 3188 , en is zuiniger uit ervaring ;)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:09

Onbekend

...

Je vergelijkt nu alle tablets met elkaar, zonder naar specifieke eigenschappen te kijken.
Schermgrootte en resolutie is daar een punt van, maar ook bijvoorbeeld de accuduur en kwaliteit van het touchscherm zou je toch ook in overweging moeten nemen.

Voor de tablets die niet in de lijst zijn opgenoemd lijkt het nu net of fabrikanten die niet met hun prijs gaan zakken, ze net zo goed hun tablet uit de schappen kunnen halen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Los van de bovenstaande terechte kritiek vind ik dit wel een interessant, gezien het enige echte budgettablets-topic importtablets betreft en niet iedereen daar goesting in heeft.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• bladerash
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:17:
Vind dit soort topic nuttenloos aangezien je Android en w8.1 door elkaar haalt je had ook een paar Ipads kunnen plaatsen ;) die passen er ook tussen ( je hebt ze er snel bij geplaats zonder uitleg )

En je mist een hoop goede tablets zoals een paar Lenovo's die erg goed draaien uit ervaring , Sony Lg hebben ook zogoed als kale Android dus bloed snel , ik hoop dat je dat nog gaat verranderen ;) niet iedereen is een tweaker hier dus de skin die er stock op staat moet goed zijn en dat is Samsung niet :(

En de Mediatek 8121 draait beter dan de Rockchip 3188 , en is zuiniger ;) dus in praktijk is het anders dan op papier , en optimalisatie maak ook een groot verschil dat zijn de goedkopere tablets meestal niet goed , Archos heeft hier las van mer de rockchip socs :( slaat op je 100euro tablets
Dank je voor je kritiek, de bedoeling was eigenlijk helemaal geen vergelijking. Maar gewoon de beste neer te zetten voor één prijsrange, voor budget gelimiteerde tablets was dat moeilijker omdat er tradeoffs moeten worden gemaakt, je kiest iets afhankelijk van wat je belangrijk vindt.

Maar ik ben het met je eens dat dit eigenlijk niet zo overzichtelijk is. Dit is m'n eerste draft en ik moet nog het één en ander aanpassen, die tijd ga ik er nog wel insteken.

De enige lenovo die mogelijk in aanmerking komt is pricewatch: Lenovo IdeaPad A8-50 (59407825) Blauw , maar deze valt net buiten 100 euro en op 150 euro, kan hij niet concurreren met de bay trail asus. De andere lenovo's tot 200 euro krijgen dezelfde mediatek met een 1280x800 scherm, zowel de acer als de tegra note zijn dan beter. Lenovo wint het alleen op batterijduur.
pricewatch: Lenovo IdeaTab Yoga 10 16GB Wifi Zilver

Van sony heb ik de Z2 opgenomen, de Z1 met snapdragon 600 lijkt me echter niet beter dan de samsung galaxy tab pro met exynos octa voor 350 euro.
De LG's met de snapdragon 400/600 halen het om die redenen ook niet als je voor dezelfde prijs bay trail/tegra 4 en/of full-hd scherm kunt krijgen.

Ik heb thuis de asus memo pad HD7 en de archos gamepad 2. De archos gamepad 2 is duidelijk sneller en in batterijduur scheelt het niet zoveel.. De HD7 houdt het misschien een uur langer vol, maar op de archos gamepad 2 game ik meer.
Onbekend:
Je vergelijkt nu alle tablets met elkaar, zonder naar specifieke eigenschappen te kijken.
Schermgrootte en resolutie is daar een punt van, maar ook bijvoorbeeld de accuduur en kwaliteit van het touchscherm zou je toch ook in overweging moeten nemen.

Voor de tablets die niet in de lijst zijn opgenoemd lijkt het nu net of fabrikanten die niet met hun prijs gaan zakken, ze net zo goed hun tablet uit de schappen kunnen halen.
De accuduur is 6 uur minimaal voor de goedkoopste tablets, de duurdere houden het wat langer uit. Kwaliteit van het touchscherm neemt ook toe met de prijs, je krijgt nou eenmaal waarvoor je betaalt.

Lenovo heeft daarnaast wel weer tablets die het heel lang uithouden, een goed punt voor een update.

Wat mij betreft halen sommige fabrikanten een aantal tablets gelijk uit de schappen.
Ik zie bijvoorbeeld niet wie er een samsung tab4 7.0 / 10.1 zou willen kopen, als je daar de asus memopad 7 en de gigaset QV1030 respectievelijk tegenover hebt staan voor een lagere prijs.

Maar nogmaals mensen, dank u voor de kritiek. Ik moet idd nog op een aantal punten dingen aanpassen en als er andere zijn die updates bij willen houden of mee wilt schrijven/denken dan ben u welkom om dat te doen.

• bladerash
Badump

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Op basis waarvan bepaal je wat de beste keuze is? Het blijft echt een persoonlijke voorkeur. Modellen veranderen zeer snel en er zijn aardig wat verschillende soorten tablets. Neem dan een voorbeeld aan Tweakers, elke maand een bepaalde categorie nemen en daar een aantal subcategorieën in definiëren op bijvoorbeeld prijs of functionaliteit. Dus in Oktober de Windows 8.1 tablets en dan kijken naar bijvoorbeeld een basis tablet voor snel wat informatie opzoeken of een game tablet of wellicht zelfs een desktop vervanger. En dan eerst een maand lang input vanuit de community en dan pas een beslissing nemen.

Dit topic is nu niks anders dan jij die even vertelt wat jij het beste vind zonder echt goede argumentatie. Waarde van de informatie is daardoor zeer gering. En het constant bij houden is ook niet te doen waardoor informatie veel te snel verouderd is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

eens met bovenstaande dingen, ook lijkt er eigenlijk geen rekening gehouden te zijn met dingen zoals schermkwaliteit, wat veel meer is dan welke resolutie, bouwkwaliteit, aansluitingen en wat de tablet doet met zijn hardware. Dankzij de skin van Samsung voelt zelfs een high-end tablet nog niet echt lekker soepel.

People as things, that’s where it starts.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aangezien dit topic in het Android gedeelte van het tablet hoekje zit, zou je dan het overzicht niet moeten beperken tot tablets die enkel op Android draaien? Dus alles wat niet Android is hoort hier eigenlijk niet thuis?

Testing, one, two ...

• bladerash
Tsurany schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:35:
Op basis waarvan bepaal je wat de beste keuze is? Het blijft echt een persoonlijke voorkeur.
Als tablets over het spectrum min of meer gelijkwaardige specs hebben, dan is het een kwestie van persoonlijke voorkeur. Dat hebben ze helaas niet. Voor dezelfde prijs kan je een tablet uitkiezen die over het geheel genomen beter is uitgerust zonder daar op bepaalde punten echt voor moet inboeten tov een andere tablet. Dan heb je dus beter bang voor buck. De keuze die ik maak, is dus op basis van beste bang voor buck.

Neem bijvoorbeeld de 100 euro tablet lenovo, die heb ik vergeleken met alle andere tablets tot 100 euro.
Als je het bijvoorbeeld houdt bij 16 GB opslag, heb je alleen nog keuze uit Acer B1-710/720, Kobo Arc en Trekstor. De Acer B1-710 heeft ook een mediatek, maar is een dual core. De B1-720 heeft een oude intel clover trail atom, Kobo Arc en de Trekstor hebben beide een TI OMAP dual core wat nog op 45nm is gebakken. In vergelijking heeft de lenovo een mediatek MT8125 quad core die dus ruim sneller en/of zuiniger zijn dan de rest. Wat betreft scherm hebben de acers 1024x600. De rest hebben 1280x800, hetzelfde als de Lenovo dus. Nu kan je wel zeggen dat de resolutie niet alles is, maar korrelig tekst is wel het eerste wat je ziet. Daarnaast moet je sowieso geen hoogvliegers verwachten voor 100 euro.

Laat je ook 8 GB tablets toe tot de selectie, dan kunnen de voornaamste verschillen alleen nog zitten in de batterij duur en/of snellere chip. Er is geen tablet met een mooiere scherm voor die prijs.
Kijk je naar batterij duur, dan houdt de asus memopad HD7 het iets langer uit (~30min extra) voor de rest zijn de specs hetzelfde, je hebt alleen wel maar 8 GB aan flash.
Kijk je naar snelheid, dan is de Archos 80b Platinum iets sneller met een rockchip RK3188, maar die vreet de batterij veel sneller leeg. 6 uur wifi / 3-4 uur video . Daarnaast krijg je ook een slechtere scherm van 1024x 768 en uiteraard ook maar de helft van de flash opslag.

Hieruit kan je zeggen dat de Lenovo gewoon de allround best specs heeft voor 100 euro. Als je kijkt naar chip, scherm, batterij en opslag bij elkaar genomen.

Zo heb ik ook de rest ook bepaald. Maar uiteraard, als je iets vindt dat wat volgens jou een hogere bang voor buck gehalte heeft, mag je dat melden. Graag zelfs.. Open discussie.. Dat geldt overigens ook voor de andere modellen.
Modellen veranderen zeer snel en er zijn aardig wat verschillende soorten tablets. Neem dan een voorbeeld aan Tweakers, elke maand een bepaalde categorie nemen en daar een aantal subcategorieën in definiëren op bijvoorbeeld prijs of functionaliteit. Dus in Oktober de Windows 8.1 tablets en dan kijken naar bijvoorbeeld een basis tablet voor snel wat informatie opzoeken of een game tablet of wellicht zelfs een desktop vervanger. En dan eerst een maand lang input vanuit de community en dan pas een beslissing nemen.
Dat kan ook natuurlijk, maar dat kan zelfs nu al. Als de community een model ziet waarvan hij/zij vindt dat het erbij hoort, bent u welkom om dat te melden en dan graag met reden waarom. Ook nieuwe modellen.
Dit topic is nu niks anders dan jij die even vertelt wat jij het beste vind zonder echt goede argumentatie. Waarde van de informatie is daardoor zeer gering. En het constant bij houden is ook niet te doen waardoor informatie veel te snel verouderd is.
Ik heb de door mij uitgekozen modellen er al op staan, maar laat ik het nu zo doen. Ze zijn suggesties maar open voor discussie, als u vindt dat bepaalde modellen vervangen moeten worden door een volgens u beter model. Bent u vrij om dat te melden.

• jan-martenB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
De Lenovo S5000 past inmiddels niet meer in de eerste categorie... Mediamarkt heeft de prijs weer opgeschroefd naar 199 euro. :( Wordt dan toch een heel ander verhaal voor deze trouwens erg leuke tablet. Heb hem gelukkig nog wel voor 99 euro gekregen. Dan is het inderdaad een koopje! :+

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43
Ik heb vorige week de Archos 97b gekocht voor m'n dochtertje en ik ben zeer tevreden met de specs.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind dit een lovenswaardig initiatief, maar ik zie geen toekomst voor dit topic. Wat de beste tablet is, is voor iedereen persoonlijk en daarnaast lijkt het me geen goed idee om in één topic alle tablets uit alle prijsklasses te bespreken. Aankoopadvies is en blijft persoonlijk, en daarvoor hebben we nou juist MAA ingericht. De rest past beter in de individuele tablettopics.

Nogmaals, ik vind het initiatief leuk, maar een serie lijstjes met tablets resulteert niet in een goed discussietopic. Mocht je echt een BBG willen opstellen zou je eens contact met de redactie op moeten nemen. Wellicht zien zij hierin een leuk artikel. Voor het forum is het echter wat minder geschikt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.