Problemen tussen Robert1985 en Salvadore Dali

Pagina: 1
Acties:
  • 907 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb reeds melding gemaakt bij afdeling misbruik van dit voorval.
Er was een duidelijk meningsverschil ontstaan toen ik problemen kreeg met de aankoop van een videokaart van Robert1985 uit Almere. Ik heb deze kaart getest en ik heb geprobeerd een zo eerlijk mogelijk oordeel te vellen. De kaart bleek defect, veel problemen met mijn hele systeem mee gehad. Het geheel gaf geen beeld en starte de pc niet eens meer op. Melding hiervan bij Robert1985 gemaakt, maar hij wilde zich alleen maar indekken. Naar hem terugzenden was geen optie meer. Terwijl hij toch aanbood om mij een gedeelte van het geld wilde terugbetalen. Maar ik wilde dat hij zijn verantwoording nam. Hij had de kaart niet goed verpakt en het geheel was niet verzekerd verzonden. :'(

Hij ging vervolgens op de tour dat ik sabotage had gepleegd en hem probeerde op te lichten!
Het moet niet gekker lopen, want dit is echt niet zo. Kijk maar naar de berichten. Ik wil alleen de rechten van een klant die een product koopt, wat niet naar behoren functioneert. Hij wilde niets opsturen en niets terugnemen, Dat vond ik verdacht, meer dan normaal en ik had sterk het idee dat ermee gemined was.
Dat heb ik ook aangegeven, maar dat was niet zo zei hij. Er zaten wel bruine plekken op de onderkant van de videokaart waar de VRM's zitten. Ik heb hem laten testen bij een kennis van me, geheel onafhankelijk, daar bleek zeer duidelijk dat mijn klacht gegrond was, namelijk defecte kaart.

Uiteindelijk heb ik besloten om de kaart zelf naar Azerty te sturen en een nieuwe account daar aangemaakt. Ze hebben een vervangende kaart opgestuurd. Prima einde dus.
Echter nadat ik mijn feedback had geplaatst kwam er onterechte feedback op mijn account te staan.
Vandaar mijn mail in dit topic, omdat er leugens en onwaarheden instaan en dat pik ik niet. :(

Graag reactie, met groet

Salvadore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dan bij deze mijn reactie op""Salvadore Dali uit Eindhoven".

Zoals te lezen is plaatst Salvadore Dali hier alles vanuit zijn eigen visie, net zoals ik mijn visie heb op de hele situatie.

Kaart was zeker wel goed verpakt, in eerste instantie ook totaal geen klachten over ontvangen. Toen enkele dagen later "ineens" de kaart defect was werden er diverse zaken bij gehaald. Ik ben van mening dat Salvadore, al dan niet per ongeluk, mogelijk een defect heeft veroorzaakt en dit op mij wilde verhalen.
Hem uitgelegd dat de kaart slechts twee maanden oud was en hij via de bon garantie kon claimen bij Azerty. Heeft uit uiteindelijk gedaan en alles is ook netjes op zijn pootjes terecht gekomen.

Diverse malen aangegeven waarom ik in vredesnaam een kaart van pas twee maanden oud, met garantie, niet gewoon zelf zou laten repareren. Nooit een antwoord op gehad......

Uit coulance diverse oplossingen geboden, Salvadore wilde daar echter niet op in gaan en alles op mij afschuiven.

Helaas zijn we niet tot een oplossing gekomen. Overigens ook tweakers ingelicht over het gedrag van Salvadore, schelden en dergelijke hoort hier namelijk niet thuis! Ook niet in privéberichten.

Ik denk dat er nu genoeg woorden aan deze situatie vuil zijn gemaakt, het begint nu op een moddergevecht te lijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Robert1985 op 23-08-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo, wat een hoop frustratie in de DMs. Ik had inderdaad al mails gezien ook.

@Salvadore: Ik wil je echt verzoeken je emotie meer in toom te houden. In deze discussie ben jij het -wederom- die begint met schelden en namecalling. Daarvoor zijn in het verleden al eerder beoordelingen van je verwijderd. Het levert helemaal niets op - sterker nog, het werkt contraproductief. Het plaatsen van meerdere beoordelingen heeft eveneens geen plaats, en het is al helemaal geen plek om verder in te gaan op de beoordeling van de ander.

De case
Vrij recent hebben we eenzelfde zaak aan de hand gehad, waarbij geclaimd werd dat het werkend verzonden werd door verkoper, en waar het volgens koper defect aankwam. Een verzekerde zending, waar de verpakking verder geen schade laat zien, maakt daar weinig voor uit - PostNL gaat dat niet zomaar vergoeden.

Dan blijft over de vraag hoe het dan zit met tweedehands goederen. Ik lees dat Robert van mening is dat verkocht is verkocht, en het is dan het probleem van de ander. Dat is een misvatting. Bij winkels is het verplicht garanties te geven, tussen particulieren hoeft dat niet. Dat betekent echter niet dat het conformiteitsbeginsel uit het raam kan. Koper mag verwachten iets te ontvangen dat voldoet aan wat hij redelijk mag verwachten op basis van de eigenschappen en uitspraken van verkoper. Een defecte kaart is dat niet. Je kan anders ook eenvoudig gewoon je defecte zooi verkopen als nieuw en denken dat je daar zomaar mee wegkomt.

In de overeenkomst die hier gesloten is, geschied verzending als onderdeel van de overeenkomst. Daarbij wordt niet een ander risico afgesproken, waarmee verkoper verkoopt een kaart en verzending. Die verzending is dan ook op zijn verantwoording. De vraag is alleen of de kaart tijdens verzending defect is gegaan, of na aankomst tijdens het inbouwen. Dat is een vraag die normaal heel lastig wordt, maar hier hoeven we de vraag eigenlijk niet te stellen;

Er zit blijkbaar namelijk nog garantie van de leverancier op de kaart. Die heeft de plicht de zaak binnen een redelijke tijd, zonder ernstige overlast, en zonder kosten weer conform te maken. Het is niet aannemelijk dat verkoper een kaart onder garantie defect gaat doorverkopen. Dat geeft alleen maar gedonder. Het is daarmee zeer waarschijnlijk dat de kaart werkend is verstuurd. De kans op schade tijdens transport als de verpakking degelijk en niet beschadigd was, is ook minimaal.

*mocht* de winkel dan concluderen dat de schade gebruikersschade is, en die schade brengt zij niet in verband met verzending, dan zou het aannemelijk zijn de fout bij koper te leggen. Maar, zo geschiedde niet...

De winkel accepteerde de RMA, en heeft een nieuwe kaart verzonden. De discussie over wie de verzendkosten voor de garantie dan moet dragen, is daarmee ook opgelost: de winkel.
Immers mogen kosten voor het conform maken van de zaak niet ten laste van de klant komen. Dat geldt dus ook voor de retourkosten. Mochten die destijds niet zijn terugbetaald (omdat de winkel niet geInformeerd is over die kosten bijvoorbeeld) dan kan koper alsnog even een mail sturen om de winkel te verzoeken die kosten terug te betalen. Zover mij bekend werkt deze winkel daar ook altijd aan mee.

Dus per saldo is er niemand gedupeerd op geen enkele wijze. Er is wat klein ongemak geweest, maar dat kan gebeuren. Handelen met mensen die je niet kent levert ook de nodige zenuwen op als het niet direct zo gaat als gedacht. In ieder geval denk ik dat beiden hier simpelweg te goeder trouw waren, ze geluk hebben dat er nog garantie was, en ze volgende keer misschien eerst even een chill-pill moeten nemen omdat de situatie sowieso vervelend is voor iedereen.

Ik heb de nieuwste beoordeling van Salvadore verwijderd, omdat 2 stuks geen pas geven. De oudste bij beiden (positief voor het mis ging). Daarnaast heb ik beide overblijvende beoordelingen gelijk gezet op alleen een beoordeling op communicatie. Op die manier hebben beiden een reminder dat je beter samen naar een oplossing kan zoeken. De verkoper schoof de verantwoordelijkheid wel erg makkelijk aan de kant, de koper maakte wel erg veel minder fijn klinkende tamtam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO
  • Niet online
Mede hierdoor besloten om alleen maar zaken te gaan doen met mensen met een 50+ positieve feedback.
Laat het verhaal van de waarheid in de midden liggen, maar heb het niet als erg plezierig ervaren.
Schelden etc is niet/ nooit de beste oplossing, maar door frustratie die ontstaan is om emotie te kunnen uiten een begrijpelijke impulsieve reactie. Al met al ben ik het niet eens met de eindbeoordeling van de XX communicatie in de feedback. Mijn inziens is dat aangezien er nu een compromis is gesloten d.m.v. de oplossing van Azerty, waardoor er alle feedback verwijderd had mogen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, dat is jouw keuze. Ik vind het dan weer jammer dat we als gratis dienst er serieus tijd in stoppen om zoiets te beoordelen, en het toch lijkt gezien je reactie dat je er toch niets van geleerd hebt. Het gaat je nog steeds om wat jij ervaren hebt, en vind dat je daarom geen beoordeling zou moeten hebben.

Reviews zijn er voor mensen een beeld te geven wat ze redelijk kunnen verwachten. Bij jullie is dat in het algemeen goed zoals de beoordelingen ook laten zien. Maar het is niet te ontkennen dat het ook bij jullie moeilijk kan worden als het een keer *niet* volgens plan verloopt. Dat is wat de beoordelingen nu ook weergeven.
Daar kan je iets mee doen, of het aan de kant schuiven met het risico dat het een volgende keer ook weer ontploft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO
  • Niet online
Wat een onzin is dit! Heb je zelf weleens wat verkocht via tweakers, volgens mij niet!!
Hoe kun je 11 feedbacks vergelijken met 170 positieve?
Ik heb 170 positieve feedbacks, hoe denk jij dat ik hier aan kom? Door problemen te zoeken??
Dat komt dus door professioneel handelen en duidelijk communiceren.
Iets wat mij onmogelijk werd gemaakt in deze zaak en door bovengenoemde Robert.
En nou wil jij mij vertellen dat ik hier iets van moet leren? Ga toch weg man. Pure onzin. Ik moet helemaal niks. En ik laat me door niemand vals beschuldigen van sabotage, ook door jou niet.
Ik blijf bij mijn standpunt of je nou wel of niet dit in jouw vrije tijd doet. Ik wil die feedback verwijderd hebben omdat ik vals beschuldigd ben. Zoals je ziet ben ik goudeerlijk en heb het hart op de tong.
Is dat verboden? Ik beroep me op het recht van vrijheid van meningsuiting!
Respect voor de mensen die dit al langere tijd doen en veel goede feedback opgebouwd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, u mag een week af gaan koelen. Dit is niet hoe je naar crew communiceert. Voor de rest is het klaar, en kan dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.