Wachtwoord Linksys wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616366

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb zojuist een wifi versterker geinstalleerd. Dit werkt allemaal prima alleen heeft hij ook het wachtwoord van mijn router afgegooid. Nu hebben wij een linksys router. Doordat wij Ziggo internet hebben. Hebben wij daarvoor destijds ook iets moeten installeren. Waardoor mijn internet nu twee namen heeft. Als ik het standaar ip adres intyp (wat ik ook vind bij cmd) http://192.168.178.1/ kom ik bij de ziggo setup waar ik kan inloggen. Dit is echter de setup van mijn ene naam/uitgangspunt wat het ook is. Niet bij de linksys setup van mijn router.

Weet iemand hoe ik bij de linksys setup kan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:33
Trek de alle stekkers uit je Linksys behalve je PC aansluiting (en de power natuurlijk). Dan kun je er wel bijkomen. Zet gelijk dat ding in bridge modus en geef em 192.168.178.2 als adres. Dan kun je dus bij je Ziggo doos komen op de .1 en bij de Linksys op de .2

Good luck!

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:41:
Trek de alle stekkers uit je Linksys behalve je PC aansluiting (en de power natuurlijk). Dan kun je er wel bijkomen. Zet gelijk dat ding in bridge modus en geef em 192.168.178.2 als adres. Dan kun je dus bij je Ziggo doos komen op de .1 en bij de Linksys op de .2

Good luck!
Bedankt voor het antwoord!
Alle stekkers uit mijn Linksys. Heb even een fototje gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2euhfz4.jpg

Kabel 3 is de kabel die naar mijn computer gaat. Is dat de enige die erin moet blijven zitten?

Hoe zet je vervolgens iets in bridge modus? Wat betekent dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 616366 op 23-08-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand die kan helpen? ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 616366 op 23-08-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:50

Onbekend

...

Ik denk dat de Linksys een ip-adres in de range 192.168.x.x heeft.
Start -> Uitvoeren, typ CMD en druk op enter. Typ hierin IPCONFIG en druk op enter. Wel ip-adres heb je?

Daarnaast ben ik benieuwd wat voor grijs kabeltje dat is op de foto. Is dat gewoon netwerk met 8 pinnetjes op het stekkertje?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik bij CMD kijk heb ik een IP adres van 192.168.178.1
Dit heb ik al vaak in mijn browser ingevoerd. Als ik dit doe kom ik bij het ziggo, cisco setup scherm. Dit is opzich prima (linksys is van cisco kwam ik zojuist achter). Alleen onze router zendt blijkbaar twee signalen uit. Twee verschillende namen waar ik verbinding mee kan maken. De een heeft beter bereik dan de ander. Dit is gekomen toen een paar jaar terug wij ziggo kregen. Zij hebben toe iets geinstalleerd waardoor naast dus onze oude wifi naam er een andere bij kwam.

Op dit moment kan ik als ik dus via mijn IP adres bij de Ziggo settings kom alleen de settings veranderen van die nieuwe naam. Ik zit normaal op de andere omdat die beter bereik heeft benenden maar daar kan ik geen wachtwoord meer op zetten.

Dat grijze kabeltje heb ik gevonden ergens in een doos ik heb die daar in gestopt en in mijn computer in een hopeloze poging of ik dan bij de juiste settings zou komen, kwam ik niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:50

Onbekend

...

Het IP-adres van de ziggo-modem is 192.168.178.1. Als het goed is jouw eigen ip-adres iets anders.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Link local IP adres? Dat is 192.168.178.20
Als ik dat in de browser intyp gebeurt er niks :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb trouwens twee antennes op mijn router zitten heeft dit er nog iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:31
sowieso ben ik wel benieuwd naar de volledige indeling van het netwerk...

Naar mijn gevoel heb je een router achter een router geïnstalleerd wat verre van optimaal is daarnaast is de Linksys WRT54G(L) op de foto zwaar verouderd en niet in staat om de snelheid van de snellere Ziggo abonnementen aan te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Waar gaat de meest linkse stekker heen? Dat is namelijk de WAN aansluiting. Vervolgens zie ik nog 2 stekkers erin zitten? Waar zijn deze van? En klopt het dat de grijze kabel een RJ11 (telefonie stekker en 2 of 4 draads afgemonteerd) stekker is?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, na lang zoeken vond ik in de meterkast een andere werkende router (ben nieuw in huis, niemand wist hiervan). Dit is de nieuwe cisco router van ziggo. Zodra ik deze uitschakel werkt mijn linksys ook niet meer. Echter de linksys heeft een veel beter bereik dan de cisco. De cisco heb ik beveiligd met een wachtwoord. Bij de linksys lukt dit dus niet omdat ik alleen in het setup menu van de cisco kan komen.
Is het een idee om die linksys gewoon helemaal los te koppelen. Is te verwachten dat het bereik van de cisco dan beter wordt?

Ik zal straks even kijken waar de meest linkse stekker heen gaat (moet nu werken). De grijze kabel was een probeersel van mijzelf dit is waarschijnlijk onzin en heb ik er al weer uit gehaald haha, maar ik ging maar alles proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt beter de Linksys als een access point instellen. Simpel gezegd, DHCP uit, de kabel die nu in de WAN poort zit in een LAN poort doen. Er zweeft hier ergens een topic met een how to.

> [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

edit: Als je er er dan nog niet in kunt komen, sluit dan idd alleen even je PC aan (verder niks dus) en reset de Linksys eerst even terug naar defaults. Je zou dan een ander IP moeten krijgen van de Linksys.

[ Voor 45% gewijzigd door wagenveld op 23-08-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06
Kabel3 lijkt geen rj45 te zijn, heb je wel link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 00:11
josvane schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:23:
Kabel3 lijkt geen rj45 te zijn, heb je wel link.
Je hebt gelijk, dat is een modulaire kabel met een RJ11 stekkertje. Onmogelijk dat het zo correct werkt! :D
Laat me raden, studentenhuis?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WTF doet die kabel daar en WIE heeft 'm geknepen en bevestigd?

Op een modem zou die kabel nog kunnen passen (L1) maar niet op L2 waar 'ie nou zit (Iets met UTP en de manier waarop kabelparen horen te lopen).

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 23-08-2014 19:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Goed, die stekker hoort daar niet. Dat is inmiddels wel duidelijk voor de TS, denk je niet?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:37:
Goed, die stekker hoort daar niet. Dat is inmiddels wel duidelijk voor de TS, denk je niet?
Misschien dat TS (en JIJ) eens moeten gaan bekijken hoe data over aderparen loopt én hoe die paren gekruist dienen te worden voor het maximale bereik qua dataverkeer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:55
Ja, maar dat is op dit moment niet het probleem.

Haal alle draden los van je linksys router.
Houd het reset knopje op de achterkant 10 seconden in.
Zet je linksys router naast je pc en sluit hem direct aan met 1 kabel en sluit de stroom aan.
Je PC (Windows) zal aangeven dat er een verbinding is met een netwerk (je linksys) maar geen verbinding met internet. Dit hoort nu effe zo en is geen probleem.
Start CMD en kijk via ipconfig wat je gateway is.
Ga naar het ip-adres van je gateway.
Nu zit je in het configuratie scherm van je linksys. (admin/admin als het goed is)
Hier zet je DCHP uit.
Geef in een van de schermen aan dat je het ip adres 192.168.178.2 wilt gebruiken.
Geef in de WIFI schermen aan wat je netwerk moet heten en wat het wachtwoord moet zijn.
Zet je Linksys weer terug op zijn oude plek en stop de kabel van je Cisco router in een van de LAN poorten.
Stroom van de Cisco router af (10 sec.) en voor het mooie van de Linksys. En eerst de Cisco aanzetten dan de Linksys.

Nu moet alles werken zoals je het wilt. . (Hiermee verlies je wel de ziggo hotspot maar heb je minder storing in de beschikbare WIFI kanalen thuis.)

Daarnaast moet je even kijken naar dat telefoonstekkertje. Want dat is in ieder geval niet de manier waarop het hoort.
Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door __R__ op 23-08-2014 19:59 . Reden: Geef ik advies om 2 routers in bridge te laten zetten. 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

__R__ schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:50:

Zet je linksys router naast je pc en sluit hem direct aan met 1 kabel en sluit de stroom aan.
Je PC (Windows) zal aangeven dat er een verbinding is met een netwerk (je linksys) maar geen verbinding met internet. Dit hoort nu effe zo en is geen probleem.
Nu zit je in het configuratie scherm van je linksys. (admin/admin als het goed is)
Hier zet je DCHP uit.
Geef in een van de schermen aan dat je het ip adres 192.168.178.2 wilt gebruiken.
Geef in de WIFI schermen aan wat je netwerk moet heten en wat het wachtwoord moet zijn.
Zet je Linksys weer terug op zijn oude plek en stop de kabel van je Cisco router in een van de LAN poorten.
Stroom van de Cisco router af (10 sec.) en voor het mooie van de Linksys. En eerst de Cisco aanzetten dan de Linksys.

Nu moet alles werken zoals je het wilt. Doet het dat? Bel dan Ziggo en vraag of de router in bridge-mode gezet kan worden omdat je je eigen router hebt. (Hiermee verlies je wel de ziggo hotspot maar heb je minder storing in de beschikbare WIFI kanalen thuis.)

Daarnaast moet je even kijken naar dat telefoonstekkertje. Want dat is in ieder geval niet de manier waarop het hoort.
Succes!
toon volledige bericht
Kijk voor de grap nog eens naar de foto:

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/fblwt4.jpg

Vooral die "twee-aderige" kabel in de eerste poort én die platte kabel in de derde poort.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Je hebt in dit gehele topic nog niets constructiefs gebracht. De RJ11 was al opgemerkt en ik had er al naar gevraagd wat ie daar deed of waar het voor dient. Dan kun je wel door lopen drammen dat die kabels niet goed zijn maar HET WAS AL BENOEMT en er WAS AL NAAR GEVRAAGD. Daarnaast is de allerlinkse geen tweeaderige kabel maar een affabriek gemonteerde RJ45. Lijkt me dus een prima kabel.

@TS, gewoon advies van __R__ opvolgen en nog even laten weten waar die RJ11 voor dient.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:55
Yup. Zit gewoon een deuk in de plastic omhulsel. (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:59:
Je hebt in dit gehele topic nog niets constructiefs gebracht. De RJ11 was al opgemerkt en ik had er al naar gevraagd wat ie daar deed of waar het voor dient. Dan kun je wel door lopen drammen dat die kabels niet goed zijn maar HET WAS AL BENOEMT en er WAS AL NAAR GEVRAAGD. Daarnaast is de allerlinkse geen tweeaderige kabel maar een affabriek gemonteerde RJ45. Lijkt me dus een prima kabel.

@TS, gewoon advies van __R__ opvolgen en nog even laten weten waar die RJ11 voor dient.
Sinds wanneer zie jij/ken twee aderige UTP kabels zoals op de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
wimmel_1 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:53:
[...]
Vooral die "twee-aderige" kabel in de eerste poort én die platte kabel in de derde poort.... :P
Ik niet, die zag jij :? Ik denk namelijk dat het prima kabel is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 23-08-2014 20:06 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat voor een kabel komt er op L1 binnen op die foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Én... Weten we al wat er op L1 op die router binnen komt en naar L2 (Switched) mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke thanks iedereen iig. Ja, ik woon in een studentenhuis. Die derde kabel was een uit probeersel. Ik heb totaaaaal geen verstand van kabels en dit vond ik in een internetdoos die we hadden staan dus heb ik erin geduwd om te kijken wat er zou gebeuren, niks dus. Dus die is er nu al lang weer uit heeft er 10 minuten ingezeten, maar ik merkte dat het de grootste onzin ever was haha dus die is er nu uit.

Maaar bedankt voor de reacties, ik ga eens uitproberen wat _R_ zegt, ondanks dat ik wel bang ben dat ik het verkeerd doe en iets kapot maak. Maar dit is ook niet ideaal dus ik gok maar dat ik het kan haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
__R__ schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:50:

Hier zet je DCHP uit.

Nu moet alles werken zoals je het wilt. . (Hiermee verlies je wel de ziggo hotspot maar heb je minder storing in de beschikbare WIFI kanalen thuis.)

Succes!
toon volledige bericht
Super bedankt! Telefoon stekkertje is nu gone dus dat is opgelost haha! Een aantal vragen nog (omdat ik het lastig vind citeer ik even, wil het graag leren en niks fout doen, dus dan gaat dit het makkelijkste):

1. Zet je linksys router naast je pc en sluit hem direct aan met 1 kabel en sluit de stroom aan. Met welke kabel moet ik hem hier aansluiten? Bedoel je een van de kabels in mijn linksys stoppen of een kabel van mijn linksy naar pc?

2. Mijn cisco router staat op een andere plek dan mijn linksys. Op het laatste heb je het over Zet je Linksys weer terug op zijn oude plek en stop de kabel van je Cisco router in een van de LAN poorten. betekent dit dat mijn cisco naast mijn linksys moet staan?

3. Ik verlies mijn ziggo hotspot. Wat houdt dit precies in? Ik wist niet dat we die hadden.

Sorry voor mijn waarschijnlijk ontzettend domme vragen. Maar het zou mij ontzettend helpen als je (of iemand anders die het weet) nog even zou willen helpen. Ik vind het heel lastig, maar leer steeds meer, dus hoop het te kunnen oplossen. Ik ben de enige in dit studentenhuis die het uberhaupt leuk en interessant vind om er mee bezig te zijn dus moet het alleen doen haha, maar hopelijk kom ik er zo uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:30:
Én... Weten we al wat er op L1 op die router binnen komt en naar L2 (Switched) mag worden?
Wat bedoel je hier precies mee? Sorry ik was werken vandaar mijn late antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
Anoniem: 616366 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 00:30:
1. Zet je linksys router naast je pc en sluit hem direct aan met 1 kabel en sluit de stroom aan. Met welke kabel moet ik hem hier aansluiten? Bedoel je een van de kabels in mijn linksys stoppen of een kabel van mijn linksy naar pc?
Een kabeltje van de linksys naar je PC. In een van de LAN-poorten (de groep van 4).
2. Mijn cisco router staat op een andere plek dan mijn linksys. Op het laatste heb je het over Zet je Linksys weer terug op zijn oude plek en stop de kabel van je Cisco router in een van de LAN poorten. betekent dit dat mijn cisco naast mijn linksys moet staan?
Nee, je Cisco staat daar waar de coaxkabel het huis binnenkomt (meterkast), de Linksys kun je neerzetten waar je wilt, mits je maar een kabeltje naar de Cisco kunt leggen. Bij voorkeur dus op een centrale locatie.

Het kabeltje van de Cisco naar de Linksys moet aan beide zijden in de LAN-poorten. Kan niet missen aan de kant van de Cisco, die heeft geen WAN-poort maar alleen 4 knalgele LAN-poorten.

Op je foto heb je een kabeltje in de meest linker poort zitten, dat is de WAN-poort, deze dien je niet te gebruiken als je de (correcte) oplossing van __R__ volgt.
3. Ik verlies mijn ziggo hotspot. Wat houdt dit precies in? Ik wist niet dat we die hadden.
Hij doelt op WifiSpots van Ziggo, waarschijnlijk heb je dat wel, maar de opmerking hierover mag je negeren - dit is enkel relevant als je het modem (Cisco) door Ziggo in 'bridge' mode laat zetten, iets wat __R__ eerst ook benoemde maar later weghaalde. Mocht je ooit problemen ondervinden met de Cisco dan is dit een optie om te onderzoeken, maar in dit geval is het weinig relevant (daarom heeft hij het waarschijnlijk ook weggeedit).
Sorry voor mijn waarschijnlijk ontzettend domme vragen. Maar het zou mij ontzettend helpen als je (of iemand anders die het weet) nog even zou willen helpen. Ik vind het heel lastig, maar leer steeds meer, dus hoop het te kunnen oplossen. Ik ben de enige in dit studentenhuis die het uberhaupt leuk en interessant vind om er mee bezig te zijn dus moet het alleen doen haha, maar hopelijk kom ik er zo uit!
Even aanvullen:
- Indien je beide apparaten ver genoeg uit elkaar kunt zetten (andere verdieping bv): stel op zowel de Cisco als Linksys dezelfde netwerknaam (SSID) en wachtwoord in, maar zorg ervoor dat je aparte kanalen kiest, anders loop je het risico op interferentie. Vaak kun je kiezen uit 1 t/m 13; 1, 6 of 11 zijn de meest gangbare opties, en het vriendelijkst ten opzichte van je buren. Mocht de boel dan nog niet 'stabiel' werken dan kun je met tools als Wifi Scanner (Android) of InSSIDer (Windows) controleren welke kanalen gebruikt worden door bv. je buren.
- Indien ze vlak bij elkaar staan heb je niets aan 2 WiFi-accesspoints op 2.4 GHz, en kun je er beter eentje uitzetten. Als het goed is ondersteunt je Cisco ook de 5 GHz-band, met een beetje geluk kun je 'm zo instellen dat hij enkel op 5 GHz uitzendt. Dan kun je de Linksys (2.4 GHz) en Cisco (5 GHz) alsnog naast elkaar gebruiken - bij een druk 2.4 GHz-spectrum kan gebruik van 5 GHz soelaas bieden (je apparaten moeten het wel ondersteunen, en 5 GHz ondervindt meer hinder van obstakels).

Succes. Mocht je er nog niet uitkomen dan is het misschien handig om de exacte types van je routers te vermelden.

Gokje: de Linksys ziet eruit als een gouwe ouwe wrt54g, je Cisco zal een EPC3925 of EPC3928 zijn..
Anoniem: 616366 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 00:31:
Wat bedoel je hier precies mee? Sorry ik was werken vandaar mijn late antwoord!
Dat kun je negeren. wimmel_1 lijkt op curieuze wijze iets te willen 'bewijzen' aan twee medetweakers, maar dat is totaal niet relevant voor je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thralas schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 02:32:
[...]

Een kabeltje van de linksys naar je PC. In een van de LAN-poorten (de groep van 4).

[...]

Nee, je Cisco staat daar waar de coaxkabel het huis binnenkomt (meterkast), de Linksys kun je neerzetten waar je wilt, mits je maar een kabeltje naar de Cisco kunt leggen. Bij voorkeur dus op een centrale locatie.

Het kabeltje van de Cisco naar de Linksys moet aan beide zijden in de LAN-poorten. Kan niet missen aan de kant van de Cisco, die heeft geen WAN-poort maar alleen 4 knalgele LAN-poorten.

Op je foto heb je een kabeltje in de meest linker poort zitten, dat is de WAN-poort, deze dien je niet te gebruiken als je de (correcte) oplossing van __R__ volgt.

[...]

Hij doelt op WifiSpots van Ziggo, waarschijnlijk heb je dat wel, maar de opmerking hierover mag je negeren - dit is enkel relevant als je het modem (Cisco) door Ziggo in 'bridge' mode laat zetten, iets wat __R__ eerst ook benoemde maar later weghaalde. Mocht je ooit problemen ondervinden met de Cisco dan is dit een optie om te onderzoeken, maar in dit geval is het weinig relevant (daarom heeft hij het waarschijnlijk ook weggeedit).

[...]

Even aanvullen:
- Indien je beide apparaten ver genoeg uit elkaar kunt zetten (andere verdieping bv): stel op zowel de Cisco als Linksys dezelfde netwerknaam (SSID) en wachtwoord in, maar zorg ervoor dat je aparte kanalen kiest, anders loop je het risico op interferentie. Vaak kun je kiezen uit 1 t/m 13; 1, 6 of 11 zijn de meest gangbare opties, en het vriendelijkst ten opzichte van je buren. Mocht de boel dan nog niet 'stabiel' werken dan kun je met tools als Wifi Scanner (Android) of InSSIDer (Windows) controleren welke kanalen gebruikt worden door bv. je buren.
- Indien ze vlak bij elkaar staan heb je niets aan 2 WiFi-accesspoints op 2.4 GHz, en kun je er beter eentje uitzetten. Als het goed is ondersteunt je Cisco ook de 5 GHz-band, met een beetje geluk kun je 'm zo instellen dat hij enkel op 5 GHz uitzendt. Dan kun je de Linksys (2.4 GHz) en Cisco (5 GHz) alsnog naast elkaar gebruiken - bij een druk 2.4 GHz-spectrum kan gebruik van 5 GHz soelaas bieden (je apparaten moeten het wel ondersteunen, en 5 GHz ondervindt meer hinder van obstakels).

Succes. Mocht je er nog niet uitkomen dan is het misschien handig om de exacte types van je routers te vermelden.

Gokje: de Linksys ziet eruit als een gouwe ouwe wrt54g, je Cisco zal een EPC3925 of EPC3928 zijn..

[...]

Dat kun je negeren. wimmel_1 lijkt op curieuze wijze iets te willen 'bewijzen' aan twee medetweakers, maar dat is totaal niet relevant voor je probleem.
toon volledige bericht
Heel erg bedankt! Dan ga ik zo even een ethernetkabel kopen, want die hebben wij hier thuis niet.
Op dit moment wordt de WAN poort op de linksy wel gebruikt en straks hoef ik dit dus niet meer te doen. Hoe kan dit? Wat is het verschil? Ik ben zo bang dat ik straks voor iedereen in huis de wifi sloop haha, dus zou je willen uitleggen wat ik dan precies verander?

Mijn cisco staat beneden en mijn linksy, staat niet ver er van vandaan, maar wel op de tweede verdieping. Ik denk dat dit ook de reden geweest is waarom die linksy boven staat en nog werkt, omdat het signaal anders de derde verdieping niet zou bereiken. Dan heeft dat laatste punt bij aanvullend geen nut denk ik? Of wel?
Ik kan hierdoor ook niet precies zien waar de kabels in de linksy vandaan komen omdat die heel zorgvuldig naar de beneden verdieping gemonteerd zijn aan het plafond..

Cisco zit op kanaal 11 en linksy op kanaal 9 op dit moment. Mijn Linksy is idd een wrt54g en mijn cisco een EPC3925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die EPC3925 is niet zozeer slecht als erg richtingsgevoelig. Het kan erg lonen een beetje aan dat ding te draaien voor beter ontvangst. Dat gezegd, de meterkast is gewoon een barslechte locatie voor een WiFi AP, ook signaal van een topapparaat zou met alle buizen en draden slecht te ontvangen zijn. Dus een losse AP erbuiten is erg verstandig.

De WRT54G is erg oud en traag, je gaat ook bedraad niet de volle snelheid van je internetverbinding halen ermee, laat staan draadloos. Ik zou op termijn kijken naar een vervanging. Vooral een dualband WiFi-n AP/router zou een goede zijn. Maar goed, kost geld en jullie zijn studenten enzo. Als dit voldoet, vooral zou houden.

Verder qua kanalen: Wikipedia: List of WLAN channels
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4a/NonOverlappingChannels2.4GHz802.11-en.svg/425px-NonOverlappingChannels2.4GHz802.11-en.svg.png

Met 802.11n (de Cisco) en 802.11g (de Linksys) is het middelste plaatje van toepassing. Je WiFi-kanalen overlappen naar boven en beneden. Je moet altijd minimaal 3 en liefst 4 kanalen vrijhouden tussen kanalen. Dus als je ene op 11 zit wil je de ander idealiter op 6 zetten, maar als dat (bijv ivm interferentie) niet gaat kun je met 7 wegkomen. 9 interfereert per definitie met 11:o

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 24-08-2014 11:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke ik ben heel wat stappen verder, bedankt iedereen voor de hulp!
Ik heb bij de Dixons een Ethernetkabel gehaald. Deze Linksys gereset, verbonden aan mijn computer.
Toen kwam ik redelijk snel in de setup van Linksys. Hier heb ik naam en wachtwoord veranderd. DHCP uitgeschakeld en local IP adres gezet op 198.168.178.2.
Vervolgens linksys en cisco uit, cisco aan, linksy aan. En voila ze deden het beide.
Ik weet niet zeker of DHCP nu echt uitgeschakeld is op de Linksy. Ik kan alleen nu niet meer in de setup van linksy komen. En omdat ik niet alles weer wil gaan resetten, want heeeeel blij ben dat alles het gewoon doet en wachtwoord erop staat. Kan ik daarmee misschien ff wachten tot er ooit iemand kan komen die er echt veel verstand van heeft.

Ik heb mijn versterker zojuist wel op mijn Linksys weten aan te sluiten en dat werkt perfect.

Zo ziet de achterkant van mijn linksys er nu uit:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/bhxee9.jpg

Heb de wifi analyzer gedownload op mijn mobiel. Opeens zit cisco op kanaal 1 (-89 dBm) en voorheen op 11 dacht ik. Linksys zit op kanaal 9 (-49 dBm)

Ik ben opgelucht dat ik in iedergeval alles weer aan de praat heb kunnen krijgen en mijn versterker het doet (dat was waar deze ellende begon haha). Zijn er nog makkelijke dingen die ik zou kunnen aanpassen?
Ik ben nu al twee volledige dagen bezig om het wachtwoord weer op mijn linksy te krijgen. Hopelijk kan ik het even laten voor wat het is nu en maakt het niks kapot ofzo.
Als jullie nog tips hebben oid laat het alsjeblieft weten!
Ik heb er zo weinig verstand van maar leer steeds meer!

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Kun je nu nog naar de Linksys komen via, en ik hoop echt dat dit een schrijffout is, 192.168.178.2? Jij schrijft namelijk 198.168.178.2.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jeroen_ae92 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:40:
Kun je nu nog naar de Linksys komen via, en ik hoop echt dat dit een schrijffout is, 192.168.178.2? Jij schrijft namelijk 198.168.178.2.
Oh excuus schrijf fout. Heb inderdaad alleen het laatste cijfers veranderd. Dus het is nu 192.168.178.2!
Ik kan via daar niet bij mijn linksys komen. Dus ik denk eerlijk gezegd dat de wijziging wel niet goed doorgevoerd zal zijn..
Pagina: 1