Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor mijn studie, oa; ICT systeembeheer niv-4, maar ook om te gamen en te surfen op t internet. Ik speel geen zware games op de laptop zoals GTA enz.
Een laptop die geschikt is voor intensief gebruik, want mijn opleiding duurt minstens 3 jaar en ik wil het liefst een laptop kopen die het kan hendelen,
waar zou ik eigenlijk voordelig een laptop kunnen aanschaffen, ik heb nog nooit een laptop op het internet bestelt, maar ik lees wel op forums dat het internet voordeliger is dan Mediamarkt.
Ik zat op http://sescomputers.nl/nieuwe-laptops/laptops te kijken en heb gekeken naar de laptops tussen 500 en 800 euro.
Maar ik heb echt geen flauw idee welke laptop het beste voor mij zal zijn.
En is dit een goede site (zo ja welke laptop zou ik op die site gaan halen)? of zou jij mij iets anders aanraden op een andere site?
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
500-800 euro. Het liefst er tussen in, maar de prijs zegt niet altijd alles ik ben zoek naar kwaliteit.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja 4-5 dagen per week.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
De laptop moet aan deze specificatie voldoen.
Proccesor: bij voorkeur Core i7 4e of 3e generatie (minimaal Core i5 4e generatie) of gelijkwaardig AMD met ondersteuning voor virualisering (intel-VT of AMD-V)
Intern geheugen: minimaal 8gb, DDR3 of hoger
Videokaart: minimaal 512MB "dedicated" geheugen
Harde schijf : minimaal 500GB
Vaste netwerk aansluiting:
- 10/100/1000 Mbit
- 802.1x ondersteuning
Wireless:
- 802.11a, 802.11g, 802.11n (300Mbit)
- Bij voorkeur Intel chipset
Beeldscherm: 15,6 of groter.
Aansluitingen: minimaal 1x USB 3.0 en 2x USB 2.0
Software: Besturingssysteem Windows 7 of hoger.
Alvast erg bedankt voor het nemen van je tijd!
Ik zoek een laptop voor mijn studie, oa; ICT systeembeheer niv-4, maar ook om te gamen en te surfen op t internet. Ik speel geen zware games op de laptop zoals GTA enz.
Een laptop die geschikt is voor intensief gebruik, want mijn opleiding duurt minstens 3 jaar en ik wil het liefst een laptop kopen die het kan hendelen,
waar zou ik eigenlijk voordelig een laptop kunnen aanschaffen, ik heb nog nooit een laptop op het internet bestelt, maar ik lees wel op forums dat het internet voordeliger is dan Mediamarkt.
Ik zat op http://sescomputers.nl/nieuwe-laptops/laptops te kijken en heb gekeken naar de laptops tussen 500 en 800 euro.
Maar ik heb echt geen flauw idee welke laptop het beste voor mij zal zijn.
En is dit een goede site (zo ja welke laptop zou ik op die site gaan halen)? of zou jij mij iets anders aanraden op een andere site?
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
500-800 euro. Het liefst er tussen in, maar de prijs zegt niet altijd alles ik ben zoek naar kwaliteit.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja 4-5 dagen per week.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
De laptop moet aan deze specificatie voldoen.
Proccesor: bij voorkeur Core i7 4e of 3e generatie (minimaal Core i5 4e generatie) of gelijkwaardig AMD met ondersteuning voor virualisering (intel-VT of AMD-V)
Intern geheugen: minimaal 8gb, DDR3 of hoger
Videokaart: minimaal 512MB "dedicated" geheugen
Harde schijf : minimaal 500GB
Vaste netwerk aansluiting:
- 10/100/1000 Mbit
- 802.1x ondersteuning
Wireless:
- 802.11a, 802.11g, 802.11n (300Mbit)
- Bij voorkeur Intel chipset
Beeldscherm: 15,6 of groter.
Aansluitingen: minimaal 1x USB 3.0 en 2x USB 2.0
Software: Besturingssysteem Windows 7 of hoger.
Alvast erg bedankt voor het nemen van je tijd!